Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wescha schreef:Wel een vriendin met een zoontje die op 7 jarige leeftijd de diagnose tos kreeg in verband met zijn woede aanvallen.
En ik werk met drie kinderen die tos hebben.
Hoe oud is jullie zoontje?
Ik heb verder dus geen ervaring met onderzoeken. Alle kinderen zitten wel op speciaal basisonderwijs
mercurie schreef:Mijn zoontje is 4jr(en 3 mnd) na onderzoeken bij Kentalis.zijn ze er zeker van dat hij een tos heeft.
Zit nu enkele maanden bij of op een behandelings groep met max 8 kindjes van juvent.
Heeft energie voor 10,en is snel afgeleid.
Ik blijf uitleggen dat hij nog niet naar school kan etc.ja hij is 4 jr op papier.maar kan nog niet communiceren op zijn niveau.
Joanne1987 schreef:Mijn zoontje heeft het traject bij Kentalis gevolgd. 6 weken een ochtend daar aan het werk, inclusief verschillende testen, oa intelligentie
Hij was niet te verstaan, en is door dat traject onwijs goed gaan praten
haffiefreak schreef:Wat zijn er toch nog best veel kindjes met TOS. Je hoort het steeds meer lijkt het.
haffiefreak schreef:Joanne1987 schreef:Mijn zoontje heeft het traject bij Kentalis gevolgd. 6 weken een ochtend daar aan het werk, inclusief verschillende testen, oa intelligentie
Hij was niet te verstaan, en is door dat traject onwijs goed gaan praten
Mag ik vragen welke testen/onderzoek jullie zoontje heeft gehad
JodieR schreef:Hier thuis een een-eiige tweeling van 6 met allebei TOS.
Met de een al een traject gehad bij het Spraak Taal Abulatorium (STA) in Groningen gehad. De ander krijgt hetzelfde traject in Enschede en start 13 februari.
Wij lopen al bij kentalis vanaf dat ze 3 zijn. Ik volg nu zelf NmG1 (Nederlands met gebaren) om gebaren te gebruiken als ondersteuning.
haffiefreak schreef:JodieR schreef:Hier thuis een een-eiige tweeling van 6 met allebei TOS.
Met de een al een traject gehad bij het Spraak Taal Abulatorium (STA) in Groningen gehad. De ander krijgt hetzelfde traject in Enschede en start 13 februari.
Wij lopen al bij kentalis vanaf dat ze 3 zijn. Ik volg nu zelf NmG1 (Nederlands met gebaren) om gebaren te gebruiken als ondersteuning.
Wij moeten ook Naar Groningen.
23-11 online intake gehad en kunnen pas in Juni starten met de onderzoeken.
We hadden eerder gehoopt.
Mag ik vragen welke testen jullie kindje gehad heeft?