Vorige week maandag heb ik mijn chronische medicatie opnieuw aangevraagd. Herhaalrecept via de huisarts. Die keurt het dezelfde dag goed en stuurt het door naar de apotheek.
Normaal gesproken krijg je een mail wanneer je de medicatie op kan halen, maar vandaag had ik nog steeds niks gehoord. Vrijdag niet gebeld, omdat deze apotheek telkens erg lang erover doet en je dan om 17 uur een mail krijgt, dus daar ging ik vanuit. Vandaag belde ik dus, want nog steeds geen bericht gehad. Eerst zou het een fout in het systeem zijn en kon ik het ophalen, een paar minuten later werd ik terug gebeld dat de medicatie niet op voorraad is en ik daarom geen bericht heb gehad. Ze kunnen wel ander merk leveren, maar daar heb ik eerder hele nare reacties op gehad en dat is voor mij dus geen optie. Verder zou ik met huisarts moeten overleggen en dat was het. Ze weten dus al een week dat het niet leverbaar is, maar hebben daar niks over laten weten.
Eigenlijk ben ik daar dus best geïrriteerd over, ook omdat het aanvragen van het herhaalrecept pas erg laat mag. Het is dus al vaker kantje boord geweest of ik het op tijd binnen krijg en zonder heb ik extreme afkickverschijnselen naast de klachten waarvoor ik het slik. Zomaar stoppen mag ook absoluut niet.
Als ik het eerder aanvraag keurt de huisarts het goed, maar weigert de apotheek het te leveren.
Wat kan ik nu doen? Huisarts is op het moment niet te bereiken, die bel ik morgenochtend. Eventueel om te kijken of de hogere dosis wel leverbaar is (nu 2 losse ipv 1 hogere) Maar kan je andere apotheken vragen of zij voorraad hebben? Er is al een keer een enorm gedoe geweest met apotheek, omdat zij weigerden het merk te leveren die ik moest hebben. Ook al stond het zwart op wit door verzekering en huisarts dat het dit merk moest zijn. Merk wat ze me nu aanbieden is dus degene wat mis gegaan is en ander merk ben ik bang voor weer hetzelfde gezeur met apotheek of weer reactie/bijwerkingen.
Ik heb een kleine noodvoorraad liggen iom de huisarts nadat ik dus al eens zonder kwam te zitten en langs de HAP moest, maar die redt het niet lang en dan heb ik niks meer achter de hand.
Heb even stress, dus als er iemand ervaring heeft? Wat nu?