Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:19

Die Forum mensen zijn niet debiel. Maar ze hebben helemaal niet gezegd wat de wappies ervan maken. :')

OleJon
Berichten: 2512
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 18:35

Ibbel schreef:
OleJon schreef:
Ach ja, dan heb je ook nog de categorie die klakkeloos alles gelooft wat deze regering vertelt.


Er is nét een heel interessant onderzoeksrapport gepubliceerd: hoe lager het opleidingsniveau, hoe lager het geloof/vertrouwen in de overheid :+

Maar ja, dat rapport zal ook wel weer niet te vertrouwen zijn :))


Net of alle wappies laagopgeleiden zijn >;)
Ik merk een stukje arrogantie

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:52

Kinke schreef:
ben benieuwd naar dat document over dat mondkapjes een gedragsexperiment waren OleJon.
Je kunt vast wel een link plaatsen hier


ik quote mezelf maar even, je hebt de vraag vast gemist OleJon

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:54

sevke schreef:
Die Forum mensen zijn niet debiel. Maar ze hebben helemaal niet gezegd wat de wappies ervan maken. :')

Oh dat weet ik niet precies.. maar ze zeggen wel behoorlijk apartige dingen :+

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:06

als wat? "laat ons van de corona gebruik maken om een grote reset te doen" ?
Luister dan ook naar het vervolg: "en overgaan naar een minder belastende en milieuvriendelijkere economie". Dat tweede stuk hebben de wappies gemist...

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:12

De forum mensen zijn toch tegen de great reset? :o?

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:20

Baudet en FvD zijn zo schijnheilig als maar kan, weet nog dat ze begin Corona schreeuwden : Grenzen dicht, buitenlandse studenten weigeren, avondklok, complete lockdown per direct enzenz. Een jaar later precies het tegenovergestelde want hij had door dat het grootste deel van zijn aanhang laagbetaald was en gemakkelijk geld uit de zak kon kloppen. Nog steeds.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:24


sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:26

@cer: maar nee! Het is in het WEF dat de term great reset voor het eerst gevallen is.
citaat uit wikipedia: "De Grote Reset (in het Engels: Great Reset, ofwel de Grote herstart) is een voorstel van het World Economic Forum (WEF) om na de coronapandemie de wereldeconomie duurzaam opnieuw op te bouwen."
Het valt mij trouwens ook op dat in wappiemiddens wel meer vreemde gedachtengangen rondgaan:
- ze zijn dikwijls pro Putin, en die oorlog is geen oorlog, maar een opgezette farce van het westen
- paus Benedictus was een goed persoon (vraag dat maar eens aan de holebis en mensen die abortus willen plegen!)
- kanker onstaat door een parasitaire infectie en kan enkel behandeld worden met ivermectine (u leest het goed!!), maar dat wordt achtergehouden door de big farma omdat ze meer verdienen met chemo
- China is de groenste economie ter wereld (yeah, right!)
- nucleaire energie is safe. Je kunt radioactief materiaal aflikken zonder dat het schade berokkent. Men heeft dat uitgevonden om de mensen die energiebron te ontnemen en er zelf controle over te houden (Tsjernobyl????)

Klinkt dit als iets wat een normaal denkend mens ook zou vinden? Sorry, maar om elk van die stellingen kan ik alleen maar eens hartelijk lachen.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:27

loriene schreef:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 9802204774

Er komen nu wel meer leugentjes boven drijven.
84 procent coronapatienten in ziekenhuis volledig gevaccineerd volgens wob onderzoek.


Dat kan toch kloppen? Het ene zegt niks over het andere, want er wordt maar met één parameter rekening gehouden.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:33


Telpeva

Berichten: 14837
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:54

loriene schreef:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 9802204774

Er komen nu wel meer leugentjes boven drijven.
84 procent coronapatienten in ziekenhuis volledig gevaccineerd volgens wob onderzoek.

Waar komt dat knipsel vandaan, want ik kan het online niet terug vinden. Ik heb gephotoshopt voor mijn werk, ik bekijk liever een origineel van een originele bron, vs een slechte foto van 'iets' waarvan niet te achterhalen is waar het vandaan komt.

