Wie heeft er nog meer Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerardyolo

Wie heeft er nog meer Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 12:20

Gister avond was ik wat snotterig en koortsig.
Nou dan zal ik vanochtend toch maar eventjes testen, en ja hoor…
Patsboem niet eens hoeven wachten… 2 streepjes op de test. :(

Nou daar zit je dan, 2 vaccinaties en in januari een besmetting. En weer dood ziek.

Dus wie zit er nog meer thuis met Coronnie?
En wat doen jullie om de tijd door te komen?

littleroosie

Re: Wie heeft er nog meer Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:25

In oktober heb ik corona gehad, behalve hoesten en een beetje koorts was er niet zoveel aan de hand. Ben niet gevaccineerd. Ik heb lekker series gekeken en heb de paarden aan huis dus op mn gemakje voor de paarden gezorgd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:26

Ik hoor juist veel mensen in mijn omgeving met keelontsteking. Bijna niemand met corona.

Hier niet gevaccineerd en sinds 2020 ook geen klachten gehad. Misschien weleens corona gehad maar dan in ieder geval zonder symptomen.

Heb toen wel getwijfeld over de vaccinatie maar wilde het eerst even afwachten. Inmiddels hoef ik hem ook niet meer want heb absoluut niet het idee dat het vaccin maar iets helpt tegen besmetting of klachten.

Tja en qua tips.. stomen, gezond eten, veel daglicht pakken en rusten. Dan ben je er het snelst vanaf.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 15-12-22 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:28

Hier beide schoonouders positief getest. Op werk opvallend ook veel zieken met soortgelijke klachten, maar dan geen van hen positief voor Corona.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 13:20

Bij mij op school ook, iedereen ziek maar maar 2 mensen testen positief. Zo vreemd.

Gelukkig nu alleen 40 graden koorts en kuchen. Ik hoop dat het zo blijft…
in januari had ik op een gegeven moment zelfs een mega laag zuurstofgehalte.

Zo gek, ik ben een compleet gezonde 20er en ben voor de 2e keer dood ziek.

mijn opa van 80 die toen chemo kreeg heeft het ook gehad en die had op een kuchje na nergens last van.
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 13-11-24 02:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:50

Maar koorts, kuchen en kunnen bokken is toch niet doodziek?
Hier zijn veel mensen ziek. Zelf afgelopen dagen niet fit geweest, snotterig en kriebelhoest. Ik hoor het veel om me heen. Ik kom de dagen gewoon normaal door. Als ik echt ziek ben wil ik toch niets anders dan op bed of op de bank en hooguit wat tv kijken. Als ik me minder ziek voel gewoon lekker even buiten wandelen en een frisse neus halen en iets rustiger aan doen. Of het nu corona of een flinke verkoudheid is of griep, daar veranderd voor mij niets aan.
Bij ziekte blijf ik thuis. Voel ik me weer fit, dan doe ik gewoon weer alles zoals normaal.

Training van de kinderen ging bijv niet door vanwege teveel afmeldingen door ziekte. Ook hoor je veel over het RSvirus bij kinderen.

Toevallig had laatst een cliënt van al flink in de 90 corona. Week ziek, maar thuis kunnen blijven en weer gewoon goed hersteld. Voor mij is corona nu een gewoon seizoens virus geworden, net als flinke verkoudheid en griep. In deze tijd zie je gewoon dat er een toename is van zieke en kwakkelende mensen. Dat is niets nieuws.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:13

Gerardyolo schreef:
Bij mij op school ook, iedereen ziek maar maar 2 mensen testen positief. Zo vreemd.

Dat is toch niet vreemd?
Influenza en zijn vriendjes gaan nu ook weer goed tekeer.

Mijn man was 2 weken terug goed ziek. Hij is zelfs in bed gebleven en dat doet hij echt nooit, zelfs niet bij heftige migraine. Het was gewoon een ordinaire verkoudheid of griep. Mij heeft het gelukkig niet getroffen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:26

Gerardyolo schreef:

Niks vreemd aan. Er zijn ook nog andere virussen waar je ziek van kan worden. En die heersen nu heel erg.

Hier nu voor de 4de keer ziek in 2 maanden.

