Bruin over geblondeerd haar, tips gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Bruin over geblondeerd haar, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 11:48

De afgelopen jaren heb ik highlights door mijn haar laten zetten. Zo vielen de paar grijze haren wat minder op :D Inmiddels is mijn (lange) haar 50 tinten blond en koper in de bovenlaag en zitten er steeds meer witte haren in mijn uitgroei. Nu wil ik de boel eigenlijk weer terug naar mijn eigen kleur: bruin. De kapper heeft altijd mijn haar gekleurd maar gezien de snelheid van de uitgroei wil ik dit zelf doen/ bijhouden. Aangezien de bovenste laag van mijn haar wat blondeerspul heeft moeten verduren, moet ik nog ergens op letten qua thuis kleuring? En hebben jullie tips voor goede kleuring als je witte ipv grijze eigenwijze haren krijgt?

Doubtless

Re: Bruin over geblondeerd haar, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:39

Ik zou beginnen met alles weer naar 1 kleur laten zetten bij de kapper. Daarna kan je het zelf makkelijk bijhouden. Even vragen welke kleur(code) ze gebruikt (ik gebruik een donkere 5 of een lichte 4), dan weet je zeker dat je dichtbij de kleur zit die de kapper erop heeft gedaan.

Yessy

Re: Bruin over geblondeerd haar, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:59

Ik heb een paar maanden terug precies dezelfde beslissing genomen na jaren highlights. Mijn kapper heeft het eerst egaal bruin geverfd, één tint lichter dan mijn natuurlijke kleur, met daaroverheen weer wat highlights. Je zag toen nog wel verschil tussen de bovenkant en onderkant, omdat de onderkant natuurlijk al tig keer gekleurd is, maar het was wel heel natuurlijk. Ze heeft vervolgens een tube verf en alle toebehoren (handschoentjes, cape, peroxide (of hoe heet dat, de ontwikkelvloeistof waar je de verf mee mengt?) meegegeven en nu doe ik het elke 4-5 weken zelf. Eens in de 3-4 maanden ga ik dan weer naar de kapper voor een keertje goed opnieuw verven, nieuwe highlights en een knipbeurt en zo gaat het echt perfect.

De kapper rekent overigens inkoopprijzen voor de spullen die ik thuis gebruik. Dat is dus goedkoper dan pakjes verf bij de drogist kopen, maar ik kan me voorstellen dat niet elke kapper dat wil doen. Die van mij heeft het extreem druk qua klanten dus die vindt het helemaal niet erg dat ik nu wat minder vaak kom dan eerst.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:00

Ja ik zou de eerste keer ook naar de kapper gaan.
Zodat je een goede start hebt.

Daarna zou ik overigens geen Kruidvat pakjes kopen, maar naar de kapperswinkel gaan.
Dat lijkt duurder, maar in werkelijkheid is dat het niet omdat je veel vaker met een fles je haar kan verven.