Met zoeken op de titel kan ik het tot nu toe niet terug vinden.

Echwel

Berichten: 12506
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:09

Jeetje en de commentaren in die link.
Pedofiel enz..
Hoe durf je iemand die je niet kent zo te noemen
Minderwaardig, wappie en heel dom

OleJon
Berichten: 2512
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 20:20


Karl66

Berichten: 29773
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:34

Wacht even. Er is een pandemie, daardoor moeten mensen gedrag veranderen en dus vraagt de overheid gedragsdeskundigen, die ze in dienst hebben, hoe ze dat het beste kunnen doen? En dan onderzoeken die duivelse gedragsdeskundigen ook nog of het gewerkt heeft?

Het moet niet gekker worden :oo

imaudy
Berichten: 5100
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:43

Ibbel schreef:
Cer schreef:
Nou... ik heb het idee dat die forum mensen wel gestudeerd hebben..
maar goed zij zijn dan ook de sturende.. de zogenaamde eenoog in het land van de blinden.. denk?


Zolang Thierry (heeft geschiedenis gestudeerd) nog in staat is de vermoorde onschuld te spelen door te zeggen dat-ie écht niet wist dat 'wir haben es nicht gewusst' een beetje heel veel lading heeft, ben ik niet echt onder de indruk van het opleidingsniveau van de sukkel :D
Wel van z'n toneelkunsten, dat dan weer wel :)


Heb je toch nog plezier aan die man :P

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:44

@Cer: veel hoogopgeleiden overschatten hun kennis. Daarom zijn bijv veel antivaxxers júist “hoog”opgeleid. Ik zou dus zelf ook nooit (zonder bewijs) durven stellen dat wappies per definitie ”laag” opgeleid zijn. (Even deze termen vanwege de context, ipv theoretisch en praktisch)

OleJon schreef:


Misschien moet je eens net zo kritisch zijn op je bron als dat jij bent op de overheid ;)

Die gedragsdeskundigen die betrokken zijn, daar kijk ik niet van op. De kennis die zij hebben, daar zit heel veel wetenschappelijk onderzoek achter, dus in veel gevallen echt wel onderbouwd. Maar het is een ander type onderzoek dan efficiëntie van mondkapjes bijvoorbeeld: gedrag richt zich op sociale wetenschap, efficiëntie van mondkapjes is medisch. Andere takken, als het ware. En zo moet je die ook interpreteren. Het een sluit het ander dus niet uit. Misschien is de efficiëntie van mondkapjes minder in de medische zin, maar is de efficiëntie van het gedrag rondom mondkapjes wél erg relevant. Dat mensen beter opletten en zich dus hygiënischer gedragen, om maar een voorbeeld te noemen op basis van gedrag.

Dan is het voor de overheid een kwestie van die twee resultaten afwegen.

“Een groot gedragsexperiment” zou ik het dus niet willen noemen. Zou het ook geen leugens noemen. Achter dit soort gedragsdeskundigen zitten veel relevante inzichten die heel veel kunnen helpen in deze contexten, ook al zijn die inzichten niet per se gebaseerd op medisch wetenschappelijk onderzoek.

Jouw link probeert dit soort gedragverandering heel negatief te framen. In tekst en doen alsof de WOB verzoeken zoveel vreselijks uitwijzen (hint: doen ze niet). Alsof de overheid mensen brainwashed. Maar ik kan je ook vertellen dat je mensen nooit kan dwingen tot iets wat ze absoluut niet willen doen met zulke “beïnvloedingstechnieken”. Het is altijd bewust of onbewust richting een gewenste richting “duwen”, maar nooit dwingend en altijd moet de persoon er, bewust dan wel onbewust, open voor staan.

