Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 12:21

Ik zie geregeld advertenties voorbij komen voor Sketchers schoenen. En nu heeft Sketchers zelfs wandelschoenen zie ik. Echter, de enige paar keer dat ik sneakers van Sketchers geprobeerd heb te passen was bij Scapino en daar hadden ze ze niet mijn maat. In mijn herinnering vallen ze dus enorm klein uit. Dat ik wel maat 44 mag bestellen bij maat 42 normaal.
De modellen die ik mooi vind kom ik alleen maar online tegen, niet in de buurt. Dus passen in een winkel is er helaas niet bij.

Maar hoe vallen ze nu tegenwoordig uit? Of verschilt dat per model?

En hoe is de kwaliteit? Gaan ze wel lang mee voor het geld wat je er voor betaalt? En blijft het memory foam in de zool ook echt zacht? Ik heb 1 keer van het eigen merk van Scapino schoenen met memory foam gehad en dat was na een maand gewoon hard geworden.

Kortom, zijn de schoenen online qua maatvoering betrouwbaar te kopen? En welke maat zou je dan moeten nemen? 2 maten groter? Eigen maat? En hoe lang gaan ze gemiddeld mee?
En ik lees dat ze vaak ondanks belofte niet waterdicht zijn. Klopt dit?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:43

Uit mijn ervaring zit ieder model anders.
Ik heb ze graag omdat ze zo licht en luchtig zijn in de zomer maar er zit altijd maar 1 of 2 van de vele modellen lekker bij mij.
Ze vallen inderdaad een maat kleiner.
Ik vind ze wel gewoon te duur voor wat het is dus ik koop enkel in de uitverkoop. Zijn ze er niet meer dan pech.

Als (systematische) wandelschoen zou ik het zelf misschien niet snel durven, het schijnt dat de zachte zool ook juist voor peesproblemen kan zorgen. Maar ik heb geen ervaring met hun wandelversie.

De sneakers zijn (uiteraard) op geen enkele manier waterdicht. Geen idee voor de wandelschoen.

Het zal (zoals altijd) voor iedereen anders zijn. Smaken verschillen.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:49

Ik heb ooit een paar gehad en mijn ervaring was dat ze qua maat gewoon normaal vallen. Wel is voor mij de zool te zacht waardoor mijn enkels geen weerstand krijgen in het scheef zakken. Lange tijd lopen op sketchers is voor mij dus erg belastend.
De enige reden dat ik ze gekocht heb is omdat ze zonder veters aan te trekken zijn en ik iets nodig had wat ik snel aan kan schieten. Ondertussen zijn ze versleten en heb ik ze vervangen door een paar Ecco’s met elastiek veters en die zijn veel beter voor mijn enkels.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:51

mijn ervaring met Sketchers is dat ze groot vallen. Ik heb er veel van en verschillende modellen. De Arch fit vallen groot, de oudere modellen zijn erg uitgelopen en groot geworden. Kwestie van proberen dus.
Ik zweer erbij, kan eigenlijk nergens anders op lopen

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:53

Ik heb een tijd geleden ook sketches gekocht, omdat ze overal aangeraden worden.
Nog nooit zulke slechte schoenen gehad. Ik krijg er enorme pijnlijke voeten in en zware benen met lopen.
Ik heb een schoen speciaal voor het wandelen aangeschaft, de GoWalk. Maar voor wandelen echt niet geschikt :}

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:55

Ik vind ze heerlijk zitten, heb er best veel, net pantoffels. Mijn ervaring is dat ze groot vallen.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:00

Ik vind Sketchers zo fijn! Lichtgewicht, zacht voetbed die jaren goed blijft en je kan er uren op lopen. Voor de zomer zijn ze ook erg luchtig. Heb nu een winter model met bont en die bevallen me ook wel, al had een maatje groter hier niet gek geweest achteraf. Door het bont zijn ze iets krapper. Heb overigens normaal met Sketchers gewoon mijn eigen maat en dat past prima.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:01

Ik heb een paar van die elastische instappers (volgens mij is het dit model: https://www.plutosport.nl/skechers-ultr ... 6IEALw_wcB ) en ik heb ze al een paar jaar voor op de camping. Is makkelijk met in- en uitstappen. Ze zitten prima en er is niks mee.

Het blijven natuurlijk wel relatief goedkope schoenen. Voor 50 euro kunnen je eigenlijk niets bijzonders verwachten. Dat ze al een paar seizoenen mee gaan en waarschijnlijk nog wel een seizoen mee gaan, is imo. prima voor deze prijsklasse.

Ik heb normaal maat 40 en dat is bij deze schoenen ook zo.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:05

Ik heb sketcher wandel sandalen en ze zijn nu op maar ik ga echt nieuwe kopen. Ik kan er uren op lopen en ze zitten echt heel lekker.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:06

Ik vind ze ontzettend fijn ! Lekker licht en makkelijk wasbaar
Ik loop er flinke afstanden mee, en dan me de gewone sketchers dus niet de speciale wandelschoenen van sketchers , die wil ik nog wel gaan testen

Mijn ervaring is dat ze zeker niet klein vallen, eerder juist ruimer dan maat die aangegeven is.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:13

Ik heb een paar Skechers modellen, zowel instap als met veters. Het valt wisselend bij mij, afhankelijk van het model. Ik draag ze een paar jaar en ze blijven prima.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:15

Wat ontzettend grappig hoe de maatbeleving verschillend is. Je zou denken dat maat=maat :D
Misschien is de voetbreedte hier relevent of zo.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:17

Ik draag al jaren skechers omdat ik in de zorg werk en veel moet lopen. Door de memory foam lopen ze fijn. Echter gaan de damesmodellen vaak maar tot 41/42 en ik heb maat 43 dus neem ik altijd een mannenschoen, je ziet het er niet aan dat het een model is voor mannen.
Vind nu andere schoenen dan helemaal niet fijn lopen nu ik eenmaal gewend ben aan de skechers.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 13:18

Het gaat niet om echte wandeltochten hoor, daar heb ik andere schoenen voor, maar als ik weet dat ik veel moet staan of lopen op beurzen of in een stad. Daar wil ik ze voor gebruiken. Gewoon als makkelijke 'bijschoen' zeg maar. Ik vind Wolky dan toch vrij zwaar. Op bergschoenen een hele dag door een stad banjeren vind ik ook niet zo fijn.

