Langebaanschaatsen, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Earth

Langebaanschaatsen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-22 12:27

Mijn vriendin en ik hebben het langebaanschaatsen weer opgepakt. We verbaasde ons hoe koud het nog was op de baan _O- Vergeef ons, we waren al een paar jaar niet geweest :') Dus we hadden het net aan warm genoeg in onze sportlegging. Maar om onze spieren te beschermen tegen kou moet ik voor de volgende keer wat anders aan. Nu dacht ik eerst aan mijn rijbroek, maar met die stroeve siliconen lijkt me dat helemaal niet handig _O-
Ik wil nu wel een legging kopen van de Decathlon maar ik dacht, er zijn vast wel bokkers die ook aan langebaanschaatsen doen?
De baan is vrijwel overdekt, alleen de zijkanten zijn open, dat scheelt.
Ik zoek dus tips voor een schaatslegging (niet duurder dan €50.-) en sokken. Mijn vriendin gaat er met blote voeten in, maar hell no dat ik dat ga doen. Zij heeft professioneel geschaatst dus er past niet eens een sok in haar schaatsschoen, want die is helemaal gesmolten naar haar voet. Maar ik heb comfortclaps dus dan is een sok wel lekker. :)

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

ikkedus

Re: Langebaanschaatsen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 13:54

Ik kan je niet verder helpen, maar je brengt me wel op een idee om te gaan sporten. Totaal off-topic vraag dus voor jullie O:) is schaatsen nu niet heel duur ivm hoge electriciteitskosten?,

[o]

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-22 14:24

Ik betaalde deze week €8,25 voor onbeperkt een avond schaatsen. Als wij een strippenkaart nemen, dan kost ons dat €77.- voor 10 keer. Ik vind dat echt een nette prijs. Ik ben het ook een klein beetje gaan doen om de ijsbaan te spekken haha.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 14:54

Schaatsen is vind ik echt wel duur geworden helaas, ik heb het 2 jaar geleden fanatiek gedaan. Als je 2-3 keer per week gaat en toen nog per keer €6.70 kwijt bent, dan is het een dure sport naast de paarden vond ik. En ik slijp zelf dan 1 keer per week. Nu is het helemaal duur geworden zag ik inderdaad, ik laat het dus eerst weer voor wat het is. Ik heb nog wel een 10-rittenkaart nog van toen met volgens mij 4 ritten nog dus ik kan nog een paar keer voor de lol even gaan tot die op is.

Qua kleren heb ik een panty aan en dan de gevoerde hardloopbroek eroverheen van de lidl. En dan boven een dun shirt en het gevoerde hardloopshirt van de lidl eroveraan. Beide kostten me iets van 10 euro toen geloof ik. Ik heb ook een wielrennerstrui voor het vakje op de rug om je sleutels en telefoon in te doen, dat is ideaal zeg :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-22 18:55

Ja in de broek van Decathlon wat overigens officieel een langlaufbroek is, zit ook een vakje bovenin. Maar ik schaats gewoon met mijn paardrijvest aan :P Dus ik heb niet perse een vakje nodig.
Maar ik snap wel dat als je een paar keer per week gaat, dat het een dure grap is :P Dat was ik in de eerste instantie ook niet van plan. Een keer per week en misschien een tweede keer als we beide vrij zijn.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:05

Volgens mij was dit seizoen 6,70 per keer op Alkmaar.
Ik ga voor Sinterklaas, als het goed is, toch weer een thermo schaatsbroek met van die halters krijgen. Rij nu in een oud wedstrijdpak. Te koud en met reclame op het been. Dat wil ik niet. Dus truien en jasjes er over

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-22 19:12

Dat is nog goedkoop vergeleken met Enschede, daar betalen we €8,25 per keer los _O- En 11 rittenkaart is dus €74,75. Dat is dan ook €6,70 per keer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:20

Ik heb niet echt tips qua legging, ik doe dan gewoon een willekeurige legging van Hunkemoller of H&M aan en doe er eventueel een thermolegging onder.

Maar ik draag in mijn klapschaatsen ook geen sokken. :n
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/zandstra-lo ... U7EALw_wcB

En zonder schaatst het echt hemels!

Een enkele keer ga ik naar Kardinge, maar verder ben ik meer van het natuurijs. En dan draag ik gewoon wat het weer me dicteert. Ik ben groot fan van de BR coltruien.

Bij de wielerkleding kan je vast wel windstoppers vinden trouwens, of die er ook zijn in broekvorm weet ik niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie