Ervaringen cupping?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Ervaringen cupping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 21:38

Door te veel last van migraine de alternatieve weg in geslaan en acupunctuur en cupping gestart.

Heb/had enorm veel spierspanning, en de eerste keer cupping was best onaangenaam, enorme bulten bleven over, maar wat een effect!!
Van 25 dagen hoofdpijn op een maand, naar 2 keer per week(en telkens na een enorm laat feest door te weinig slaap)

Heb het nu gisteren voor de 2de maal laten doen, nu was het bijna aangenaam en amper nog blauw, maar is dus nieuw voor mij en de therapeute kan geen cijfers geven omdat het enorm persoonlijk is.

Zij sprak over nu 3-4 keer relatief kort na elkaar en dan kijken wanneer het weer nodig is.

Wie heeft ervaring? En hoe vaak moeten jullie opnieuw gaan?

ikkeniet

Re: Ervaringen cupping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:44

Mijn zoon (14) is zeer fanatiek met survivalsport en hardlopen.
Als hij een zeer zware wedstrijd heeft gehad, dan gaat hij altijd naar een fysio/ osteopaat toe, die hem weer indien nodig weer recht in zijn lichaam zet, en dan ook cupping op zijn benen doet om de verzuring te verhelpen. Wat hem enorm goed helpt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:31

Ik volg, ben nu bij een massagepraktijk die ook Cupping doet maar de cupping zou nog te heftig zijn en doet ze daarom nog heel licht en rollend? Echter ging ik juist voor de cupping omdat het een dieptewerking zou hebben die ik denk heel hard nodig te hebben. Na de eerste behandeling voelde ik me heel goed, helaas is dat effect daarna niet meer terug gekomen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 10:51

Dan zou ik specifiek die cupping opzoeken hoor!
Hier was het effect de eerste keer enorm(visueel op mijn huid), allemaal dikke blauwe ronde platen die een halve centimeter eruit kwamen… was ook behoorlijk pijnlijk en 2 dagen nadien begon mijn huid pas minder branderig aan te voelen, maar het effect op de hoofdpijn was dus enorm.
Nu de 2de keer al totaal anders, slecht enkele van de 15-tal cups nog echt blauwe aftekeningen, de rest wat rozig, en voelt gewoon wat spierpijn-achtig in mijn nek, niet meer het branderige. En zei ze ook, de reactie op de cups moet telkens minder worden omdat alles dus losser is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:06

Hm interessant, ja dat is ook wat ik gelezen had..en om eerlijk te zijn denk ik dan bij zo'n massagepraktijk dat zij er ook bij gebaat zijn dat je niet al te snel van je klachten af bent zeg maar. (dan ben je een terugkerende klant) Dus dat speelde ook door mijn hoofd om wellicht echt de cupping op te zoeken. Ik ga eerst nog even vragen of ze meer met de cupping kunnen doen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:58

Hier ook heel goede ervaring met cupping! Tijdens mijn zwangerschap had ik last van m’n bilspier, paar keer bij een fysio geweest maar hielp niks. Uiteindelijk bij een acupuncturist gekomen, en zij heeft me middels cupping behandeld en zowaar, klachten helemaal weg. Helaas liep ik er toen al 15 weken mee rond ofzo, weet wel dat ik nu bij soortgelijke klachten gelijk cupping laat doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:37

Bij wat voor een soort behandelaren hebben jullie de cupping laten doen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 11:59

Hier migraine

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:07

Even omhoog schoppen hoor, maar ik lees over transformational cupping wat nog dieper zou werken. Welke soort/ vorm hebben jullie gehad? En ook gelijk een uur lang?