Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Ik zag je topic en zag dat je nog helemaal geen reacties had gehad. Met je vragen kan ik je helaas niet verder helpen maar ik wilde je toch even sterkte wensen.
turtlelito schreef:Een van mijn vriendinnen heeft een Hipec operatie ondergaan, zij had uitgezaaide eierstokkanker. Tijdens de operatie zijn haar milt en een gedeelte van de lever weggehaald en ze heeft natuurlijk de 'warme chemo' gekregen. De operatie is inmiddels ruim drie jaar geleden.
Operatie was zwaar, met direct na de operatie ook de nodige complicaties (infectie, ziekenhuisbacterie). Toen deze achter de rug waren is ze eigenlijk verbazingwekkend snel hersteld. Ze had geen stoma (er is ook niets aan darm/blaas gedaan, daar zaten geen uitzaaiingen) en kon redelijk snel weer eten. Ze heeft na de operatie nog vier aanvullende normale chemo's gehad.
Tot op heden gaat het goed met haar. Er zijn geen uitzaaiingen meer te zien, maar ze is waarschijnlijk niet geheel kankervrij (obv van bloedbeeld). Ze voelt zich ook goed, dus voor haar is de operatie zeker een succes geweest.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, stuur dan een pb, dan zet ik ze door.