Afvallen en koud

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18908
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 21:37

Ik sta op dit moment best streng op dieet, er moeten echt kilo's af en zonder een streng dieet lukt dat niet in combinatie met mijn lipoedeem.

Maar ik heb het ZOOOO INTENS KOUD. Enige dat zou helpen is lekker schranzen haha.

Wie heeft dat ook?

Gisteravond lekker onder een hete douche gestaan, je voelt dat je binnenkant zo koud is maar op je huid voel je het bijna branden. Daarna onder dekbed met een extra fleecedeken erop voordat ik het weer koud zou krijgen. Want eenmaal koud = niet slapen.

Als ik in afbouw ga komt het wel weer goed! Althans dat hoop ik want ik heb het a. altijd koud b. als ik dunner ben heb ik het nog sneller koud. Ik ben echt een zomer mens en gedij pas bij 25 graden :') :') :')

Azmay
Berichten: 18020
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:45

Ik krijg mezelf nooit echt warm gestookt als ik koud ben in bed, een elektrische deken tot ik wel warm ben is echt een redding.

Zonnetje81
Berichten: 18908
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 21:48

Azmay schreef:
Ik krijg mezelf nooit echt warm gestookt als ik koud ben in bed, een elektrische deken tot ik wel warm ben is echt een redding.


Nee ik ook niet, eenmaal koud is niet slapen, dan moet ik eerst warm douchen.
Dus als ik 's avonds laat thuis ben van stappen of weg zijn moet ik eerst douchen.

purny

Berichten: 27750
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:51

Ik kan ook echt niet tegen een koud lichaam. Doordat ik fybro heb en lipoedeem doet mijn lichaam soms ook gewoon pijn als het koud is en of het weer omslaat.
Dus hier ook een hete douche en heel soms 2 keer op een dag

biggirl

Berichten: 1382
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:54

Ik ben in het afgelopen jaar ruim 60 kg afgevallen en heb voor t eerst in me leven kou gekend nu. Ik heb geheel de dag door ijskoude handen en voeten. Zit in de auto gewoon met handschoenen aan zo verschrikkelijk koud. Echte goede tips moet ik nog vinden om me zelf goed warm te houden. Ook snachts in bed moeilijk om in slaap te komen met de ijskouden handen en voeten :brr:

Ik deel jullie leed

Taucha

Berichten: 1226
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:58

Op ‘t werk steenkoud nu ze de thermostaat lager gezet hebben. Wat ik doe om warm en in beweging te blijven is thee drinken, dus veel naar de plee wandelen, liefst op een andere verdieping. En dan in de plee ook nog even squats of been heffen.

Tip voor dat akelige koude bed; föhn op je nachtkastje en bed even een minuutje warm föhnen. Zoooo veel makkelijker om dan in slaap te vallen!

Albertina71

Berichten: 765
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:00

Zo intens, wanhopig, tot op het bot koud, dat is voor mij gelukkig verleden tijd.

Maar vroeger, voordat ik eindelijk, na jarenlang testen, schildklierhormoon kreeg was elke winter een ramp. Ik had mijn helft vh waterbed 5 graden warmer staan, ook nog eens een extra dekbed aan mijn kant en nog lag ik soms het 1e uur met huissokken en een dikke fleece badjas over mijn pyama om warm te worden.

Ik ben nog steeds geen fan van de winter, maar heb ook niet meer zo'n hekel aan kou!

tamary

Berichten: 29436
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:02

Genoeg water drinken, babykruik (mag kokend water in nl. in die rubberen slechts 60 ivm scheuren door hitte op termijn). Als je het in je dieet kan passen, handje ongezouten noten voordat je gaat slapen, vet helpt warm blijven. En in de krant stond dat amandelen zorgen voor minder hongergevoel en minder calorien eten. https://www.nu.nl/uit-andere-media/6240 ... iezen.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:02

biggirl schreef:
Ik ben in het afgelopen jaar ruim 60 kg afgevallen en heb voor t eerst in me leven kou gekend nu. Ik heb geheel de dag door ijskoude handen en voeten. Zit in de auto gewoon met handschoenen aan zo verschrikkelijk koud. Echte goede tips moet ik nog vinden om me zelf goed warm te houden. Ook snachts in bed moeilijk om in slaap te komen met de ijskouden handen en voeten :brr:

Ik deel jullie leed
Als skinny bitch kan ik alleen maar zeggen: je leert ermee leven. :+

