Welke handschoenen gebruiken jullie om de honden uit te laten?
Het is de 1e nacht echt gevroren en ik bibber de sofa uit ..
Normaal gebruik ik weinig/geen handschoenen, maar ik word een dagje ouder enzo ..

Wat zoek ik?
* grip
Hondlief durft nogal fel trekken bij zien van andere hondenvrienden, dus een wolle handschoen gaat em niet worden. Ik zoek iets met stevige grip op een (nylon?) lijn.
* waterdicht
Ich waterafstotend, ik gebruik ook sleeplijnen, welke ze*knat worden. (Biothaan lijn geprobeerd, maar geen fan helaas)
Ik wil dus géén handschoen die direct alle vocht uit de lijnen gaat opzuigen waardoor ik met natte zakjes rondloop

* warm / winddicht
Uiteraard wel enigzins warm. Hoeft echter géén ultra dikke handschoen te zijn, liever dunner en meer gevoel/flexibiliteit. Ik ben geen ontzettende koukleum, zeker niet omdat je tijdens wandelen zowieso wel warm word. Laten we zeggen dat ze eerder winddicht moeten zijn om de gure en onstuimige buitenlucht tegen te houden.
Ik had vorig jaar handschoenen besteld die op het 1e zicht prima waren, goede reviews, maar na 3 x wandelen scheurden de naden al tussen de vingers en dergelijke

Mijn gewone dunne lederen werkhandschoenen vind ik top! Maar die zuigen na enige tijd toch ook het water op uit de lijnen ondanks waxen en inoliën.
Hondlief is soms nogal enthousiast en dus worden de handschoenen redelijk intensief gebruikt haha..
Ik dacht dus ook al aan rij-handschoenen? Die hebben vaak al grip en versteviging voor het vasthouden van teugels nl?
Ze mogen dus gerust wat duurder zijn, als de kwaliteit maar goed zit!
Brand los!!