maava schreef:Ik volg niet de noo poo methode maar wel de CG methode, een andere bewuste manier van haarverzorging waar ook minder shampoo wordt gebruikt.
Heb je bij de start wel alle resten zoals siliconen uit je haar gewassen met een sulfaat shampoo? Gebruik je nog andere producten in je haar?
Je hebt ook reinigende conditioners om je haar op een zachte manier schoon te maken, deze werken het beste als je geen siliconen of sulfaten buidup in je haar hebt.
Idem hier. Ik heb ook eczeem op mijn hoofdhuid en durf helaas als ik gestresst ben ook wel de korsten er af te prutsen.. (Het was bij mij op een bepaald punt zo erg dat er vloeibare cortisone voorgeschreven is om mijn hoofdhuid te behandelen)
Ik ben recent overgestapt naar een shampoo zonder parabenen en sulfaten op natuurlijke basis. Dit vooral om mijn haar te redden, gezien ik in korte tijd veel haar ben verloren door chronische stress. En ik merk echt dat mijn hoofdhuid zo veel verbeterd is. Ik heb een periode ook blackseed oil (zwarte komijn olie) gebruikt telkens voor het wassen om het nog wat extra te voeden, maar ook de haargroei te stimuleren, en dat heeft ook wel geholpen denk ik.
Ik gebruik nu ook mijn eigen versie van de CG methode, gezien ik krullend haar heb. Ik borstel mijn haar enkel nat en met conditioner in. Voor de rest doe ik er helemaal niets mee. Ik was mijn haar sowieso weinig dus het wordt niet heel snel vet - als het 2x in de week is, is het veel. Momenteel gebruik ik de shampoo en conditioner van Umberto Giannini en daar ben ik heel tevreden van. De conditioner bevat wel siliconen. Maar ik heb erg dun haar dat snel klit dus daar stoor ik mezelf niet aan persoonlijk.