Normaal koop ik van wandelschoenen 1 maat groter, maar bij Lowa moet je 2 maten groter en dan de smalle leest nemen (ik heb geen brede voeten). Xsensible is bij mij gewoon veel te wijd, ondanks dat ze beweren een standaardbreedte te hebben. Wolky is eigenlijk altijd goed. Rollingsoft ook, maar ook daar zijn er modellen die ineens heel klein of heel groot uitvallen waardoor online kopen lastig is en je helaas lokaal amper modellen hebt.

Maar ik zou bij Sketchers sowieso in een herenmodel uitkomen, want ze hebben gewoon geen grote damesmodellen lijkt het, terwijl maat 42 tegenwoordig echt niet groot meer is.
Maar omdat iedereen het anders ervaart wordt het wel lastig. Dan vrees ik dat ik er ooit eens tegenaan moet lopen i.p.v. online bestellen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:19

Heb je geen podoschoenenwinkel in je buurt? Daar hebben ze van alles wat je kunt proberen. Bij die hier in de stad hebben ze ook Skechers.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:28

Ik heb meerdere paren skechers, wel de uno modellen.
Ik gebruik ze voornamelijk voor mijn werk (zorg), 2 paar heb ik inmiddels ook al weer 2 jaar dus ze gaan best lang mee.
Qua maat vind ik ze goed op maat vallen. Ik heb maat 37 en nog nooit een paar terug moeten sturen ivm niet passend en dat terwijl ik moeilijke brede voeten heb wbt pasvorm en schoenen.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:40

Bij mij vielen ze exact als mijn gewone schoenmaat, maar ze zijn heel snel 'op'. Ze haalden bij mij nog niet eens één seizoen, terwijl ik met andere sneakers jaren doe. Vond dat het geld niet waard.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 13:59

Earth schreef:
Heb je geen podoschoenenwinkel in je buurt? Daar hebben ze van alles wat je kunt proberen. Bij die hier in de stad hebben ze ook Skechers.

Nee. En wat ik online vind, daar hebben ze niet de modellen die ik wil passen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:07

Ik heb een paar Skechers sneakers al 10jr liggen denk ik nu en die gaan nog aardig mee. Ik draag ze niet dagelijks en vaak ook geen hele dagen, dus dat scheelt.
Daarnaast verzamel ik All Stars en heb wat Adidas en Nike sneakers liggen. Dan vind ik qua lopen de Skechers altijd wel fijn. Maar na een paar uur ga ik wel voelen dat ze niet stevig zijn. Maar goed, dat zijn die andere ook niet.
Ik heb maat 38 en hele smalle voeten, maar ze zitten me prima.

Kende de andere modellen niet, maar zie wel wat leuke schoenen ertussen staan.

Zijn de wat meer stevige schoenen ook zo licht als de sneakers?

Het memoryfoam is wel wat minder geworden, maar niet helemaal niks meer.

Het andere wat me wel opvalt is dat ze nog echt heel zijn. Wel slijtage aan de zijkanten, maar de schoen zit echt nog vast aan de zool en dat wil bij Nike bijv nog weleens losraken.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:11

Sketchers vallen bij mij normaal, het zijn fijne schoenen om mee te lopen. Helaas ben ik altijd wel in 4 maanden tijd door de binnenzool heen onder m'n voorvoet. Ze gaan bij mij niet lang mee dus. Ik koop ze alleen als ze in de aanbieding zijn.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:13

Hier vallen alle skechers groter dus neem altijd een maatje kleiner als normaal.
Ik heb wel altijd het zomer model dus waar je met een regenbui natte sokken in krijgt dus miss vallen de wandelschoen modellen wel heel anders.

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:20


Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:26

Hier schoenmaat 42/43 en bij Skechers altijd 42 en soms pas ik zelfs 41. Heb maar 1x gehad dat ze echt klein vielen, verder altijd groot.
Heb zowel wandelschoenen als de sneakers trouwens :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:26

Ik vind ze op maat vallen. En ze gaan ook lang mee, zeker voor het geld wat ze kosten. Ik draag ze veel op het werk ( zorg, dus veel lopen) veel collega's hebben ook Skechers.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:33

De afgelopen zomer veel op de zomerschoenen ervan gelopen, waren ook wel op na de zomer. Heb nu voor de winter de warme schoenen ervan besteld en ook de wandelschoenen. Ze bevallen prima, zitten stevig, lekker warm. Ik heb ze 1 maat kleiner besteld dan wat ik anders heb. Sommige modellen vallen smaller. Ook de hoge schoenen zijn licht in gewicht. Groot nadeel vind ik wel dat als je veel op skechers loopt je voeten best verwend raken met het voetbed en dat dan de overstap naar andere schoenen minder prettig is. Heb onlangs verschillende besteld bij de Wehkamp met korting en ook bij de Scapino.