Koud water zwemmen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:37

Nou ja, eerst maar eens erin zien te komen :') wordt dus eerder koud water dippen denk ik.. :+
Ik heb me geloof ik over laten halen om volgende week bij mijn sportschool de zwemplas in te gaan, schijnt goed voor je te zijn.. :brr: }:0

Meer mensen die het doen? Waarom is het zo 'lekker'?

Padoertje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 12:40

Mijn opa ging tot aan zijn dood iedere ochtend in de plas zwemmen (behalve als het dichtgevroren was). Hij vond het altijd een lekkere frisse start van de dag en is goed oud geworden.

Doubtless

Berichten: 8507
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:02

ik heb een poos open water gezwommen, met en zonder wetsuit. Nu het water gaan is helemaal niet lekker :+ Het is koud en ongemakkelijk en onprettig.

ievie

Berichten: 2230
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:10

Ik heb het laatst gedaan toen ik bij de sauna was. Koooud! Maar als je er dan uit komt, is het wel lekker.

Wescha
Berichten: 738
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:12

Mijn leidinggevende van mijn werk doet het ook zeker drie keer in de week. Zij heeft hier baat bij in verband met haar spieren. Ik moet er niet aandenken

daantjuhhh

Berichten: 26897
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:04

Echt voor geen geld krijg je mij nu een plas in.
Ben sowieso een mega koukleum.

Ik vind het dapper van je.
Heb helaas geen tips, behalve dat je gewoon nee had moeten zeggen _O-

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:06

Jep, is super goed! Het spreekt je 'luie' vet aan, je lichaam moet hard werken, doorbloeding wordt beter en dat heeft dan weer effect op lange termijn voor ontstekingsgevoeligheid etc.
Ik douche al een lange tijd koud, en het is doorbijten, maar je voelt je wel echt fris en op de langere duur fitter.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:09

Ik had afgelopen zomer hier in Spanje een (online) klasgenootje uit Noorwegen te gast. Was boven de 30 graden en ze had tegen de avond wollen lappen om haar benen tegen de kou. Gisteren zie ik een foto dat ze in badpak uit een bijna bevroren meer komt. Ik snap dat dus echt niet, maar het heeft volgens haar te maken met haar slechte bloedsomloop. Zowel de lappen als het ijskoude water.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:09

Yes ik doe het ook. Alleen is het wel echt koud nu, dus je moet wel voorzichtig zijn. Ik lees dat je met andere mensen gaat die er waarschijnlijk ervaring mee hebben dus dan komt het vast goed.

Kookaburra

Berichten: 5426
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Koud water zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:13

Ik ken iemand die het doet, en die is dan een week lang op de ochtend vroeg wakker en voelt zich dan uitgerust en fit.

Ik moet er niet aan denken. Het koude water ingaan dan he? Elke ochtend fris en energiek uit bed stappen lijkt mij wel wat :P