Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Hoe oud ben je? Dit duurt ook gewoon jaren( met hulp) , geef jezelf wat tijd
zonnebloem18 schreef:Het wordt zeker vanzelf beter, maar ik had gewild dat ik eerder de juiste hulp had gekregen. Cognitieve gedragstherapie heeft bij mij echt een groot verschil gemaakt. Het cassettebandje in mijn hoofd is nu veel positiever en minder van het doemdenken.
Yenni schreef:Ik wil hier vanaf. Ik ben er klaar mee en ik wil zelfverzekerd worden.
Citaat:Uiterlijk, keuzes maken op mijn werk, keuzes maken in het leven... steeds het stemmetje, doe ik het wel goed? Straks zijn ze boos? Of nog erger stel ik iemand teleur?
Als iemand mij een compliment geeft, hoor ik het wel maar ik sla hem niet op.
FennyPower schreef:Ik ben jouw leeftijd.
Ik heb een periode gehad dat ik ook enorm onzeker was maar ook een slechte zelfbeeld had.
Een van de oefeningen die ik kreeg was kijk elke ochtend in de spiegel en zeg wat liefs tegen jezelf. Op dagen dat ik mij wat minder voel zeg ik vooral dat ook ik er mag zijn.
En dat ik eigen keuzes mag maken zonder hier iets van te vinden qua onzekerheid.
Geleerd mijn onzekerheid op de achtergrond te houden. Mensen die jou onzeker willen maken over bijvoorbeeld je uiterlijk (waar ik me onderandere onzeker over voelde) laat dat lekker bij hun, hun hebben er een probleem mee. Dat is niet jouw probleem dan
Probeer aan jezelf te denken!
Ik zal ook een life Coach aanbevelen! Het heeft mij echt geholpen. En nog steeds als ik het nodig heb.
Ik weet niet in welke regio zit. Maar mocht dit in het noorden zijn kan ik je zeker iemand aanbevelen.
Overigens die stemmen. 'doe ik het wel goed, worden ze boos, etc.' Die had ik ook. Ik werd er gek van.