Ik kamp al heel lang vrijwel dagelijks met hoofdpijn, wat afentoe uitmond naar migraine.
Altijd rond mijn linkeroog.
Ik krijg gegarandeerd scherpe hoofdpijn/migraine bij koude wind, ik draag dan ook tegenwoordig een hoofdband.
Daarnaast heb ik weinig energie, niet verwarren met vermoeidheid!
En heb ik last van m'n maag, vaak een vol gevoel of juist een hol/leeg gevoel.
Ook ben ik de afgelopen maanden 15kg afgevallen, zonder er iets voor te doen.
Inmiddels 2x naar de huisarts geweest voor de hoofdpijn.
De 1e keer een assistente die me sumatriptan voor wilde schrijven, echter na overleg met de arts heb ik niets gekregen want moest eerst 2 weken zonder enkele pijnstiller proberen, die ik overigens sowieso niet slik omdat het niet helpt...
De 2e keer de eigen huisarts, die mij kon vertellen dat m'n hoofdpijn vanuit m'n nek/houding komt en daarmee uit, ik moest maar oefeningen doen (wat ik overigens ook doe, want het helpt m'n lijf zeker, behalve die eeuwige hoofdpijn dus)
Wel schildklier (alleen TSH, geen T3/T4) geprikt en dat was goed.
Omdat ik me niet serieus genomen voel, en vroeger bloedarmoede heb gehad, een zelftest aangeschaft om ijzer (ferritine) te meten.
Daar kwam uit dat de/het(?) ferritine laag was, dus weer aan de bel getrokken en weer bloed laten prikken.
De opvallendste waardes eruit gepikt:
- Ferritine: 45 (15 ondergrens, 150 bovengrens)
- Transferrine saturatie: 20 (20 ondergrens, 50 bovengrens)
- Trombocyten: 186 (150 ondergrens, 400 bovengrens)
Naar mijn mening is dit geen ideale uitslag, zeker niet schokkend maar het kan beter.
Zeker de Trans.Saturatie zou ik hoger willen hebben omdat ik bloed zou willen geven, 30 is daarvoor het minimale...
Volgens de huisarts is mijn bloed dus prima en hoef ik niks te doen.
Maar ik voel me niet oké, en het belemmerd me in m'n dagelijkse bezigheden.
Ik denk dat ik het nu in de "alternatieve" hoek wil gaan zoeken, maar waar begin ik?