En ik had gehoopt dat corona (in augustus eerste en enigste keer) voor mij ook een gewoon griepje was. Maar helaas. Nu 4 maanden later nog niet hersteld van, maar post (long) covid aan over gehouden. En lijkt er op dat 1 op de 8 mensen met corona dit krijgen.

Gelukkig voor dr meeste lijkt het me te vallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:27

Mensen zitten binnen, door de vorst veel te droge lucht , ook binnen en dan drogen je slijmvliezen uit. Laten die nu belangrijk zijn om virusjes te vangen.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:09

Hier ook corona… voor het eerst. Dinsdag positief getest. Was al verkouden en kreeg een mailtje dat op het kdv van mijn dochter 4 van de 6 leidsters positief waren. Eerst m’n dochter getest… direct positief. Ik toen nog negatief. Wilde dinsdag gaan werken, maar ik dacht: toch een testje en ja hoor, positief.

Hier vooral druk met m’n dochter. Die is 8 maanden en omdat zij ook corona heeft, mag ze niet naar de opvang en hebben we ook geen oppas. Dus vooral met haar bezig. Tussendoor werken en het huis opruimen en schoonmaken. -O-

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:13

Ik heb corrie te pakken. Maar mijn vriendin met dezelfde symptomen test weer negatief

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 17:16

Vayo schreef:
Maar koorts, kuchen en kunnen bokken is toch niet doodziek?

Er zit een verschil tussen kuchen en kuchen, ik heb geen rokers kuchje maar en zo’n smerige hoest waardoor alles pijn doet… Ook vind ik op adem moeten komen als je 5m naar de wc hebt gelopen niet een teken van blakende gezondheid…
In bed liggen met paracetamol gaat prima, maar meer dan dat niet.

conejo schreef:
Niks vreemd aan. Er zijn ook nog andere virussen waar je ziek van kan worden. En die heersen nu heel erg.

Hier nu voor de 4de keer ziek in 2 maanden.

En ik had gehoopt dat corona (in augustus eerste en enigste keer) voor mij ook een gewoon griepje was. Maar helaas. Nu 4 maanden later nog niet hersteld van, maar post (long) covid aan over gehouden. En lijkt er op dat 1 op de 8 mensen met corona dit krijgen.

Gelukkig voor dr meeste lijkt het me te vallen.

Heel veel beterschap!

Ik vind het gewoon apart, een klasgenootje van mij heeft een kleine week geleden Positief getest.
Bij ons op school is het verplicht bij klachten of contact te testen.
Die klasgenoot is de enige met Corona waarmee ik in contact ben geweest.
Ik vind het raar dat andere dan geen positieve testuitslag hebben gehad, Zeker omdat de hele klas na contact met hem met vergelijkbare klachten ziek thuis heeft gezeten/zit en hebben moeten testen…

Nu kan ik het bijv ook in de supermarkt etc opgelopen hebben. Maar ik blijf het vreemd vinden.

Laten we hopen dat het bij ons 2e blijft en niet school breed verspreid word!

@ marjo en speedfiets

Jullie ook heel erg veel beterschap!
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 13-11-24 02:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:39

Dat kan prima hoor! Hier hebben mijn twee kinderen vorig jaar tegelijk corona gehad. Ze zijn binnenshuis niet in isolatie geweest en ik heb geen afstand van hen gehouden. Ondanks 2 besmette personen waar ik dagenlang intensief contact had, heb ik het niet gehad. Ik kreeg het pas een paar maanden later tijdens carnaval.

Het verplichte is er landelijk vanaf. Het zijn nu “
landelijke adviezen. Ik denk dat de test bereidheid erg afhangt van of school gratis zelftesten meegeeft. Het zou kunnen dat een deel niet meer wil testen.

