Uiteraard ben ik (inmiddels diverse keren) bij de TA geweest, die heeft de eerste keer een beetje tandsteen verwijderd al zat er niet veel. Tevens is tussen de kiezen gespoeld met Perio Aid en ik heb een krom spuitje mee om zelf te spoelen. Dat doe ik dus ook al braaf een maand 2x per dag. Eerst met Paradontax mondspoeling, later heb ik het ook met waterstofperoxide geprobeerd.
Er was na 2 weken geen verbetering te merken en de doffe bonkende pijn in het tandvlees bleef maar erger worden. Terug naar de TA, die heeft een foto van de betreffende kiezen gemaakt. Hier was niks op te zien, kiezen en wortels zijn perfect gezond.
Aan de buitenkant is er ook niet gek veel te zien aan het tandvlees buiten een lichte zwelling. De pijn is echter bij tijden gekmakend. Het klopt en bonkt, als ik voorzichtig met de kleinste maat rager schoonmaak loopt het bloed in een straaltje tussen de kiezen door

TA vond het de moeite waard om eens een week antibiotica te proberen. De kuur is nu 2 dagen afgelopen en ik merk helaas nog altijd nauwelijks verbetering. Nog steeds zit de pijn puur in het tandvlees zelf, van de kiezen heb ik geen last.
Uiteraard ga ik weer terug naar de tandarts maar wellicht zijn er bokkers die ervaring hebben met dergelijke klachten? Of tips hebben wat ik eventueel zelf nog kan proberen?