Goed matras, waar ben jij blij mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:05

Voor de mensen met een Matt matras (160 breed), kun je deze ook per kant aanpassen qua hardheid? Dus per persoon? Of is het 1 stuk?

zonnebloem18

Berichten: 24840
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:09

Je kan 2 van de lagen per kant aanpassen, toplaag is ook om te draaien, maar die gaat over beide helften.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:16

zonnebloem18 schreef:
Je kan 2 van de lagen per kant aanpassen, toplaag is ook om te draaien, maar die gaat over beide helften.


Ah, dus de eerste laag is los, en de tweede laag 1 stuk?

_Lorette_

Berichten: 12087
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:20

Wij hebben gekozen voor het Bett1 Bodyguard matras (hardheid 3/4, afhankelijk van welke kant je gebruikt). Het is een voordelige keuze en het bevalt nu al een paar jaar top. We wilden voor Emma gaan, maar we waren bang dat die te zacht zou zijn voor ons. Ik vind zachte bedden heerlijk liggen, maar ik word veel fitter wakker (zonder pijnlijke gewrichten en stijve spieren) als ik op een wat harder matras slaap.

Ik slaap overigens ook in de 'ballerina houding', zoals we dat noemen. 1 been opgetrokken. Of ik nou op mijn rug, buik of zij lig.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:24

Wij hebben één van Swissflex, takkeduur, maar geweldig. In ieder geval veel gaan proefliggen!

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:52

Na een verschikkelijk dure miskoop was ik op zoek naar een bedrijf dat het matras ook gewoon compleet terug neemt wanneer het niet naar wens is.

Daarom bij Ravensberger gekocht. 30 dagen proefslapen, en ruilen of retour kan tegen de transportkosten. Nog een keer geruild voor een andere hardheid en dat was allemaal geen probleem, word netjes thuis opgehaald.

Nu slaap ik (de meeste) nachten weer zonder pijn, bij mijn andere (nieuwe) matras had ik zo'n pijn dat ik gewoon niet meer naar bed wilde en daardoor heb ik langere tijd zittend geslapen. Dat bedrijf zei dat het onmogelijk aan het matras/de bodem kon liggen en kon mij alleen ruilen voor een andere hardheid aanbieden, wat niet de oplossing bleek. Dure en pijnlijke les (ik ben gewoon wezen proefliggen, maar een matras kun je echt alleen thuis goed uitproberen als je er een tijdje op slaapt).

zonnebloem18

Berichten: 24840
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:04

Love2sk8 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Je kan 2 van de lagen per kant aanpassen, toplaag is ook om te draaien, maar die gaat over beide helften.


Ah, dus de eerste laag is los, en de tweede laag 1 stuk?

Hier kan je het wel duidelijk zien.

1 laag bestaat uit 2 helften inderdaad. En 1 laag gaat daar dan overheen of onder. Ze zijn beiden om te draaien.

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:09

Maar je moet je matras toch altijd eens in de zover tijd omdraaien?
Dan moet je als je zacht fijn vind die toplaag die dunner is omdraaien. Lijkt mij sneller te slijten dan gewoon 1 dik matras omdraaien

Prairy
Berichten: 9087
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:10

Wij hebben ons nieuwe matras gekocht bij slaapcenter Budel. Is volledig op ons afgestemd, gemaakt in de fabriek van M line. Maar dan goedkoper want de naam staat er niet op :P Grootste voordeel is dat we 1 matras hebben maar elk ons eigen binnen matras. En hij kan overal aangepast worden.

Emma matras hebben wij ook gehad, ik ben ook een zij slaper en kreeg na 2 jaar blauwe schouders en heupen.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:12

[/quote]
Hier kan je het wel duidelijk zien.

1 laag bestaat uit 2 helften inderdaad. En 1 laag gaat daar dan overheen of onder. Ze zijn beiden om te draaien.[/quote]

Ah kijk, bedankt! Wat een mooi systeem zo.

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 23:57

Ladyson schreef:
Dure premium matras van Beter Bed gehad. Daar zaten vrij vlot kuilen in.

Nu een Matt sleeps matras. Blij mee!

Zelfde net na 4.5 maand wachten hebben ze me een nieuwe bezorgd gisteren ben benieuwd

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 00:08

Hier bijna 4 jaar een emma matras, wouden er eerst niet aan omdat die erg duur is. Dus eerst die van de Hema matras gegaan. Maar dat was niks. Toen met een aanbieding toch voor de Emma gegaan en slapen er nog op en wil niet anders meer. Mijn man houd van een harde matras en ik juist van een zachte. Dus heel lang ieder een eigen matras gehad. Maar die kier tussen ons in ging steeds meer tegen staan. Slapen hier alle 2 heel goed op. Ik word wakker met een veel meer uitgerust lichaam.

