germie schreef:Een erg oud bericht, maar mijn fysio adviseerde mij deze gisteren wegens een plotselinge achillespeesontsteking. Dus die besteld.
Eerst indruk: 74 euro weggegooid geld.
Er zit een verhoging in, en die verhoging verdraag ik niet. Volgens internet kun je deze er uit halen. Ja, dat is gelukt, terugplaatsen zal denk ik niet meer gaan. Wil je ooit wel met een verhoging gaan lopen, dan moet je die van de andere voet helemaal versnijden, want dat is een kuipje en geen plat ding zodat je deze onder een normale zool kunt leggen, en er op gaat niet bij mijn schoenen. Dus ook een flinke misser van de fabrikant. Ze hadden een platte verhoging voor de andere voet mee moeten leveren vind ik.
Verder: het ding is nogal dik. Ik heb hem nu een half uur om, en vind het irritant, de sok voel ik schuiven met lopen, dus er mee sporten zal daarom al niet gaan. Ik twijfel of je er ooit mee in een rijlaars of skischoen gaat passen als je dat nodig acht. het is veel en veel te dik rond de achillespees. En ik heb geen steun nodig, mijn pees is gewoon dik en pijnlijk. Dit lost het niet op denk ik, het irriteert me direct al bij de gedachte alleen al.
Ik kijk het dus even aan, maar denk dat het een onwerkbaar gedrocht is. Het is denk ik ook veel te dik om mee in een droogpak te gaan.
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar even inhakend op dit stukje. Bij ontstekingen van de achillespees wil je die ontlasten door externe steun te bieden. Dus in principe zou dit uitermate geschikt moeten zijn om je pijn en zwelling te verminderen door het ontlasten van de pees.