Ervaringen achillotrain?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Ervaringen achillotrain?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:05

[weet niet of het hier goed staat?]

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met een achillotrain of mensen die het gehad hebben?
En wat zijn je ervaringen hiermee?

Wegens een chronische blessure heeft de orthopeed na een second opinion mij aangeraden een brace te nemen, een zo gehete achillotrain voor beide voeten.
Na maandenlang gezeur en gebel over de verzekering heb ik vandaag te horen gekregen dat ze voor beide voeten EINDELIJK vergoed worden en ik ga ze morgen ophalen.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. :)

xx

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:27

Een erg oud bericht, maar mijn fysio adviseerde mij deze gisteren wegens een plotselinge achillespeesontsteking. Dus die besteld.
Eerst indruk: 74 euro weggegooid geld.

Er zit een verhoging in, en die verhoging verdraag ik niet. Volgens internet kun je deze er uit halen. Ja, dat is gelukt, terugplaatsen zal denk ik niet meer gaan. Wil je ooit wel met een verhoging gaan lopen, dan moet je die van de andere voet helemaal versnijden, want dat is een kuipje en geen plat ding zodat je deze onder een normale zool kunt leggen, en er op gaat niet bij mijn schoenen. Dus ook een flinke misser van de fabrikant. Ze hadden een platte verhoging voor de andere voet mee moeten leveren vind ik.

Verder: het ding is nogal dik. Ik heb hem nu een half uur om, en vind het irritant, de sok voel ik schuiven met lopen, dus er mee sporten zal daarom al niet gaan. Ik twijfel of je er ooit mee in een rijlaars of skischoen gaat passen als je dat nodig acht. het is veel en veel te dik rond de achillespees. En ik heb geen steun nodig, mijn pees is gewoon dik en pijnlijk. Dit lost het niet op denk ik, het irriteert me direct al bij de gedachte alleen al.

Ik kijk het dus even aan, maar denk dat het een onwerkbaar gedrocht is. Het is denk ik ook veel te dik om mee in een droogpak te gaan.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:04

germie schreef:
Een erg oud bericht, maar mijn fysio adviseerde mij deze gisteren wegens een plotselinge achillespeesontsteking. Dus die besteld.
Eerst indruk: 74 euro weggegooid geld.

Er zit een verhoging in, en die verhoging verdraag ik niet. Volgens internet kun je deze er uit halen. Ja, dat is gelukt, terugplaatsen zal denk ik niet meer gaan. Wil je ooit wel met een verhoging gaan lopen, dan moet je die van de andere voet helemaal versnijden, want dat is een kuipje en geen plat ding zodat je deze onder een normale zool kunt leggen, en er op gaat niet bij mijn schoenen. Dus ook een flinke misser van de fabrikant. Ze hadden een platte verhoging voor de andere voet mee moeten leveren vind ik.

Verder: het ding is nogal dik. Ik heb hem nu een half uur om, en vind het irritant, de sok voel ik schuiven met lopen, dus er mee sporten zal daarom al niet gaan. Ik twijfel of je er ooit mee in een rijlaars of skischoen gaat passen als je dat nodig acht. het is veel en veel te dik rond de achillespees. En ik heb geen steun nodig, mijn pees is gewoon dik en pijnlijk. Dit lost het niet op denk ik, het irriteert me direct al bij de gedachte alleen al.

Ik kijk het dus even aan, maar denk dat het een onwerkbaar gedrocht is. Het is denk ik ook veel te dik om mee in een droogpak te gaan.

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar even inhakend op dit stukje. Bij ontstekingen van de achillespees wil je die ontlasten door externe steun te bieden. Dus in principe zou dit uitermate geschikt moeten zijn om je pijn en zwelling te verminderen door het ontlasten van de pees.

Babootje

Re: Ervaringen achillotrain?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:11

Ik heb ooit ook een achillespeesontsteking gehad. Niks hielp tot ik het advies kreeg om acupunctuur te proberen. Na 3 behandelingen was de ontsteking helemaal weg (en kon ik gewoon op de winstersport die ik al half uit mijn hoofd had gezet). Nooit meer last gehad.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:18

Ik heb jaren met twee ontstoken achillespezen rondgelopen en toen ik daar uiteindelijk mee naar de dokter ging heeft ze me schokgolf therapie voorgeschreven, doet erg veel pijn maar het heeft wel geholpen, mijn pezen zijn nu weer normaal