Als school geen gratis zelf testen verstrekt, zou het best kunnen dat een behoorlijk deel niet meer test. Hier hebben we nog wat gratis testen op voorraad liggen. Bij flinke klachten testen we, maar als deze op zijn en we kunnen geen nieuwe gratis zelftesten krijgen ga ik niet zelf testen aanschaffen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:40

Ik meld me, dinsdag had ik een positieve test, 4 dagen nadat mijn wederhelft positief testte. Voor ik ziek werd was ik al niet fit. De verschijnselen schelen per uur, de ene keer keelpijn, en als dat weg is, loopt mijn neus leeg, en los daarvan kan ik ineens flink niezen en dat wisselt elkaar af. Vandaag iets nieuws erbij: ik kan nauwelijks iets ruiken. En het volgende moment denk ik dat ik hardgelopen heb. Nou ja, eventjes uitzieken en vrolijk door.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:55

Ben er net weer vanaf, vorige week zaterdag positief getest, ook 4 dagen nadat vriendlief positief was. Hij koorts, hoesten, niezen en belabberd, ik enkel flink verkouden en veel niezen,maar gewoon fit, verschil is wel dat ik in 2020 heel ziek ben geweest, zat in de eerste golf, en hij tot vorige week nergens last van heeft gehad.
Na 10 dagen was hij nog steeds positief, al was het streepje minder zichtbaar als bij de 1ste test, en ik na 6 dagen weer negatief :? .
Hij heeft overigens gewoon thuis gewerkt en ik was toevallig 12 dagen vrij (dat was wel weer een beetje jammer omdat ik plannen had om in huis veel te doen).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:01

Hier ook corona, voor het eerst. Man testte woensdag positief. Ik heb woensdag 2x getest, maar negatief. Gister nog maar een keer getest en toen positief. Man en ik zijn beiden goed ziek ervan. Koorts, hoesten, verkouden, hoofdpijn, slap. We kunnen onze lol op momenteel.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:03

Gaan we nu ook een topic aanmaken voor een ieder met keelontsteking of enkel een snotneus? :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:51

Je kunt dit topic ook gewoon overslaan hè

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:47

Ik kreeg het vanmiddag opeens heel koud en flinke spierpijn. Test gedaan en ik ben nu eindelijk na bijna 3 jaar ook de klos….

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:05

Hier ook voor de eerste keer. Nadat manlief zondag al positief testte voor de tweede keer dit jaar.

Wel gek hier met de zelftesten. Was zondag al niet helemaal fit. Zondag, maandag en vanmorgen getest. Allemaal negatief rond 13u weer een keer getest omdat het erger werd, wel positief :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:19

Logisch, er moet genoeg virus aanwezig zijn om positief te testen. Man was in ochtend negatief en drie uur later hartstikke positief.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:38

Hier is Corrie voor de tweede keer op bezoek. En ik moet zeggen deze keer is al pittiger dan de eerste keer. Daar kwam ik fluitend doorheen, alleen wat vermoeidheidsklachten.

Gisterenochtend negatief getest, wel wat verkouden en niezen. Eind van de dag was de test giga positief. Thanks to de baas die niet vermeld had dat ik al een week bij een cliënt geweest was die achteraf covid had.

Sinds gisterenavond flinke koorts, minimaal 38+, snotverkouden, hoesten, niezen, kortademig en soms benauwdheid. En ontzettend moe.

Vorig jaar heb ik zelf op de covid afdeling gewerkt dus ik weet zo of ongeveer wel hoe de ziekte kan verlopen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:46

Ik heb begin december voor de eerste keer corona opgelopen, week beetje ziek geweest, niks ernstigs. Daarna een week klachtenvrij en nu heb ik weer exact dezelfde klachten maar dan erger. Lijkt op een nieuwe opleving. Heeft iemand een soortgelijk verloop gehad?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:34

Mijn man heeft het nu twee keer gehad. Volgens hem beide keer hetzelfde en dezelfde mate :)

Ik ben denk ik door het ergste heen nu. Vannacht op de bank door gebracht, wat had ik een pijn aan mijn keel :=

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:38

2 jaar geleden voor het eerst covid gekregen en long covid eraan overgehouden. Mijn vriend was vorige week maandag positief en zondag begon ik te hoesten en had ik wat verhoging. Afgelopen dagen negatief getest, vandaag toch positief. Nu maar hopen dat ik niet weer 1,5 jaar moet revalideren…
Ik moet 5 dagen rekenen vanaf de eerste symptomen toch? Of vanaf de positieve test?