Maar goed, ik landde op de achterkant van mijn linkerheup. Het deed gelijk heel veel pijn en ik kon niet opstaan. Ik wist gelijk: foute boel! Met even blijven liggen (in de plas) en hulp heb ik kunnen staan en lopen. Thuis ben ik gelijk onder de douche gegaan, zodat er warmte op de heup zou komen. Daarna ben ik op de bank komen te liggen. Ik kan mijn benen goed bewegen, ook goed optrekken, maar beweging in de heup is extreem pijnlijk. Daarom heb ik toch maar de huisartsenpost gebeld en die zijn langs gekomen, omdat ze niet wilden dat ik me veel zou bewegen. Ze hebben me onderzocht en overal hard op het heupbot gedrukt, daar voelde ik totaal geen pijn aan. Ze zagen wel dat als ik anders bewoog ik verging van de pijn. Conclusie: de banden van het heupgewricht zijn zwaar gekneusd.
Prima, rust en milde beweging. Maar nu zit ik met het probleem dat elke beweging ontzettend veel pijn doet. Ik kan niet eens zelfstandig van de bank af komen, laat staan uit bed! Opdrukken vanuit mijn armen geeft pijnlijke steken in de heup links, of ik het nu met de linker of rechterarm doe. Me optrekken doet het minste zeer, dus voor nu houd mijn zusje haar armen gestrekt en daar trek ik me dan aan op. Zeker een draaiende beweging is echt not done.
Nu was ik me af aan het vragen of er misschien tips zijn hoe ik zo pijnvrij mogelijk kan bewegen. Ik zat te googelen, maar toen dacht ik: misschien heeft bokt wel ervaring! Dus, zijn er mensen die eens een gekneusde heup hebben gehad en hun tips kunnen delen?