Goed matras, waar ben jij blij mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 18:22

Omdat nu de black friday deals het wel aantrekkelijk maken om een nieuw bed aan te schaffen, willen wij van de week wat gaan proefliggen. Nu ben ik alvast benieuwd welk matras jullie hebben en hoe tevreden jullie ermee zijn. Uiteindelijk moeten we zelf lekker liggen natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit bijv. Wij hebben matrassen van nu 10 jaar oud van Ikea en die zijn echt meer dan op. Dat is ook wel de verwachting van deze matrassen dus helemaal prima. Maar ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
Zo zie ik overal het Emma matras voorbij komen en dat deze ook als veste getest is al een paar jaar, maar er is ook heeel veel onvrede te vinden over de matrassen en over de klantenservice bijv. Dus ik vind dat het dan altijd wel wat vertekend hoe goed zoiets is.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:29

Wij hebben het huismerk matras van beterbed, met pocketvering, heerlijk matras hebben hem nu net een jaar. Was 400 euro voor 160/200. Mijn man heeft diverse hernia operaties gehad, dus na een paar jaar moeten we weer een andere. Hebben auping gehad, mline enz. Masr om die elke 5 jaar te vervangen ging iets te ver. Dus nu voor het eerst een goedkopere en die bevalt meer dan prima.

zonnebloem18

Berichten: 24840
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:33

Wij hebben 1 van Matt Sleeps, die hebben we straks 2 jaar en ligt heerlijk.

chanicha

Berichten: 12157
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:34

Wij hebben ook al een aantal jaar die van Ikea met een topper op een boxspring, heerlijk :j

pillow
Berichten: 7810
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:35


Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:36

Wij hebben een Emma matras, enorm blij mee! Ook met de service toen onze hoes kapot was na 3 maanden, kregen een geheel nieuw matras omdat er geen losse hoezen te krijgen waren... :+
We hebben hem bij Beterbed gekocht.

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:40

Ik volg dit topic ook even.
Heb het hele jaar al af en aan last van mijn rug.
Mijn matras is een jaar of 8.
Was ook geen duur ding, dus ik vermoed ook dat ik gewoon toe ben aan wat nieuws.

Ik wil dan direct een boxspring aanschaffen.
Een hoge, zodat ik makkelijker mijn bed uit rol.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:42

Emma. Zalig matras. Mis het echt nu we op vakantie zijn.

Siers83

Berichten: 7353
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:43

Toevallig van de zomer net nieuwe matrassen gekocht. Auping zijn wij voor gegaan. Waren iets duurder maar is het echt waard. Ze liggen heerlijk! En ze hebben ook dat als je ze een maand hebt, je daarna nog 2 maanden hebt om ze eventuuel om te ruilen voor een andere hardheid. Niet nodig gehad want we liggen prima nu

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:48

Wij hebben een Emma boxspring, heel tevreden mee, maar er zijn idd veel slechte verhalen over te vinden (m.n. de klantenservice volgens mij). Matt sleeps komt volgens mij aardig overeen, daar kun je eens naar kijken. Volgens mij verkoopt Beter Bed ook een soort Emma matras dupes.

Schijnbaar verkoopt Lidl ook goede matrassen. :Y)

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:51

Wij hebben swiss Sense, lHeel tevreden over. Bij verkoop werd wel gezegd dat de topper na 5 jaar echt aan vervanging toe is

Thats_Me

Berichten: 10941
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:05

Wij hebben sinds kort een Matt sleeps matras. Zijn er erg blij mee.

marleen_88

Berichten: 14054
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:06

Swiss Sense, liggen heerlijk. Vriend en ik hebben een ander matras, met een topper.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:07

Hier een Mline dacht ik. Aangeschaft bij Beter Bed. Ik ging voor een upgrade van mijn Ikea traagschuim topmatras maar ging uiteindelijk na veel liggen en denken "naar huis" met een box spring en een Mline matras. Orthopedisch. Tot nu toe redelijk tevreden :) Lastig lijf.

