Navelpiercing gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Navelpiercing gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 18:30

Beste bokkers,

Ik heb vandaag een navelpiercing gezet en ben er super blij mee! Als advies heb ik gekregen om 2 keer per dag een zoutoplossing spray erop te sprayen. Ook dat ik de korstjes met een wattenstaafje met lauw water zacht kan wegwrijven.

Voor de rest vraag ik mij af: Is het aangeraden om de piercing 1/2 keer op een dag van boven naar beneden te bewegen zodat het niet vast blijft helen tijdens het genezingsproces?

En hebben jullie nog tips om een ontsteking te voorkomen? Heel erg bedankt!

Kmbrly

Re: Navelpiercing gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:41

Gewoon vanaf blijven, en luisteren naar hun advies.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 18:51

Kmbrly schreef:
Gewoon vanaf blijven, en luisteren naar hun advies.

Okee, want mijn vriendin bewoog de piercing net en toen is die vastgegroeid..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:54

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:22

Ik ben bij piercings van het niks doen. Ook geen spray. Voorzichtig afspoelen onder de douche en that’s it.

Als je een normaal wondje steeds open krabt duurt het ook alleen maar langer om te genezen, lekker vanaf blijven dus.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 19:27

prugelpiet schreef:
Ik ben bij piercings van het niks doen. Ook geen spray. Voorzichtig afspoelen onder de douche en that’s it.

Als je een normaal wondje steeds open krabt duurt het ook alleen maar langer om te genezen, lekker vanaf blijven dus.

En hoe zit het met de piercing heen en weer bewegen?

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:11

Ik heb vorig jaar m
Piercing laten zetten en zij zei echt expliciet alleen je piercing bewegen als je piercing het toelaat. Zeker de eerste periode vooral je lichaam zn gang laten gaan om te helen. Bij bewegen ga je het genezingsproces juist in de weg zitten omdat er geen rust is.
Piercing goed afspoelen na het inzepen van je lichaam en even een zoutoplossing overheen spuiten en klaar

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 20:12

daphne_xxx schreef:
Ik heb vorig jaar m
Piercing laten zetten en zij zei echt expliciet alleen je piercing bewegen als je piercing het toelaat. Zeker de eerste periode vooral je lichaam zn gang laten gaan om te helen. Bij bewegen ga je het genezingsproces juist in de weg zitten omdat er geen rust is.
Piercing goed afspoelen na het inzepen van je lichaam en even een zoutoplossing overheen spuiten en klaar

En de zoutoplossing niet eraf spoelen? Want dat werd namelijk tegen mij gezegd

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:16

Photograph schreef:
daphne_xxx schreef:
Ik heb vorig jaar m

En de zoutoplossing niet eraf spoelen? Want dat werd namelijk tegen mij gezegd

Ik heb dat toen niet opgeslagen in mijn geheugen maar zie het nu wel staan in de nieuwe nazorg folder van de piercingshop. Het laten zitten van de zoutspray kan natuurlijk zorgen voor uitdroging van de huid oid. Daar had ik toen wel last van bedenk ik mij nu.

Ik denk dat het allerbelangrijkste is om de piercing NIET aan te raken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:17

Ik volg de LITHA methode, Leave It The Hell Alone. Net als een wondje wil je het niet irriteren door er van alles op te doen en aan te frunniken.
Dat je piercing in het begin wat vast komt te zitten is normaal, als je huid helemaal genezen is lost zich dat vanzelf op.
Met lauw water afspoelen is genoeg. Als je er zo nodig iets op wilt doen, is een zoutoplossing het beste om het schoon te houden, even opspuiten en intrekken voor je het afspoelt. Maar ook zonder geneest het prima, zolang je zelf gezond bent.
Vooral even oppassen met wat voor kleding je draagt en bij het uittrekken ervan, dat de piercing niet blijft hangen. :)

Piercings zijn niet ingewikkeld. Het is gewoon een wondje, maar dan met een object. In sommige gevallen vind je lichaam het object stom, maar ook dan is met rust laten het beste.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 20:24

Suliko schreef:
Ik volg de LITHA methode, Leave It The Hell Alone. Net als een wondje wil je het niet irriteren door er van alles op te doen en aan te frunniken.
Dat je piercing in het begin wat vast komt te zitten is normaal, als je huid helemaal genezen is lost zich dat vanzelf op.
Met lauw water afspoelen is genoeg. Als je er zo nodig iets op wilt doen, is een zoutoplossing het beste om het schoon te houden, even opspuiten en intrekken voor je het afspoelt. Maar ook zonder geneest het prima, zolang je zelf gezond bent.
Vooral even oppassen met wat voor kleding je draagt en bij het uittrekken ervan, dat de piercing niet blijft hangen. :)

Piercings zijn niet ingewikkeld. Het is gewoon een wondje, maar dan met een object. In sommige gevallen vind je lichaam het object stom, maar ook dan is met rust laten het beste.