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:24

luxx schreef:
Ik heb jaren met twee ontstoken achillespezen rondgelopen en toen ik daar uiteindelijk mee naar de dokter ging heeft ze me schokgolf therapie voorgeschreven, doet erg veel pijn maar het heeft wel geholpen, mijn pezen zijn nu weer normaal

Shockwave is op zich De manier om er vanaf te komen, ik heb het al sinds juni, maar bij mij werkt het helaas niet. We zijn er nu net weer mee begonnen, na 4 weken niets, maar ik merk ook nu weer geen verschil. Ik ben bij mij bang dat het door de pijn heen lopen met pijnstillers wordt, want tja, ik ga toch echt over een paar weken beginnen met hardlopen omdat ik lang genoeg rust gehad heb. En het is bij mij ontstaan door antibiotica, niet door overbelasting, dus dan moet belasten juist weer kunnen vind ik.

Maar die Achillotrain is het niet. Te dik, veel designflaws, gebruiksonvriendelijk. 73 euro weggegooid geld helaas vrees ik. Ik heb de hakverhoger er uit gehaald en de andere heb ik bijgesneden zodat het ontwerp verbeterd is en dus de verhoger onder een zool gedragen kan worden, maar dan passen schoenen niet meer. Dus dat werkt ook niet. Ik heb dat ding gisteren een paar uur zittend gedragen, dan wordt de zwelling wel minder, maar ja, de pijn blijft. En er mee bewegen gaat dus niet omdat het te dik is. Steun rond de enkel heb ik juist absoluut niet nodig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:25

Babootje schreef:
Ik heb ooit ook een achillespeesontsteking gehad. Niks hielp tot ik het advies kreeg om acupunctuur te proberen. Na 3 behandelingen was de ontsteking helemaal weg (en kon ik gewoon op de winstersport die ik al half uit mijn hoofd had gezet). Nooit meer last gehad.

Waar heb je acupunctuur laten doen? Want shockwave helpt bij mij niet helaas. En zo'n Achillotrain werkt ook niet. Die heb ik ook al geprobeerd. Ik kan er mee op de bank zitten, maar niet mee in schoenen. Dus tja, dat wordt wel lastig dan. :P

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:36

Ik moest er wel strek oefeningen bij doen, doe ik nu nog af en toe. De beste vind ik door je knieën zakken en er daardoor spanning op zetten en dan een beetje veren, zo'n 30 seconden per keer, wanneer ik ze nu begin te voelen doe ik dat en dan is het gelijk beter

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:26

luxx schreef:
Ik moest er wel strek oefeningen bij doen, doe ik nu nog af en toe. De beste vind ik door je knieën zakken en er daardoor spanning op zetten en dan een beetje veren, zo'n 30 seconden per keer, wanneer ik ze nu begin te voelen doe ik dat en dan is het gelijk beter

Dan voel ik niets, geen pijn, niets. Het is puur met op de tenen landen zeg maar. Dus rekken doe ik ook gewoon, maar ik voel echt niets. Die zijn dus ook niet stijf. DAt door de knieen zakken en veren is ook een hele mooie bovenbeen oefening, redelijk zwaar. Dus die zat er altijd al in voor de kracht. (schaatsen).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:41

germie schreef:
Babootje schreef:

Waar heb je acupunctuur laten doen? Want shockwave helpt bij mij niet helaas. En zo'n Achillotrain werkt ook niet. Die heb ik ook al geprobeerd. Ik kan er mee op de bank zitten, maar niet mee in schoenen. Dus tja, dat wordt wel lastig dan. :P

Dat was bij mijn nicht. Die heeft een opleiding Chinese geneeskunde gedaan. Die zei toen tegen mij: kom ik prik je wel even :D. Ik dacht baat t niet, schaadt t ook niet. Ik was klaar met alle smeersels van de dokter.
En verdomd na 3 x was het dus over. m Toen ze me behandelde voelde ik zo de energie van boven naar beneden door mn onderbeen gaan. Heel apart gevoel was dat.
Dus ik denk dat je het best een Chinese acupuncturist zoekt bij jou in de buurt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:43

Nooit van gehoord. Ik weet dat het alternatief is, maar het lijkt inderdaad iets van baadt het niet, het schaadt ook niet. Ik zal het eens in m'n achterhoofd houden. Eerst heb ik nog even wat andere dingen in het vooruitzicht, nou ja, ik hoop het te zien, het noorderlicht. :D