Voor het slapen helpt het vaak echter wel als in ieder geval je voeten warm zijn. Als het echt koud is, draag ik fluffy sokken aan naar bed. En verder: draag liever verschillende dunne lagen dan één dikke en, TS, je zou ook kunnen proberen om óp je fleecedeken te gaan liggen in plaats van het fleecedeken over je dekbed heen te leggen. Vaak verliezen we meer warmte doordat we op een koud matras of een koude stoel zitten. Door juist op een deken te gaan zitten of liggen, houd je ook meer warmte vast. :)

xSCWx

Berichten: 7149
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:03

Mijn enige redding is elektrische dekentjes. Eerder krijg ik het niet warm als ik verkleumd ben. Deze in je rug, dekentje over je heen, heerlijk. Kost ook niet de wereld; Bekijk Medisana HP 405 Warmtekussen Rood op: https://www.bol.com/nl/p/medisana-hp-40 ... _iphoneapp

Puchje

Berichten: 5325
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:06

Ik drink in de winter (met name op die intens waterkoude dagen met Oostenwind... brrr) liters Chai-, Gember- en Kaneelthee. Dat werkt heel prima. Infraroodpaneeltje onder mijn bureau, helemaal top. Maar als je echt verkleumd bent, dan helpt alleen een warm bad of een flinke wandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:22

Jup, dit jaar 45 kilo kwijt en heb het veel kouder dan hiervoor. Sinds het afvallen voor het eerst ook dubbele dekbed erop (in dit huis nooit nodig gehad) en dan gooi ik er nu zelfs soms nog 1 los bij over mijn voeten. Handen en voeten altijd koud.. :brr:

Zebrastreep

Berichten: 10065
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:24

Warm aankleden als je naar buiten gaat! Ik kreeg het vaak koud later op de dag als ik mij niet warm genoeg gekleed had. Ik had vaak blote enkels door lage sokken ( en maar klagen dat ik het koud had). Ik heb een lange winterjas gekocht en een set duurdere handschoenen. En toch maar over gegaan op lange sokken als ik een high waist broek aan heb.

Ik heb het ook altijd koud , maar probeer nu echt meer erom te denken mij warm aan te kleden en inderdaad veel meer te drinken want dat deed ik ook echt te weinig.

Gek genoeg heb ik het in bed echt heel warm daar ben ik geen elektrische deken voor nodig. Ik heb wel een dun extra dekentje over.

En iets om je voeten in de vorm van een pantoffel anders wordt je ook echt heel erg koud.

Kookaburra

Berichten: 5558
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:24

Ik zag de tip nog niet langskomen, maar trek ook goede warme sokken aan. Ook overdag.

Zebrastreep

Berichten: 10065
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:25

Kookaburra schreef:
Ik zag de tip nog niet langskomen, maar trek ook goede warme sokken aan. Ook overdag.


Eens! ik heb nu bij de Tuinland Noorse sokken gekocht , vooral bij mijn paarden echt voor het eerst in jaren weer een beetje warme voeten.

Zonnetje81
Berichten: 18908
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 22:27

Oh gelukkig ik ben niet de enige!
Waar ik ook van baal, ik ben verhuisd naar een nieuwbouw huis met vloerverwarming. Ik kom uit een jaren 30 woning met gewoon radiatoren. Ik heb nu nog een vast contract dus stook er nog op los maar zelf s met 23 graden voelt het hier helemaal niet warm, zeker niet als ik het zo intens koud heb. In mijn vorige huis stookte ik de verwarming via de app op en als ik dan thuis kwam voelde je die stookwarmte. Dan kon je in een halfuur je huis een boost geven maar met vloerverwarming gaat dat niet. Als het zoals vandaag dan zonnig is dan koelt mijn huis weinig af en slaat dus de vloerverwarming uit, zo gauw het donker is, is het kil in huis ondanks dat de thermostaat 22 of 23 (maakt niet uit hoe hoog) aangeeft.

Zooo balen dat ik mijn huis nooit een boost kan geven! Ook op de badkamer is het met 21 graden gevoelsmatig koud.

Mijn handen voeten en neus zijn koud en wat heb ik nu aan:
Paardrijlegging met een superdry trainingsbroek er overheen.
Hemdje, ariat fleece trainingsvest en een fleece vest van kingsland.
Belachelijk want het voelt gewoon nog koud (handen/neus)

En het is balen ik drink geen thee en koffie en warme chocomelk past nou net niet in mijn dieet :Y)

Edit: ik heb altijd dikkere sokken met badstof voering aan. En in mijn cowboy laarzen overdag dubbel.

Gisteren had ik op stal dikke muts op, sjaal, dikke kingsland jas en handschoenen. Toen kregen we bezoek en dan vragen ze waarom ik een muts op heb!???? Nou zodat ik het niet koud krijg!!

Azmay
Berichten: 18020
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:29

Kookaburra schreef:
Ik zag de tip nog niet langskomen, maar trek ook goede warme sokken aan. Ook overdag.

Overdag leef ik binnen in mijn Uggs, merkloos mag maar wel echte wol. Haal ze tweedehands en gooi ze dan in de wasmachine. Daarna wat leervet over de buitenkant en ze kunnen nog een paar jaar mee als slof. Tot zo ver niet meer dan 25 euro betaald voor een paar en eindelijk geen koude of zweetvoeten meer.

