Ervaringen EMB bloedtest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Ervaringen EMB bloedtest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 21:26

Hey all,

Momenteel zit ik flink in de knoop met m'n gezondheid maar komt er uit een uitgebreid bloedonderzoek weinig bijzonders en vindt de huisarts het allemaal wel prima zo en ziet geen noodzaak om verder te onderzoeken of om mij door te sturen.

Regelmatig lees ik wat over EMB testen en speelt het al langer in m'n hoofd om dat eens te doen om een beter beeld te krijgen van wat er binnen in mijn lijf allemaal gaande is. Maar, het is prijzig en online lees je veel dat het kwakzalverij is :=

Wie heeft er zelf ervaring met een EMB test? Kreeg je een uitslag waar je wat mee kan en wordt er echt zoveel breder gekeken dan bij een regulier bloedonderzoek?

Het wordt natuurlijk nog niet zoveel gedaan in NL en vind het dan ook lastig om te kiezen naar wie ik ga. Want aan alleen een uitslag heb ik niks, dan zal ik alsnog handvaten moeten hebben met hoe ik er mee aan de slag kan.

Mocht er dan toevallig ook nog iemand zijn die iemand kan aanraden in de buurt van Breda of Tilburg, is dat helemaal top! Momenteel neig ik naar FitFemaleAcademy maar praat je wel over honderden euro's..

Alvast bedankt voor de tips!

Odysseus

Re: Ervaringen EMB bloedtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:39

EMB is een nieuwe naam voor “levend bloed analyse”.

https://radar.avrotros.nl/amp/levend-bloed-analyse/

Aanhoudende lichamelijke klachten zonder aanwijsbare oorzaak zijn heel vervelend (en vaak voorkomend). Daar springen allerlei lucratieve aanbieders op in.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:43

Oeh, dat is inderdaad zo‘n typisch geval van geld verdienen met wanhoop. Hele nare mensen die zulke dingen op de markt brengen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:49

Ik heb de vraag even voor je neergelegd bij een kennis die laborant is en dagelijks met bloed werkt. "Och dat is toch wel zo'n ontzettende geldklopperij, ze kan haar geld beter in de prullenbak gooien, dat is minder moeite met hetzelfde resultaat".

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:59

Daar zou ik inderdaad mee oppassen vaak gaat het met veel geld mee gepaard.

Heb je al eens gekeken naar je voeding?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:11

Het EMB bloed-test „diploma“ is een dagcursus die 300 euro kost. Kun je hem beter zelf even doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:34

Ik zou er ook mee uitkijken.
Neem je genoeg vitamines trouwens? De waarden die een gewoon bloedonderzoek aangeven zijn vaak niet kloppend, met name magnesium kan bijvoorbeeld moeilijk gemeten worden en geeft eigenlijk nooit tekorten aan, terwijl je enorm veel baat kan hebben van extra bijslikken. Ik ben jaren geleden enorm opgeknapt door trouw elke dag multivitamines te nemen met daarbij nog magnesium in hoge dosering. Ik sla geen dag over, neem ze nog steeds elke dag trouw. En die klachten zijn nooit meer teruggekomen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 23:22

Ahneee echt ;(
Dat van Radar had ik gelezen inderdaad maar had hoop.

Kijk baadt het niet, schaadt het niet maar voor 300 euro schaadt het mijn portomonee wel :')

Voeding wil ik graag aanpassen maar is ook weer zo'n gevalletje van: zie door de bomen het bos niet meer. "Veel fruit is gezond" ohneee toch niet zitten veel suikers in etcetc. Dus om zomaar naar een diëtiste te gaan is ook lastig want moet wel weer bij je passen.

Vitamine slik ik bij. B12 was boven de middelwaarde, vit D net onder de ondergrens en pak ik nu al een paar weken erbij, magnesium en ijzer ook al maanden en waren ook beide goed bij de bloeduitslagen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:29

Veel orthomoleculair voedingstherapeuten werken hier mee toch? Dan zou ik het in ieder geval via hun doen en niet via een site.

Wat Suzanne zegt wat betreft vitamines is ook een goede om naar te kijken. Maar daar werkt zo'n orthomoleculair voedingstherapeut ook mee.
Magnesium, visolie zijn beide dingen die je wel dagelijks zou moeten slikken. Maar met magnesium is het weer zo dat je dan bijvoorbeeld wel tauraat versie zou moeten hebben

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:11

Die basis opleiding duurt ook 4 hele dagen.
Pas echt op waarmee je in zee gaat. Check het linkedin profiel van die vrouw met de fancy website in de OP en je weet dat je het je kunt besparen. Cursusje hier, cursusje daar.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:33

Ik zou inderdaad ook beginnen bij een orthomoleculair therapeut. Ook alternatief officieel maar ze hebben veel kennis van zaken en ik vind ze eigenlijk heel regulier.

Ik ben zelf veel alternatiever. Werk met bioresonantie onderandere dus dat valt echt alweer onder zweverig. Als ik voor mezelf ergens niet uit kom of vragen blijf houden die regulier niet beantwoord worden is orthomoleculair mijn eerste halte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 01:05

Vit D onder de waarde kun je je flink slecht van voelen, weet niet waar je mee zit qua symptomen ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:11

pluisje88 schreef:
Ik zou inderdaad ook beginnen bij een orthomoleculair therapeut. Ook alternatief officieel maar ze hebben veel kennis van zaken en ik vind ze eigenlijk heel regulier.