deksel

Berichten: 3785
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:12

Ik heb laatst ook een nieuw matras gekocht. Bij verschillende zaken (Ikea, SwissSense, Beddenreus en BeterBed) wezen testen. Uiteindelijk was de conclusie dat ik een matras met zoveel mogelijk pocketveren het beste vond liggen en een toplaag van latex.
Uiteindelijk ben ik met deze kennis naar een matrassenfabriek met eigen merk gegaan, waar ik zo’n zelfde matras (140*200) heb gekocht voor €550. Dat is een stuk goedkoper dan wat ik had betaald bij een andere zaak. Alleen bij de Ikea was ik iets goedkoper uitgeweest, alleen vertelde de medewerker daar dat er ter versteviging een ijzeren draad in de matras zat die zou breken als die twee trappen omhoog zou moeten.
Ik ben heel blij met m’n matras. Wat wel goed is om mee te nemen is de kwaliteit en staat van je lattenbodem. Ik heb meteen een nieuwe aangeschaft die verstelbaar is en erg veel dunne latjes heeft. Dat maakt dat ik echt een stuk beter slaap (icm mijn nieuwe matras).

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:32

Wij slapen prima op ons Ikea matras.

Dat vonden we best verrassend :)

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:35

Op de website van Matt sleeps staat ook dat je 120 nachten mag uitproberen. Vraag mij af of je dan wel een nieuwe matras krijgt als je die bestelt, of dat daar dan ook al anderen op hebben proef geslapen?

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 19:35

Wij hebben ook heel lang er lekker geslapen op een Ikea matras maar ik ben een zijslaper en ik trek mijn knie op, en daar komt nu gewoon teveel druk op waardoor ik wakker wordt met een zere knie :')
We hebben overigens een boxspring gratis van iemand over genomen een paar jaar terug. Maar we gaan nu wel voor een heel nieuw bed, waarschijnlijk ook een boxspring. Dus ik kijk daarvoor ook nog even voor interessante aanbiedingen.

Suliko

Berichten: 4320
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:42

Earth schreef:
Wij hebben ook heel lang er lekker geslapen op een Ikea matras maar ik ben een zijslaper en ik trek mijn knie op, en daar komt nu gewoon teveel druk op waardoor ik wakker wordt met een zere knie :')
We hebben overigens een boxspring gratis van iemand over genomen een paar jaar terug. Maar we gaan nu wel voor een heel nieuw bed, waarschijnlijk ook een boxspring. Dus ik kijk daarvoor ook nog even voor interessante aanbiedingen.


Ik vrees dat je dat probleem met elk matras houdt als je met je benen op elkaar ligt. Tip: leg een klein kussentje tussen je knieën. Doet mijn vriend ook en ik ook wel eens, daar hebben we onze zogenaamde 'kniekussens' voor. Als zijslaper is het voor je ruggengraat het beste om met de knieën op elkaar te liggen, alleen voor je knieën is dat niet prettig en dan is een kussentje een goede uitkomst. :)

Tinka

Berichten: 3763
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:47

Wij hebben een Emma matras, slaapt heerlijk, heel tevreden mee. In ons vorige huis hadden we hem op boxsprings en nu op spiraalbodems.
Hier slaap ik trouwens altijd met een kussentje tussen mijn knieën.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 19:48

Ik slaap met 1 knie opgetrokken en 1 knie recht, dus dat gaat in principe niet op haha. :P

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:52

Boras schreef:
Wij slapen prima op ons Ikea matras.

Dat vonden we best verrassend :)


Ook jaren plezier van gehad. Wilde er weer voor gaan maar zag de negatievere berichten over de vernieuwde topmatras. Dus ik durfde t niet aan. Zeker met mijn slechtere lichaam.

Aan TS, dat je zo "apart" ligt heeft vermoedelijk ook met de ondersteuning van je matras te maken. Als jouw matras al een lange tijd niet goed ondersteunt gaat je lichaam overcompenseren :)
Ik was verbaasd wat een type lattenbodem ook kan betekenen. Voor een goed advies moet je dus echt gewoon langs gaan en zelf passen en voelen.
Ik ben ook een zijslaper :D Kussen is ook van groot belang.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:57

Wij hebben de Emma boxspring en echt super blij mee.
Slaapt zelfs beter dan de hotelbedden waar ik sindsdien op geslapen heb :+

We hebben dan juist weer goede ervaringen met de klantenservice. Maar zoals met het meeste lees je online enkel de slechte ervaringen, want alle prima ervaringen worden niet online gezet.

Whizz
Berichten: 1046
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:59

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe matras en zag bij toeval dat mijn zorgverzekeraar 30% korting aanbiedt op M line matrassen. Ik ga daar dus nu naar kijken, ben dol op korting :D

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:01

Geen matras, waterbed met stabilisatie.
Slaapt zo fijn, geen rugpijn meer en altijd lekker op temperatuur.