Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
axel_1997 schreef:Nee geen hooikoorts. Wel af en toe even een geïrriteerd slijmvlies als de pollen echt in wolken door de lucht zweven. Maar dat is ook normaal.
axel_1997 schreef:En misschien moet ik ook maar eens medisch advies inwinnen. Want hoewel het nu geen onprettige allergie is kunnen allergieën ook geleidelijk of plotseling verergeren.
Suliko schreef:Ik zou me over een oraal allergie syndroom persoonlijk geen zorgen maken. Juist met tropische vruchten waar ‘wij westerse mensen’ niet aan gewend zijn door de generaties heen zijn allergische reacties helemaal niet gek. Zolang het bij een tintelend gevoel blijft zou ik er al helemaal geen verdere aandacht aan schenken en ze gewoon niet vaak of veel eten.
Misschien denk ik nu te simpel, maar ik ken zoveel mensen die dit hebben na 2 kiwi’s, wat meer ananas of soms bij te veel tomaat. Volgens mij is het een vrij algemene en niet gevaarlijke reactie, op enkele uitzonderingen na die direct een heftige reactie hebben.
Zoals ik al zei heb ik het met kiwi en ananas, altijd al gehad. Ik eet ze nog steeds, maar niet te veel, nooit erger geworden. Als mijn tong gaat tintelen stop ik.
Ik weet niet of je hooikoorts hebt? Daar schijnt het mee te maken hebben als allergie.