Dus nee, ik zie dit niet als iets negatiefs. En ik heb er wel wát verstand van: heb zelf ook een academische achtergrond in beïnvloeding van gedrag dus ik ben bekend met veel wetenschappelijke principes hierbinnen, maar dan specifiek in de richting van psychologie rondom reclame.

imaudy
Berichten: 5100
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:51

sevke schreef:
OleJon is ook tegen het chippen van dieren meen ik mij te herinneren eens gelezen te hebben. Hij/zij heeft wel meerdere rare hersenkronkels. Ieder normaal denkend mens beseft dat al die wappieonzin nergens over gaat. Je kunt overal wel een complot of oorzaak-gevolg in zien.
Ik kreeg hoofdpijn toen ik in de auto zat. Autorijden veroorzaakt hoofdpijn! En er hangt een blauwe vlag in mijn tuin. Dat is tegen de tijgers. Het helpt echt, want ik heb nog geen enkele in mijn tuin gezien!
.

Ik ben niet tegen het chippen van dieren, maar wel tegen het oormerken van met name hobbydieren. En ja, ik heb er ook een aantal. Met oormerk achter gaas blijven hangen enzo. Wat doen we eraan?

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:55

Olejon, jouw bron beweert dat al die maatregelen kort gezegd bullshit waren. Hoe verklaar jij dan waarom Corona dalen en pieken er kwamen wanneer er weinig en veel maatregelen waren? Simpele vraag toch?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:57

@Imandra: het ging over hoogopgeleid vs vertrouwen in de overheid (forum lijkt een revolutie te willen, samen met fdf)
Ik heb niet de link gelegd tussen hoogopgeleid/laagopgeleid en ‘wappies’ (wat ik nóg steeds een rare term vind). Dat deden anderen of werd heel niet gedaan :)

Ik ben tegenwoordig redelijk voorzichtig betreffende dingen die ik niet geschreven/gezegd heb (helaas) dus dit even ter verduidelijking :)

Als het zo leek, dan moet ik dat even herzien :j
Laatst bijgewerkt door Cer op 09-02-23 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5100
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:01

Juist ja Cer :D
Laatst bijgewerkt door imaudy op 09-02-23 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:02

Ach excuus Imaudy .. ik bedoelde Imandra .. wat suf.. ik kijk even of ik t aan kan passen :)

Edit:
Aangepast :j

Janneke2

Berichten: 22930
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:16

Ibbel schreef:
Er is nét een heel interessant onderzoeksrapport gepubliceerd: hoe lager het opleidingsniveau, hoe lager het geloof/vertrouwen in de overheid :+


Tweedeling in de samenleving.

Laag inkomen betekent (als ik mij de cijfers goed herinner)
vijf jaar korter leven na zo'n 15 jaar chronisch ziek geweest te zijn.

Het betekent de boot missen op de huizenmarkt (koopwoningen te duur, huursubsidie daalt, huur zelf stijgt, huurwoningen moeten als doel op zich van een rechts kabinet verkocht worden).

Studeren is moeilijker omdat het beurzensysteem is afgeschaft.

Naar de rechter stappen is gigantisch riskant met een smalle beurs: de sociale advocatuur is afgeschaft.

En de lijst is langer.



Dus staat een mij dierbare Nederlandse traditie op de tocht |(
'de overheid, dat zijn wij zelf'.
Het wordt steeds meer een bovenlaag die zichzelf verrijkt en waar men elkaar de bal toespeelt.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:31

Cer schreef:
@Imandra: het ging over hoogopgeleid vs vertrouwen in de overheid (forum lijkt een revolutie te willen, samen met fdf)
Ik heb niet de link gelegd tussen hoogopgeleid/laagopgeleid en ‘wappies’ (wat ik nóg steeds een rare term vind). Dat deden anderen of werd heel niet gedaan :)

Ik ben tegenwoordig redelijk voorzichtig betreffende dingen die ik niet geschreven/gezegd heb (helaas) dus dit even ter verduidelijking :)

Als het zo leek, dan moet ik dat even herzien :j


Oh nee bedoelde ook niet dat jij zoiets impliceerde! Wilde gewoon aanvullen haha :)). Excuus dat het zo overkwam!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:32

@Imandra: no prob! Dank, helder :j :)