Fijne handschoenen om mee te fietsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moi22

Fijne handschoenen om mee te fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-22 21:00

Hoi allemaal,

Aangezien ik geen auto meer heb leg ik veel kms op de fiets af. In de zomer bij mooi weer heerlijk, nu met de kou nog steeds niet echt een straf maar merk wel dat ik behoorlijk koude handen krijg van zelfs een klein stukje fietsen. :brr:

Heb al dunne leren handschoentjes die ik al sinds het najaar gebruik en die tot nu toe prima functioneerden, maar deze zijn voor nu niet warm genoeg.
Gisteren m’n fleece handschoenen geprobeerd en ook deze zijn te koud voor nu.
Ski handschoenen zijn wel goed qua warmte maar vind ik te dik voor op de fiets en zijn niet fijn om aan te houden bij het op slot zetten van de fiets of m’n fietstas open te maken.

Ik ben dus op zoek naar fijne vooral warme handschoenen voor op de fiets. Ze mogen best wat kosten. Heb voor nu zo’n 30 euro in gedachte. Mag meer zijn als ik zeker weet dat ze goed zijn.
Behalve dat ik het fijn vind als ze niet te dik zijn heb ik verder geen eisen.

Online zie ik door de bomen het bos niet zo. Lijk ik fijne handschoenen gevonden te hebben, vind ik negatieve recensies over de webshop en kan ik ze nergens anders vinden.
Of ik vind handschoenen die aardig aan de prijs zijn maar durf ik ze niet te kopen omdat ik bang ben dat ze niet fijn/warm zijn en het een miskoop is.

Wie heeft er goede tips over fijne handschoenen?

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

BigOne

Re: Fijne handschoenen om mee te fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:03

Er zijn ook speciale kappen die je op je stuur kunt zetten, zelf een paar dunne handschoenen aan en en je handen blijven warm.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:45

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:43

Ik heb 3 verschillende, 1 paar fleece, 1 paar dunne gevoerde handschoenen, en 1 paar ski handschoenen met een wand die je er overheen kan schuiven, waardoor ze goed winddicht zijn, maar die trek ik pas aan op het moment dat het onder 0 is, anders zijn ze te warm.
Misschien eens even bij een outdoor winkel kijken, die ook fietskleding verkopen, wielrenners en MTB'ers gebruiken ook in de winter handschoenen en die hebben vaak hoge eisen aan dat soort dingen. Die handschoenen zijn speciaal voor het fietsen en kunnen ook op 'normale ' fietsen prima gebruikt worden.

Online lijkt het me lastig om een keuze te maken, je kan ze niet aan doen om te vergelijken en in een winkel wel.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:47

Heb je al eens bij Decathlon gekeken? Ik heb handschoenen van B'twin. Uit mijn hoofd zeg ik dat die speciaal voor fietsers verkocht worden. Geen idee of ze nu nog worden verkocht (ik heb ze al een paar jaar), maar ze hebben daar sowieso fijne warme handschoenen die niet zo dik zijn als skihandschoenen (o.a. van Kipsta).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:59

Ik heb warme handschoenen van Roeckl met windstopper membraan erin.
Zijn eigenlijk rijhandschoenen, maar ik heb ze ook op de fiets altijd graag aan. Vandaag nog heerlijk warme handen gehouden tijdens het fietsen.
En dus ook niet zo enorm dik, omdat je er ook mee moet kunnen paardrijden.

Roeckl verkoopt ook speciaal fietshandschoenen (zonder versteviging tussen de vingers, wel met grip op de handpalm), misschien zit daar ook wel een type bij met fleece gevoerd en met het windstopper membraan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:35

Die ik hierboven benoem, vandaag uitgeleend aan iemand die op mijn paard reed en koude handen kreeg.
Ze had na het rijden warme handen, niet alleen maar "geen afgestorven handen".

Terwijl ze ze aantrok toen ze al koude handen had.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-22 13:39

Bedankt voor de tips. Ga er eens uitgebreid naar kijken. Roeckl vond ik ook altijd heel fijn om mee te rijden dus die klinken wel veelbelovend.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:54

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:49

Bij de legerdump: tweedehands motorhandschoenen.

Niet super flexibel, maar dat hoeft ook niet bij het fietsen.
Wel waterdicht en winddicht.

Voor de volledigheid koop ik twee paar - soms zijn ze na een uur dragen wat vochtig aan de binnenkant, dan is het fijn om voor de terugweg een droog paar te hebben.

(En ik raap handschoenen op die anderen verloren hebben. Daar zitten uitstekende exemplaren bij.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:17

Ik heb vrij simpele handschoenen van de decathlon, die niet zo dik zijn en fijn aangesloten zitten. Ik merk dat mijn handen de eerste 5-8 minuten altijd koud zijn, ongeacht het soort handschoen, maar erna worden ze vanzelf warm omdat mijn lichaam opwarmd van het fietsen. Daarom vind ik dikkere/gevoerde handschoenen niet prettig, omdat mijn handen dan gaan zweten en ik ze weer ergens moet laten. Dus ik heb geaccepteerd dat mijn handen eerst oncomfortabel koud zijn, simpele handschoentjes houden de ergste wind en kou tegen en erna zijn mijn handen lekker warm voor de rest van de rit. :D

Wel met de aantekening dat het zo niet werkt bij een elektrische fiets, dan krijgt je lichaam het niet warm genoeg of duurt het veel langer.

•••
Ik ga opnieuw op avontuur, dit keer richting het zuidoosten van Europa, stap je ook achterop?
[VOLG] Op mijn stalen ros, het vierde avontuur: Slovenië!
•••

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie