Wie denkt er mee? Zere elleboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Wie denkt er mee? Zere elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 17:30

Hi!

Wie wil er eens met me meedenken?

Ongeveer 9 weken geleden werd ik wakker op een maandag met een hele zere schouder en elleboog.
Dit bleef aanhouden en die donderdag ben ik gezien door de fysio. Hij heeft m’n schouders helemaal los gemaakt en m’n arm goed gemasseerd.
Dit ging enkele dagen redelijk goed maar die week daarna had ik weer last van mijn elleboog en onderarm.
De fysio heeft toen met dry needling de spieren in mijn onderarm losgemaakt maar daar heb ik zeker 2 weken last van gehad.
M’n elleboog gaf geen verbetering en het vermoeden was een slijmbeursontsteking en golfarm.
Elke week ben ik netjes naar fysio geweest maar de klachten werden enkel erger.
Na 4 weken ben ik bij de huisarts geweest, hij had hetzelfde vermoeden en ik heb extra sterke ibuprofen meegekregen in combinatie met pararcetamol.
Na 2 weken was er geen verbetering en heb ik diclofenac gekregen, nog steeds geen verbetering.
Weer 2 weken later kreeg ik prednison en een doorverwijzing voor een echo. De prednison deed niks en de echo kwam niks uit.
Nu weer naar de huisarts geweest en een cocktail van tramadol, diclofenac en paracetamol gekregen met een doorverwijzing naar de orthopeed. Hier kan ik 3 januari terecht, moet wel eerst een foto laten maken.

Ik kan m’n arm wel bewegen, vrijwel pijnloos maar ik kan m absoluut niet belasten. Een dopje open draaien, schrijven, typen etc kan ik niet.

Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat de orthopeed gaat zeggen.
Maar wie wil er eens meedenken en wellicht komen er dingen naar voren die ik ondertussen kan proberen of die ik aan de orthopeed kan vragen.

Alvast bedankt!!

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 17:38

Wat voor pijn voel je? Stroomstoten?
Ik had een cubitaal tunnelsyndroom waarbij ik steeds stroomstoten voelde wanneer ik hem bewoog. Zeg maar het gevoel van het moment dat je je stroombotje stoot. Deze trok bij mij door naar mijn pols en medicatie hielp niet zo. Dit zit aan de binnenkant van de elleboog. Bij mij dachten ze ook eerst aan een tenniselleboog. Ik heb dit doormidden van oefeningen en steunband na een 3/4 jaar pas weer goed gekregen na lang zoeken.

Ik zeg hiermee niet dat dit het hoeft te zijn, want ik ben geen arts, maar dit was mijn eigen ervaring. Overleggen met je fysio met deze tip kan altijd.:)

ievie

Re: Wie denkt er mee? Zere elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 17:54

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wellicht zou je eens een acupuncturist kunnen raadplegen? Die kijken weer anders dan een arts.

Sterkte, klinkt naar!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 18:08

xSagan schreef:
Wat voor pijn voel je? Stroomstoten?
Ik had een cubitaal tunnelsyndroom waarbij ik steeds stroomstoten voelde wanneer ik hem bewoog. Zeg maar het gevoel van het moment dat je je stroombotje stoot. Deze trok bij mij door naar mijn pols en medicatie hielp niet zo. Dit zit aan de binnenkant van de elleboog. Bij mij dachten ze ook eerst aan een tenniselleboog. Ik heb dit doormidden van oefeningen en steunband na een 3/4 jaar pas weer goed gekregen na lang zoeken.

Ik zeg hiermee niet dat dit het hoeft te zijn, want ik ben geen arts, maar dit was mijn eigen ervaring. Overleggen met je fysio met deze tip kan altijd.:)

Na de dry needling had ik inderdaad een soort stroom in m’n onderarm maar dat is in m’n elleboog niet.
Het is de onder/binnenkant van de elleboog en meer een brandend gevoel mat echt pijnscheuten bij belasting. En na belasting staat het echt in de fik!

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:22

Dat komt wel aardig overeen met de pijn die ik voelde. Dus zeker het overleggen waard. Ik heb alleen geen dry needling gedaan. Echt voornamelijk steunband, rustige fysio oefeningen en rust gepakt waar kon. Werk hielp gelukkig ook mee met meedenken qua rust. Maar duurde wel lang

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:31

Je zou kunnen uitzoeken of een golfarm vergelijkbaar is met een tennisarm. Mij heeft acupunctuur gecombineerd met shockwave geholpen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:45

Wat bij mij als enige hielp was naar https://www.tennisarm.nl gaan.
Echt een aanrader!!!
3 behandelingen gehad en klaar.
Kennis had hetzelfde en wilde niet gaan omdat het niet vergoed werd en heeft er een jaar mee gelopen en zelfs geopereerd :+ Weet niet wat er goedkoper was uiteindelijk :P

edit: Het is een eind rijden maar ik had het er voor over!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 18:56

Wat ik me heb laten vertellen is dat een tennisarm aan de boven/buitenkant van je elleboog zit.
Golfarm/studentenarm zit aan de andere kant dus denk niet dat het hetzelfde is.
Ik vraag me überhaupt sterk af of het zoiets is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:58

Deze man behandelt beide iig. (En nog andere dingen)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:00

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:03

Kees Tempel. Dat gaat pijn doen, maar dan heb je ook wat.

