In Nederland zitten de meeste mensen gemiddeld zo'n 5 tot 6 uur per dag op hun telefoon. De meeste jongeren van 16 tot 25 zitten zelfs gemiddeld 6 tot 7 uur op hun telefoon! Gezien een gemiddelde dag ongeveer 16 uur wakker is en 8 uur slapen zitten er dus veel zeker een derde van hun dag op de telefoon. Das ook hoeveel je slaapt. Daar schrok ik van. Ikzelf ben 21, dus ik behoor tot die jongere groep.
Je checkt vaak natuurlijk ook gewoon je telefoon en het ziet ernaar uit dat we gemiddeld rond de 200 keer per dag onze telefoon checken! Niet normaal dus. Maar ik heb ook ergens gezien dat het gemiddelde rond de 80 ligt. Dus, dat laat ik even in het midden liggen

Ik ben over het algemeen bekend als iemand die "onbereikbaar" is voor de meeste mensen om me heen. Dit klopt ook wel. Ik zit niet zo veel op mijn telefoon. Ik leef

Ik heb mijn geluid over het algemeen ook uit staan, omdat ik dit ontzettend storend, afleidend en overprikkelent vind. Als iemand me echt nodig heeft dan merk ik dat meestal vanzelf wel.
Als ik kijk naar mijn schermtijd reflecteerd dit dat gelukkig ook. Ik zit gemiddeld tussen de 4 en 5 uur op mijn telefoon per dag. Bijna de helft minder dan de meesten van mijn leeftijdgenoten dus en ik zit zelfs onder het algemene gemiddelde. Ik check mijn telefoon gemiddeld tussen de 30 en 40 keer op een dag. Dat is dus beduidend minder dan zelfs die 80. En ik vind nog steeds dat ik wel wat minder mijn telefoon mag gebruiken

Ik ben er nu ook over aan het denken om dat te doen. Ik wil alleen even kijken hoe ik dat het beste kan/wil aanpakken. Voor sommige mensen helpt het om gewoon de telefoon weg te laten. Ik denk niet dat dat voor mij gaat werken perse. Het is niet zozeer dat ik mijn telefoon moet checken, maar het is een beetje hetzelfde idee als een snoepje voor een kind zijn neus neerleggen. Als de mogelijkheid er is om mijn telefoon te checken zal ik dat ook doen. Ik weet dat er apps en instellingen zijn die je weerhouden van het checken van bepaalde apps etc of je telefoon uitschakelen bij een bepaalde hoeveelheid schermtijd etc.
En alhoewel ik minder op mijn telefoon zit dan anderen is mijn telefoon toch alarmerend vaak een afleiding of de reden dat ik meer moeite heb met dingen gedaan te krijgen. Misschien is het leuk om hier met zijn allen een soort challange te doen met telefoongebruik als anderen daar ook in geïnteresseerd zijn. Dat lijkt me wel leuk. En dan is er verder nog de vraag: hoe veel zit jij op je telefoon?
Voor degenen die het niet weten, je kunt dit zien bij je instellingen op je telefoon.
Hoeveel uur per dag spendeer je op je telefoon en hoe vaak per dag check je het?
Ik ben wel benieuwd. Ik ga er vanuit dat de ouderen onder ons natuurlijk wel wat minder op hun telefoon zitten dan de jongeren. En ik zie er geen schaamte in dat de jongeren meer hun telefoon gebruiken. We zijn er immers mee opgegroeit en we kennen niet veel beter. Dat is niet (volledig) onze fout natuurlijk.
Laat het me weten. Ik ben wel nieuwsgierig