Grote blauwe plek die blijft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Grote blauwe plek die blijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 15:51

Sinds ruim een maand heb ik op mijn been net onder m’n knieholte een grote blauwe plek.
Het ziet er heel pijnlijk uit maar is het niet. Geen uitslag, roodheid of jeuk. En kan mij niet herinneren daar gestoten te hebben of iets.
Na een aantal weken naar de huisarts geweest. Die dacht meteen aan Lyme en heeft een test gedaan. Uitslag gehad, geen Lyme stollingswaarden zijn goed. Dus niks aan de hand, mocht hij nog groter worden, even een foto maken en stuurt hij t naar een dermatoloog.
Ondertussen vraag ik mij toch wel af wat het kan zijn, het word absoluut niet minder. Maar omdat het niet jeukt of zeer doet is verder onderzoek niet nodig. Iemand ervaring hiermee?

Art_Ificious

Re: Grote blauwe plek die blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:03

ik volg, ik heb een blauwe/rode plek onder mijn knie, geen hele grote maar het verdwijnt ook niet. Zit er ook al maanden eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:04

Ik heb een jaar met een joekel van een hematoom gelopen op mijn bovenarm na een botbreuk.
Zou daar toch naar laten kijken zoiets komt niet vanzelf.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 17:03

Morganlefay schreef:
Ik heb een jaar met een joekel van een hematoom gelopen op mijn bovenarm na een botbreuk.
Zou daar toch naar laten kijken zoiets komt niet vanzelf.

Kan me voorstellen dat het door een trauma of botbreuk er een blauwepiek of iets dergelijks ontstaat. Maar ik heb mij niet gestoten of bezeerd en de plek doet ook helemaal geen zeer.
De huisarts was eigenlijk overtuigd van Lyme. tot de bloeduitslagen negatief waren. ik moet het maar aankijken en als het nog groter wordt een foto maken en dan 4 weken later weer. Dan stuurt hij dat door, maar vooralsnog is het " niks" zegt hij
Laatst bijgewerkt door denbine op 18-11-22 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:05

Het is ook niet dat de blauwe plek blijft doordat iets blijft drukken/irriteren? Je rijlaars bijvoorbeeld?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 17:06

tennan schreef:
Het is ook niet dat de blauwe plek blijft doordat iets blijft drukken/irriteren? Je rijlaars bijvoorbeeld?

Nee ik draag geen laarzen of iets dergelijks. sta bijna de hele dag, dus er kan ook niet van een klemmende stoel of bepaalde manier van zitten zijn.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:22

Het kan ook niet van de naad van je favo jeans zijn oid?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 18:30

LWDaisy schreef:
Het kan ook niet van de naad van je favo jeans zijn oid?

Heb gekeken of ik kleding heb die afknelt of dubbel zit, maar nee. Ook niet gevoel dat er iets schuurt of knelt. Meestal irriteer ik mij direct daaraan

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:54

Is het niet een gesprongen spatader? Dit heb ik gehad, was een hele grote blauwe vlek, leek net inkt onder mijn huid is uiteindelijk weggetrokken na een paar weken.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 19:32

Anna79 schreef:
Is het niet een gesprongen spatader? Dit heb ik gehad, was een hele grote blauwe vlek, leek net inkt onder mijn huid is uiteindelijk weggetrokken na een paar weken.

Ik weet niet of je die ongemerkt kan krijgen? Heb ze nooit gehad of gezien

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:12

Gebruik je medicatie?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 21:20

Boras schreef:
Gebruik je medicatie?

Nee alleen vitamine b12 injectie als jaren

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:17

Gezien de locatie en het feit dat de huisarts niet direct een verklarig kon vinden denk ik direct aan een (gesprongen) Bakerse cyste. Maar meestal hebben mensen dan wel een zwelling in/onder de knieholte bemerkt (hoeft niet bij een kleinere cyste) en vaak is een gesprongen Bakerse cyste ook wel wat gevoelig.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 22:21

gomir schreef:
Gezien de locatie en het feit dat de huisarts niet direct een verklarig kon vinden denk ik direct aan een (gesprongen) Bakerse cyste. Maar meestal hebben mensen dan wel een zwelling in/onder de knieholte bemerkt (hoeft niet bij een kleinere cyste) en vaak is een gesprongen Bakerse cyste ook wel wat gevoelig.

Er is geen zwelling te zien of voelen. Grappig is wel dat ik een cyste heb onder m’n knieschijf. Ooit opgemerkt tijdens een mri scan voor m’n kruisbanden. Maar dit zit aan de achterkant, precies aan de bovenkant van m’n onderbeen over de hele breedte.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:09

Als je een opname stoornis hebt met vitamine B12 ben je ook veel gevoeliger aan blauwe plekken, logisch ook want b12 werkt bloedarmoede in de hand. Ik denk dat het enige dat je kan doen wachten is, soms blijven de blauwe plekken bij mij ook heel erg lang.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 19:44

even een update voor iedereen die meegedacht heeft.
Er is een biopt genomen waaruit de patholoog alleen kon zien dat en een ontsteking is aan de lymfe en de kleine aderen (als ik het goed zeg). Waar dit vandaan komt geen idee. Toen toch gevraagd om een doorverwijzing naar de Dermatoloog. Deze vond ook Lyme t waarschijnlijkst, maar door de negatieve test is het uitgesloten. Er is een groter biopt genomen, waar de zelfde uitslag uit komt. Puntje bij paaltje....ze weten het niet.... ik krijg voor een maand antibiotica en dan kijken of het weg gaat.