Zebrastreep

Berichten: 10065
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:29

Ik zit soms ook met twee dikke truien aan. Koude handen heb ik vrijwel altijd maakt niet uit of het nu zomer is of winter. Je hebt wel speciale zilvergaren handschoenen die je ook in huis kunt dragen. Die zorgen ervoor dat je bloedvaten meer open gaan staan.

Trouwens nog een handige tip je handen wat vet houden. Soms kan kou en droogte zorgen voor een droge huid en mogelijk eczeem voordat je straks ook vergaat van de jeuk en plekjes.

Heb je ook al eens gedacht aan vitaminen te kort?

Zonnetje81
Berichten: 18908
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 22:31

Zebrastreep schreef:
Ik zit soms ook met twee dikke truien aan. Koude handen heb ik vrijwel altijd maakt niet uit of het nu zomer is of winter. Je hebt wel speciale zilvergaren handschoenen die je ook in huis kunt dragen. Die zorgen ervoor dat je bloedvaten meer open gaan staan.

Trouwens nog een handige tip je handen wat vet houden. Soms kan kou en droogte zorgen voor een droge huid en mogelijk eczeem voordat je straks ook vergaat van de jeuk en plekjes.

Heb je ook al eens gedacht aan vitaminen te kort?


Nou ik ben getest en spuit b12 en de rest is op orde.

Kijk het dieten maakt het gewoonweg veel erger. Want als ik er nu op los zou vreten en lekker te zwaar zou zijn dan heb ik het of niet koud of zeker niet zo koud.

En door lipoedeem is je doorbloeding ook al slechter dus dat maakt het er niet beter op.

Zonnetje81
Berichten: 18908
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 22:32

Ik kan beter dieten met 35 graden denk ik _O- _O-

Zebrastreep

Berichten: 10065
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:34

Zonnetje81 schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik zit soms ook met twee dikke truien aan. Koude handen heb ik vrijwel altijd maakt niet uit of het nu zomer is of winter. Je hebt wel speciale zilvergaren handschoenen die je ook in huis kunt dragen. Die zorgen ervoor dat je bloedvaten meer open gaan staan.

Trouwens nog een handige tip je handen wat vet houden. Soms kan kou en droogte zorgen voor een droge huid en mogelijk eczeem voordat je straks ook vergaat van de jeuk en plekjes.

Heb je ook al eens gedacht aan vitaminen te kort?


Nou ik ben getest en spuit b12 en de rest is op orde.

Kijk het dieten maakt het gewoonweg veel erger. Want als ik er nu op los zou vreten en lekker te zwaar zou zijn dan heb ik het of niet koud of zeker niet zo koud.

En door lipoedeem is je doorbloeding ook al slechter dus dat maakt het er niet beter op.


Dan zou ik zeker eens kijken voor zilvergaren producten! Met name voor je handen en voeten. Weet niet of je ook last hebt dat je handen en voeten af en toe eens zweten? De zilvergaren zorgen er namelijk ook voor dat je ook niet heel erg zweet waardoor je het weer koud krijgt. Het ziet er misschien een beetje idioot uit in het begin om handschoenen aan te hebben in huis , maar het is wel veel fijner!

Zonnetje81
Berichten: 18908
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 22:35

Ik heb er nog nooit van gehoord! Zal het eens opzoeken!

moonsparkle
Berichten: 22045
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:39

Ik koel altijd heel erg snel af dus ik wil liever niet teveel actief doen juist omdat ik het daarna echt niet meer warm kan krijgen. Ik draag vaak veel laagjes te beginnen met thermo en daarover een truitje en daarover een dikke of wollen trui. Buiten warme gevoerde schoenen en binnen echte wollen pantoffels.

Ik heb een elektrische deken met een timer in bed zodat die in de nacht wel uitgaat en een hoeslaken van fleece.

Soms moet ik inderdaad ook echt heet douchen om het warm te krijgen

Op m'n werk hebben sommige het bijna altijd warm, daar kan ik dan wel jaloers op zijn :P het went voor mij nooit, ik heb een hekel aan kou :brr: :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 06-12-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Berichten: 11689
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:43

Tip: ga slapen op een schapenvacht(en leg er 1 op de bank). Heeft hier mijn af en toe koude voeten opgelost in bed.

black_kelpie

Berichten: 7987
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:02

Het koud hebben als je caloriebeperkt eet is compleet normaal. Wanneer je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt dan is één van de eerste dingen die je lijf doet je interne kachel uitzetten. Je organen en andere systemen aan de gang houden is belangrijker.

Ik leef in wol in de winter. Wollen dekens op de bank, merino onderkleding, wollen truien. Schapenvachten zijn heerlijk <3

Oh en ik ben tegenwoordig vergroeid met mijn Oodie. Zolang ik thuis ben dan :')