Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daphne_xxx schreef:Ik heb vorig jaar m
Piercing laten zetten en zij zei echt expliciet alleen je piercing bewegen als je piercing het toelaat. Zeker de eerste periode vooral je lichaam zn gang laten gaan om te helen. Bij bewegen ga je het genezingsproces juist in de weg zitten omdat er geen rust is.
Piercing goed afspoelen na het inzepen van je lichaam en even een zoutoplossing overheen spuiten en klaar
Photograph schreef:daphne_xxx schreef:Ik heb vorig jaar m
Piercing laten zetten en zij zei echt expliciet alleen je piercing bewegen als je piercing het toelaat. Zeker de eerste periode vooral je lichaam zn gang laten gaan om te helen. Bij bewegen ga je het genezingsproces juist in de weg zitten omdat er geen rust is.
Piercing goed afspoelen na het inzepen van je lichaam en even een zoutoplossing overheen spuiten en klaar
En de zoutoplossing niet eraf spoelen? Want dat werd namelijk tegen mij gezegd
Suliko schreef:Ik volg de LITHA methode, Leave It The Hell Alone. Net als een wondje wil je het niet irriteren door er van alles op te doen en aan te frunniken.
Dat je piercing in het begin wat vast komt te zitten is normaal, als je huid helemaal genezen is lost zich dat vanzelf op.
Met lauw water afspoelen is genoeg. Als je er zo nodig iets op wilt doen, is een zoutoplossing het beste om het schoon te houden, even opspuiten en intrekken voor je het afspoelt. Maar ook zonder geneest het prima, zolang je zelf gezond bent.
Vooral even oppassen met wat voor kleding je draagt en bij het uittrekken ervan, dat de piercing niet blijft hangen.
Piercings zijn niet ingewikkeld. Het is gewoon een wondje, maar dan met een object. In sommige gevallen vind je lichaam het object stom, maar ook dan is met rust laten het beste.
Photograph schreef:prugelpiet schreef:Ik ben bij piercings van het niks doen. Ook geen spray. Voorzichtig afspoelen onder de douche en that’s it.
Als je een normaal wondje steeds open krabt duurt het ook alleen maar langer om te genezen, lekker vanaf blijven dus.
En hoe zit het met de piercing heen en weer bewegen?
Cinnepin schreef:Oef, een navelpiercing, die heb ik in het verre verleden ook nog zo'n ( on ) ding gehad.
ik moest hem 2 keer per dag schoonmaken met unicura zeep en dan bewegenHoelang dat moest weet ik niet meer.
Suliko schreef:Cinnepin schreef:Oef, een navelpiercing, die heb ik in het verre verleden ook nog zo'n ( on ) ding gehad.
ik moest hem 2 keer per dag schoonmaken met unicura zeep en dan bewegenHoelang dat moest weet ik niet meer.
Dit advies wordt niet meer gehanteerd tegenwoordig. Unicura is te agressief namelijk en het bewegen verstoord alleen maar het genezingsproces.
Cinnepin schreef:Suliko schreef:]
Dit advies wordt niet meer gehanteerd tegenwoordig. Unicura is te agressief namelijk en het bewegen verstoord alleen maar het genezingsproces.
ok, ja kan hoor, is ook wel een jaar of 20 geleden dat ik dat ding liet zetten. Maar heb nooit ontstekingen gehad ofzo. Volgens mij mocht je 9 maanden niet zwemmen ofzo?
Cinnepin schreef:Stom dat ze vroeger dan dachten dat het goed was, maarja dat is met veel meer dingen zo
Suliko schreef:Cinnepin schreef:Stom dat ze vroeger dan dachten dat het goed was, maarja dat is met veel meer dingen zo
Jups. Ben benieuwd wat we nu allemaal doen wat over 20 jaar weer slecht blijkt te zijn. Als ik dan bedenk dat ze vroeger reclame maakte voor zwangeren om te roken, vanuit de gedachte dat je baby dan lichtgewicht is, dus de bevalling gaat makkelijker en je ziet er weer sneller ‘mooi’ uit, oftewel win win win… dat we dus ooit zó onwetend waren. Dan moeten er nu ook wel dingen gaande zijn waar we nu onwetend over zijn.
Afijn, offtopic gedachtespinsel.