Okee, super bedankt!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:57

Photograph schreef:
prugelpiet schreef:

En hoe zit het met de piercing heen en weer bewegen?

Niet bewegen. Iedere keer dat je je piercing beweegt doe je een deel van de genezing te niet. Daarnaast loop je alleen maar het risico op een infectie.

Een piercing van goed materiaal (chirurgisch staal of titanium bijvoorbeeld), die op een goede manier is gezet groeit niet vast. Afspoelen onder de douche (zonder aan te zitten), niet te veel zout spray gebruiken, dan droog je je piercing uit.

Het is heel verleidelijk, ik weet het. Maar het is beter als je er af blijft. Een navelpiercing heeft het vaak al zwaar genoeg om te genezen ivm. de locatie en de beweegelijkheid.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 21:24

Okee, super bedankt!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 21:34

Oef, een navelpiercing, die heb ik in het verre verleden ook nog zo'n ( on ) ding gehad.
ik moest hem 2 keer per dag schoonmaken met unicura zeep en dan bewegen :) Hoelang dat moest weet ik niet meer.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 21:42

Wat raar dat de ene hem dan wel moest bewegen en het aan andere kant sterk afgeraden wordt, ahaha. Word LITHA dan voor mij

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 21:44

Cinnepin schreef:
Oef, een navelpiercing, die heb ik in het verre verleden ook nog zo'n ( on ) ding gehad.
ik moest hem 2 keer per dag schoonmaken met unicura zeep en dan bewegen :) Hoelang dat moest weet ik niet meer.

Dit advies wordt niet meer gehanteerd tegenwoordig. Unicura is te agressief namelijk en het bewegen verstoord alleen maar het genezingsproces.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 21:55

Suliko schreef:
Cinnepin schreef:

Dit advies wordt niet meer gehanteerd tegenwoordig. Unicura is te agressief namelijk en het bewegen verstoord alleen maar het genezingsproces.

ok, ja kan hoor, is ook wel een jaar of 20 geleden dat ik dat ding liet zetten. Maar heb nooit ontstekingen gehad ofzo. Volgens mij mocht je 9 maanden niet zwemmen ofzo?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:13

Cinnepin schreef:
Suliko schreef:
]

ok, ja kan hoor, is ook wel een jaar of 20 geleden dat ik dat ding liet zetten. Maar heb nooit ontstekingen gehad ofzo. Volgens mij mocht je 9 maanden niet zwemmen ofzo?

Ja, ik heb ook ooit 2 helix piercings laten schieten, dat is nog veel dommer dan unicura gebruiken en is ook goed gekomen. _O-
Inmiddels weet men beter. Nu is unicura niet gelijk schadelijk hoor, maar het droogt de huid uit en helpt het genezingsproces niet, zelfde voor het bewegen van een piercing.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:15

Stom dat ze vroeger dan dachten dat het goed was, maarja dat is met veel meer dingen zo :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:22

Cinnepin schreef:
Stom dat ze vroeger dan dachten dat het goed was, maarja dat is met veel meer dingen zo :D

Jups. Ben benieuwd wat we nu allemaal doen wat over 20 jaar weer slecht blijkt te zijn. Als ik dan bedenk dat ze vroeger reclame maakte voor zwangeren om te roken, vanuit de gedachte dat je baby dan lichtgewicht is, dus de bevalling gaat makkelijker en je ziet er weer sneller ‘mooi’ uit, oftewel win win win… dat we dus ooit zó onwetend waren. Dan moeten er nu ook wel dingen gaande zijn waar we nu onwetend over zijn.
Afijn, offtopic gedachtespinsel. :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:28

Suliko schreef:
Cinnepin schreef:

Jups. Ben benieuwd wat we nu allemaal doen wat over 20 jaar weer slecht blijkt te zijn. Als ik dan bedenk dat ze vroeger reclame maakte voor zwangeren om te roken, vanuit de gedachte dat je baby dan lichtgewicht is, dus de bevalling gaat makkelijker en je ziet er weer sneller ‘mooi’ uit, oftewel win win win… dat we dus ooit zó onwetend waren. Dan moeten er nu ook wel dingen gaande zijn waar we nu onwetend over zijn.
Afijn, offtopic gedachtespinsel. :')

Haha ja maar is wel waar :D