Voor onze caravan die we in 2020 hebben gekocht is het helaas niet mogelijk om een Emma matras te kopen dit omdat het een Frans bed is en dus 1 hoek afgerond is. Maar wij hebben een topper gekocht en daar slapen wij ook heerlijk op. Zat gelukkig wel een hele goede matras in, maar net niet perfect voor mijn lichaam.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 17:33

Wij zijn vandaag naar 3 verschillende beddenzaken geweest, maar zijn geslaagd met het medium Emma 02 matras. Dat was ook qua kosten het meest gunstig. We hebben alleen nog geen bed gekocht, we willen graag een bed met houtlook dus die kopen we denk ik bij de Ikea.
Afbeelding

Dan zijn we in totaal €1800.- kwijt voor matrassen, lattenbodems, kussens, bedombouw en nachtkastjes. dat vind ik echt heel netjes voor een 180 Mtr bed :D

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:54

Ik ga aankomend weekend een Mattsleeps matras ophalen (tweedehands, te laat met retourneren, dus nog zo goed als nieuw :D ) en een simpele Ikea bedombouw (beetje vergelijkbaar met die van jou Earth). Nu lig ik op een Ikea matras (nieuw) waarbij ik de veren in mijn rug voel prikken. Ik ben héél benieuwd en hoop straks weer lekker te slapen. *\o/*

tyleysmiley

Berichten: 1897
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:19

Ik heb al veel matrassen gehad van verschillende kwaliteit,laatste matras was een Emma-matras en kon ik dikwijls amper uit bed komen van de rugpijn.
Ik heb nu een matras van de Lidl,die elk jaar nog in de prijzen is gevallen..uit mijn hoofd geloof ik rond de 140 euro,voor 140 x 200 en ik heb in mijn 47-jarig leven,nog nooit zo'n heerlijk matras gehad

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:32

Iemand ervaring met de Royal 9 matras van Leenbakker?

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:54

Wij hebben een boxspring en matras van het merk Pullman, deze slaapt heerlijk.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:01

Wij hebben de Emma O2 gekocht en zijn er hartstikke blij mee!
Ik word echt uitgerust wakker nu :D Partner ook tevreden zowel met matras als onze Emma Diamond kussens.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:50

Heb dertien jaar met mijn oude Auping gedaan (en gezien de vele uren die ik er buiten het slapen ook nog eens op spendeer, al hakend en TV kijken, kun je daar gerust een paar jaar aan toevoegen).

Net een nieuwe gekocht. Heel makkelijk. Auping winkel binnengelopen, vier matrassen geprobeerd die… okay waren maar niet mijn ding, en onwijs duur. Dus vroeg ik of ze niet wat goedkopers hadden. Matras geprobeerd, heeft u deze ook harder? Ja dus. Klaar! Een Inizio iets.
Heerlijk ding, perfect en relatief goedkoop. Als ‘ie al de helft van de tijd meegaat als de vorige ben ik happy. :-)

Siers83

Berichten: 7352
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:51

Dallista schreef:
Heb dertien jaar met mijn oude Auping gedaan (en gezien de vele uren die ik er buiten het slapen ook nog eens op spendeer, al hakend en TV kijken, kun je daar gerust een paar jaar aan toevoegen).

Net een nieuwe gekocht. Heel makkelijk. Auping winkel binnengelopen, vier matrassen geprobeerd die… okay waren maar niet mijn ding, en onwijs duur. Dus vroeg ik of ze niet wat goedkopers hadden. Matras geprobeerd, heeft u deze ook harder? Ja dus. Klaar! Een Inizio iets.
Heerlijk ding, perfect en relatief goedkoop. Als ‘ie al de helft van de tijd meegaat als de vorige ben ik happy. :-)

Wij hebben de Inizio ook sinds augustus. Wij liggen er heerlijk op!

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:02

daantjuhhh schreef:
Maar je moet je matras toch altijd eens in de zover tijd omdraaien?
Dan moet je als je zacht fijn vind die toplaag die dunner is omdraaien. Lijkt mij sneller te slijten dan gewoon 1 dik matras omdraaien


Ik las net op de website van Matt dat er bij die matrassen geen kuilvorming ontstaat en het niet nodig is om je matras om te draaien. Ze geven zelfs 10 jaar garantie tegen kuilvorming.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:27

Ik heb al 6 jaar de Ikea Hesseng (heet nu anders volgens mij).

Boxspring, matras (pocketvering en paardenhaar) en een topper.
Ligt nog steeds prima.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:11

Ik wist ook niet beter dan dat je je matras altijd moet omdraaien eens in de zoveel tijd. Maar bij die Auping werd dus nadrukkelijk verteld (twee keer zelfs) dat dat echt niet moet! Eerst in de winkel, en bij de aflevering thuis ook nog eens. Nou ja, dan maar niet… :o

Siers83

Berichten: 7352
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:52

Dallista schreef:
Ik wist ook niet beter dan dat je je matras altijd moet omdraaien eens in de zoveel tijd. Maar bij die Auping werd dus nadrukkelijk verteld (twee keer zelfs) dat dat echt niet moet! Eerst in de winkel, en bij de aflevering thuis ook nog eens. Nou ja, dan maar niet… :o

Het kan niet eens! Bij de onze zit er een grijze stijve laag op de onderkant. Ik draai ze wel voeteneind en hoofdeind. Het voelt nog steeds een beetje raar hoor, je matras niet draaien

pillow
Berichten: 7810
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:47

Vriendin van mij heeft 2 weken geleden een M Line matras gekocht. Ze is erg enthousiast.