Ik ben zelf veel alternatiever. Werk met bioresonantie onderandere dus dat valt echt alweer onder zweverig. Als ik voor mezelf ergens niet uit kom of vragen blijf houden die regulier niet beantwoord worden is orthomoleculair mijn eerste halte.

Dit wilde ik ook aanraden inderdaad! Goed om naar je voeding te gaan kijken. Hiervoor zou ik echter niet naar een diëtiste gaan maar eerder naar een orthomoleculair therapeut inderdaad.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:54

Radar gaat vanavond (nu) over de EMB-test. Interessant om te kijken en een bevestiging van waarom je het vooral niet zou moeten doen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:43

Jemig, dan denk je iets gevonden te hebben wat je zou kunnen helpen, stuit je op dit topic.
Ik had een aanbeveling naar een orthomoleculair therapeut ontvangen dus ik dacht, ik zoek eens op bokt.
Deze therapeut biedt ook deze EMB bloedtest aan voor meer dan 300€. Daar zit dan wel een consult, intake, uitslag doornemen, advies etc bij.
Maar ondanks dat ze aanbevolen werd, krijg ik nu wel mn twijfels..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:48

fleurtjeuh schreef:
Jemig, dan denk je iets gevonden te hebben wat je zou kunnen helpen, stuit je op dit topic.
Ik had een aanbeveling naar een orthomoleculair therapeut ontvangen dus ik dacht, ik zoek eens op bokt.
Deze therapeut biedt ook deze EMB bloedtest aan voor meer dan 300€. Daar zit dan wel een consult, intake, uitslag doornemen, advies etc bij.
Maar ondanks dat ze aanbevolen werd, krijg ik nu wel mn twijfels..

Je kunt de cursus beter zelf doen, is goedkoper.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:05

Ja dat blijkt -O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 21:32

Tis kak hè, je hebt dan toch hoop.
Ik ben inmiddels nog veel meer aan de sukkel dus ben toch de (extreem) alternatieve opties nog aan het afwegen.
Bioresonantie hoor ik ook heel veel goede verhalen over, als is het mij niet duidelijk wat ze precies doen. Als ze me supplementen van 200 euro willen voorschrijven als wondermiddel hoeft dat voor mij niet.
Hoor wel goede verhalen over iemand in mijn omgeving, heb nu navraag gedaan wat voor therapeut hij precies is (bij iemand die bij hem is geweest want weet z'n naam niet meer).

Ik ben ook dit aan het overwegen:
https://www.checkpoint4u.nl/ en dan de full body scan.

Alleen zit er dan een consult bij van 2 uur. Tja, als ik uitgebreid ga vertellen dat m'n rechter schouder naar de klote is, komt er vast uit de scan dat m'n rechter schouder naar de klote is :+
Dus als ik ga, dan wil ik blanco die scan zonder dat zij mijn klachten weten.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:35

Nyaleti schreef:
Tis kak hè, je hebt dan toch hoop.
Ik ben inmiddels nog veel meer aan de sukkel dus ben toch de (extreem) alternatieve opties nog aan het afwegen.
Bioresonantie hoor ik ook heel veel goede verhalen over, als is het mij niet duidelijk wat ze precies doen. Als ze me supplementen van 200 euro willen voorschrijven als wondermiddel hoeft dat voor mij niet.
Hoor wel goede verhalen over iemand in mijn omgeving, heb nu navraag gedaan wat voor therapeut hij precies is (bij iemand die bij hem is geweest want weet z'n naam niet meer).

Ik ben ook dit aan het overwegen:
https://www.checkpoint4u.nl/ en dan de full body scan.

Alleen zit er dan een consult bij van 2 uur. Tja, als ik uitgebreid ga vertellen dat m'n rechter schouder naar de klote is, komt er vast uit de scan dat m'n rechter schouder naar de klote is :+
Dus als ik ga, dan wil ik blanco die scan zonder dat zij mijn klachten weten.

Ook dit klinkt erg als geldklopperij en misbruik maken van mensen die op zoek zijn naar oplossingen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 21:39

Klopt. Maar ik ben desperate opzoek naar verbetering en dat ga ik regulier (en vergoed) absoluut niet meer krijgen.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:46

Been there, done that (EMB). Echt het is het geld niet waard.
Via pb wil ik wel meer info geven indien gewenst.

Met betrekking tot voeding: stop eens een tijdje met gluten, zuivel en soja en kijk wat dat doet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:19

Zijn er mensen die wel een goede ervaring hebben bij een orthomoleculair therapeut?
En wat heeft diegene dan gedaan en hoe heeft het jou geholpen?

Of is er een centraler topic voor ervaringen over orthomoleculaire therapeuten?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:32

fleurtjeuh schreef:
Zijn er mensen die wel een goede ervaring hebben bij een orthomoleculair therapeut?
En wat heeft diegene dan gedaan en hoe heeft het jou geholpen?

Of is er een centraler topic voor ervaringen over orthomoleculaire therapeuten?

Hier goede ervaringen met orthomoleculair arts.

Wat er gedaan wordt: eerst een batterij vragen om "U" tegen te zeggen, bloeddruk meten, gewicht, hartslag en 'andere kleine testjes',
dan een gericht bloedonderzoek bij het lab,
en dan een advies mbt een paar supplementen.

(Accoord, ik heb ooit een paar maanden,
nadat mijn schildklier dienst weigerde en de huisarts er niets van snapte,
een stuk of tien supplementen geslikt.
Als nu mijn schildklier af en toe wat hapert, slik ik een maand oid. één of twee supplementen extra.)