Help een vriend met kerst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Djorf_6

Help een vriend met kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-22 10:41

Hoi allemaal!

Een vriend van mij woont sinds enkele weken in nederland. Hij kan momenteel niet naar zijn familie, omdat zijn paspoort vervangen moest worden en dit enige tijd kan duren. Ook in zijn vader sinds een week erg ziek en ziet het er niet goed uit. Hij heeft gister dus in zijn eentje in nederland zijn eerste kerstdag doorgebracht.

Graag zou ik vandaag wat leuks met hem gaan doen om hem een goede kerst te geven. Heeft er iemand tips wat er te doen in in omgeving amsterdam?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:07

Sorry dat ik het zeg, maar dit verhaal is letterlijk wat ik 6 keer per week in mijn mail zie, met daarbij het verzoek om geld. :7

Heb je wat meer info misschien (geen mogelijkheid vervangend paspoort)

En wil hij iets met iemand doen in Amsterdam of gewoon alleen tips wat te doen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:14

Er staat letterlijk in de eerste zin van de laatste alinea, graag zou IK wat leuks met hem gaan doen vandaag. Waarom zo gepikeerd?

Sorry TS, geen tips verder.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:19

Froukje schreef:
Er staat letterlijk in de eerste zin van de laatste alinea, graag zou IK wat leuks met hem gaan doen vandaag. Waarom zo gepikeerd?

Sorry TS, geen tips verder.

Niet gepikeerd hoor, maar er gingen wel heel wat alarmbellen in mijn hoofd af. Zoals gezegd ben ik vast niet te enige die regelmatig een periode elke dag zo'n mail ontvangt met dit als letterlijke tekst. Paspoort kwijt/ingenomen en een ernstig ziek familielid. Het kost mensen soms al hun spaargeld voor ze snappen dat er iets niet klopt.

Als je daar 1 iemand tegen kan waarschuwen is dat mooi meegenomen toch.

TS: Amsterdam is zeker rond kerst alles leuk. Gewoon de trein/bus nemen en op pad. :D

Taifoen

Re: Help een vriend met kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:30

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:34

Een strandwandeling en dan warme chocolademelk met slagroom. Savonds hem uitnodigen voor het eten.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:42

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:45

Djorf_6 schreef:
Hoi allemaal!

Een vriend van mij woont sinds enkele weken in nederland. Hij kan momenteel niet naar zijn familie, omdat zijn paspoort vervangen moest worden en dit enige tijd kan duren. Ook in zijn vader sinds een week erg ziek en ziet het er niet goed uit. Hij heeft gister dus in zijn eentje in nederland zijn eerste kerstdag doorgebracht.

Graag zou ik vandaag wat leuks met hem gaan doen om hem een goede kerst te geven. Heeft er iemand tips wat er te doen in in omgeving amsterdam?

Ik zou persoonlijk iets doen wat jullie allebei leuk vinden. Als jullie allebei houden van hardlopen bevoorbeeld dan zou ik gaan hardlopen.

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:46

rien10 schreef:
Een strandwandeling en dan warme chocolademelk met slagroom. Savonds hem uitnodigen voor het eten.

Ja idd. Nu heb ik helemaal zelf zin om dat te gaan doen! :D

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:22

Sunnda schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar dit verhaal is letterlijk wat ik 6 keer per week in mijn mail zie, met daarbij het verzoek om geld. :7

Heb je wat meer info misschien (geen mogelijkheid vervangend paspoort)

En wil hij iets met iemand doen in Amsterdam of gewoon alleen tips wat te doen?

Wat gaat verdere informatie ons aan wat betreft het paspoort? Of bedoel je meer informatie over wat deze persoon leuk vindt om te doen?

Volgensmij vraagt TS nergens om geld of om sponsoring. Ze vraagt enkel om tips om iets leuks te doen omgeving Amsterdam. Niet meteen zo wantrouwig doen.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-22 18:10

Bedankt voor de tips! Het gaat huer inderdaad niet om vragen om geld of sponsoring of iets in die richting. Ik probeer hem hier wegwijs te maken en zich thuis te laten voelen in een nieuwe stad aan de andere kant van de wereld als waar zijn familie nu zit. Enkel goede bedoelingen dus en een poging om hem toch een fijne kerst te geven.

We gaan vanavond gewoon een stadswandeling maken en genieten van het Amsterdam Light Festival! Hopelijk komen we nog een leuk plekje tegen voor wat eten en drinken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:23

Met de trein naar Haarlem en daar een stadswandeling mee doen. Eventueel een strandwandeling in Zandvoort.

In Amsterdam met de pont naar Noord naar het oude Shell gebouw, daar hebben ze nu een schommel op gemaakt boven. Schijnt gaaf te zijn, als je geen hoogtevrees hebt.

Amsterdam stadswandeling met oude prutsmutsen is ook hilarisch :P

Meer leren over vriesdrogen en voedsel conserveren? Volg me op Instagram
Forest Bitez

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie