Pedicures en/of ouders van bokt, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Pedicures en/of ouders van bokt, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 14:00

Beetje rare vraag en titel :Y)

Mijn zoontje van 2 heeft al vanaf baby dat de nagels van zijn grote teen een beetje krullen. Ik heb dit zelf niet, ken het niet.
Ik heb als kind ook nooit geleerd dat je teennagels recht knipt in plaats van rond en vergeet dit heel vaak bij mezelf, probeer het wel te onthouden bij mijn zoontje.
Maar de hoekjes van zijn grootste nagel hebben een golfje/krul. Met als gevolg dat ik vaak dan toch de hoekjes eraf knip want ze prikken. Als ik ze probeer te groeien zodat ik een rechtere nagel kan knippen dan worden het een soort wapens.
Ze zijn overigens nog nooit ingegroeid of ontstoken of wat dan ook, maar ik vroeg me af hoe ik van die hoekjes af kom. Vijlen totdat ze lang genoeg zijn voor een rechte nagel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:07

Mijn zoontje van 2 heeft ook van dit soort nagels. Mijn dochter van 4,5 ook, al wordt dat al wel wat beter.
Ga er van uit dat dit vanzelf overgaat.

Set_Elkol

Re: Pedicures en/of ouders van bokt, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 14:11

Goed om te weten dat het vaker voorkomt! Voelt soms alsof de nagel nog te groot is voor het teentje :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:41

Kinderpodotherapeut hier :)) Bij die hele kleintjes zijn de nageltjes meestal nog enorm flexibel, grote kans dit er nog uit groeit. Zo recht mogelijk knippen, en vooral niet zover mogelijk ‘weg’ knippen. Kans is groot dat hij er later wel vanaf is, en zo niet dan is het gewoon opletten met knippen. Zolang het niet gaat ingroeien en ontsteken is er weinig aan de hand, soms hebben mensen gewoon een wat bredere nagel.

Kortom, zijn teen moet nog even groeien voordat die nagel past :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 15:44

Kijk, bokt heeft zoveel beroepen dat ik al op zo'n reactie hoopte :D dank je wel!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:53

de linkerkant van de nagel ziet er wel iets ingroeiende uit. Je zou eens contact op kunnen nemen met een pedicure (zeker op het moment dat hij er last van heeft). dan kan het eventueel drukvrij gelegd worden, of wellicht is een milde nagelbeugel en optie om voor nu in ieder geval de druk weg te halen.
(zelf geen pedicure, maar werk inmiddels wel al ruim 16 jaar in deze branche :-) )
Aan de rechterkant van de nagel, zou ik misschien een vijltje langs halen zodat daar geen scherpe randjes zitten die bijv. achter de sok kunnen blijven hangen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:14

Bij zo’n jong nageltje heeft dat eigenlijk zin als hij echt ingroeit. Die zijn zo flexibel dat zodra je die beugel eraf haalt hij weer terug floept. Is wel lekker geld verdienen uiteraard dus daarom doen ze het vaak wel. Gewoon recht knippen zo veel mogelijk en scherpe randjes of hoekjes voorkomen. Evt wat vaker vijlen dan ipv knippen bijvoorbeeld.
Wij raden het echt af op die jonge leeftijd. Ik heb een puber die bij mij wel elke 5-6 weken komt om ingroeien te voorkomen, die knip ik en leg ik vrij. Anders gaat het bij haar ontsteken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:29

Maak je maar geen zorgen hoor TS, ziet er heel normaal uit :j
Dat groeit allemaal nog in proportie dus niets raars aan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:31

nee klopt, maar als hij er echt last van heeft, zou ik het wel drukvrij laten leggen denk ik. Want anders heb je dadelijk kans dat ze er naar gaan lopen....ik had overigens over de leeftijd heen gelezen, 2 is inderdaad nog wel heel erg jong.
(ik had iets ouder in gedachte).
En goed opletten dat je schoenen koopt die ruim genoeg zijn (met name de breedte is bij veel schoenen een probleem)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:42

Bij mijn dochter kromde ze heel sterk omlaag, die moest ik goed bijhouden en met het schaartje heel voorzichtig omhoog liften met knippen omdat ze anders echt in de teen duwde, inmiddels (9) zijn het normale nagels

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 18:08

Fijne antwoorden, gelukkig heeft hij nergens last van!