Je zou ook nog kunnen vragen of ze een MRI kunnen maken en een spuit kunnen zetten. Soms werkt dat, al dan niet tijdelijk. Zo niet: niet blijven aanmodderen en voor die behandeling gaan. Met een beetje geluk ben je er na 3 behandelingen vanaf.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:07

Hoe voelen je vingers ts, merk je een ander gevoel, en dan met name in je pink en ringvinger? Tintelen, verminderd gevoel of gevoelloosheid oid.
Ik heb zelf 2 zenuwbeknellingen in mijn arm, ter hoogte van mijn elleboog (cubitaal tunnel, net als xsagan) en eentje ter hoogte van mijn pols (vergelijkbaar met carpaal tunnel, maar bij mij is een van de andere zenuwen daar aangedaan). Wat ik met name herken aan je klachten is het dat het zeer doet bij belasting, dat het brandt, en dat pijnstillers 0 effect hebben. Gewone pijnstillers hebben weinig tot geen effect op zenuwproblemen.
Bij mij zit het probleem in de elleboog overigens aan de buitenkant van de elleboog, in de richel tussen het elleboogbotje (heet dat zo?) en dat stuk bot/knokkel wat schuin daarboven zit. Die richel aanraken, hoe zacht ook, triggert de klachten.

Anyway als je daarin iets herkent dan kan je wellicht eens kijken naar termen als cubitaal tunnel, ulnaropathie. Als je meer informatie wilt, roep maar.

Oscar: als het om de armzenuw gaat dan zullen ze niet spuiten in de elleboog. Dit kan wel bij carpaal tunnel, bij cubitaal tunnel is er te weinig ruimte en te groot risico om wat te beschadigen is mij verteld.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:31

Ik heb sinds februari een golfarm. Volgens mijn huisarts kan het wel meer dan een jaar duren voordat het pijnvrij is.
Ik voel het nog wel, maar is gelukkig veel minder heftig dan tijdens de eerste maanden . Ik moet er op letten dat ik bewegingen die gevoelig zijn niet doe.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:53

Vergeet de nek met zijn bezenuwing naar de arm niet... Soms kan het probleem veel hogerop liggen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:01

blondies schreef:
Vergeet de nek met zijn bezenuwing naar de arm niet... Soms kan het probleem veel hogerop liggen.

Eens :j

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 20:22

blondies schreef:

Dat is inderdaad een hele goeie! Die zal ik ook bij de orthopeed vragen! En ik zal ook een mri vragen, wat iemand eerder zei.

Wat betreft het gevoel; ik heb helemaal geen kracht in m’n hand, kan amper een vuist maken. Maar m’n vingers tintelen niet. Soms voelen ze wel gezwollen maar dat zijn ze dan niet. Zo ook in m’n elleboog, soms voelt ie gezwollen maar dat is dan niet het geval.

Kees tempel zal ik eens op zoeken!

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:46

Ik heb 2 jaar met pijn in m'n elleboog gelopen. Ze dachten toen aan botvlies ontsteking, spuit erin maar dat hielp niks. Had toen ook nog in beide armen golf en tennis arm, deze zijn door middel van dry needeling genezen. Achteraf bleek de pijn dus carpaal tunnel syndroom te zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:53

wat voor werk doe je?
deze klachten komen vaak wel door overbelasting.
heb je je werk ook aangepast? zo nee, dan wel doen anders hou je dit.

ik heb de tennisarm en golfarm wel en speelt vaak op als ik toch weer teveel dezelfde bewegingen maak(zit in de schoonmaak dus dat gaat snel)
hier hielp triggerpoint behandeling erg goed en toch blijven bewegen op geleide van de pijn
duurt toch gauw tegen een jaar voordat het eigenlijk wel over is.
ik zou niet te snel kiezen voor spuiten of zware pijnstillers :o

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:57

Misschien span je je teveel in door stress of bevoorbeeld inspannen door wat de mensen die jouw arm behandelen (de huisarts, de massage mensen ben even de naam kwijt). Heb ik ook weleens. Maar niet zo erg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:50

Adrienne93 schreef:

Die vindt je in mijn link :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:24

Adrienne93 schreef:
blondies schreef:

Dat is inderdaad een hele goeie! Die zal ik ook bij de orthopeed vragen! En ik zal ook een mri vragen, wat iemand eerder zei.

Wat betreft het gevoel; ik heb helemaal geen kracht in m’n hand, kan amper een vuist maken. Maar m’n vingers tintelen niet. Soms voelen ze wel gezwollen maar dat zijn ze dan niet. Zo ook in m’n elleboog, soms voelt ie gezwollen maar dat is dan niet het geval.

Kun je de pincetgreep? Dus duim en wijsvinger op elkaar en dan drukken?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:50

Ik heb iets anders maar door de pijn wel extra klachten gekregen door verkeerde houding, pijn vermijden. Ik heb een verkalking van de schouder pees maar bijkomende klachten met zoveel uitstraling en gevoelsverlies dat er gedacht werd aan zenuwbeknelling. Dit was het niet, kwam allemaal door triggerpoints in het schouderblad. Ik ben goed geholpen bij de Bergmanclinic in Naarden en door mijn fysio. Ben nu na 1,5 jaar 1 ingreep en 2 injecties herstellende.
Sterkte hoor!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:10

Ik heb iets wat heel erg op een tennis/golf elleboog lijkt. Maar de oorzaak blijkt in mijn nek te zitten.

Die spieren gaan zo strak staan dat het uiteindelijk veel invloed op mijn elleboog heeft. Op een gegeven moment kon ik amper iets oppakken.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 18:54

janderegelaa schreef:
Adrienne93 schreef:

Kun je de pincetgreep? Dus duim en wijsvinger op elkaar en dan drukken?

Duim en wijsvinger lukt wel, duim en pink niet, die doet zeer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:43

De klachten lijken in elk geval toch niet overeen te komen met de mijne, of dat voldoende is om zenuwproblemen in je arm geheel uit te sluiten weet ik niet.