Positief na Corona vaccinatie?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 27234
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 10:22

Hallo iedereen.

Ik heb gisteren mijn 4de Corona prik gehad.
Weer Pfizer.
De eerste 3 x totaal geen klachten gehad.

Vannacht werd ik wakker rillend van de kou, maar met 39 graden koorts. Mijn lijf doet pijn en ik heb hoofdpijn.

Voor de zekerheid een test gedaan en ik blijk positief te testen.
Nu zegt de huisarts dat dat niet kan door de vaccinatie. Maar een vriendin van mij zegt dat bij hun op de woning veel cliënten het zelfde hadden.

Geen klachten voor de prik. Na de prik de zelfde klachten en positieve test.

Kan dit nu wel of niet door het vaccin komen?

Muurp

Berichten: 15143
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:25

Geen idee of het kan, maar maakt het heel veel uit? :=
Positieve test is binnen blijven.

verootjoo
Berichten: 35781
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:26

Nee, dat kan inderdaad niet komen door Pfizer.
In Pfizer zit het virus zelf niet, je kan er geen corona van krijgen.

daantjuhhh

Berichten: 27234
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 10:26

Muurp schreef:
Geen idee of het kan, maar maakt het heel veel uit? :=
Positieve test is binnen blijven.

Nou ik was niet van plan om naar buiten te gaan.
A ben ik ziek. En B zolang ik niet weet of dit een vals positief is blijf ik overal weg.

friezenfan2

Berichten: 2755
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:27

Er zit toch in geen elke corona vaccin een actief virus? Waarschijnlijk had je het dus al voor je vaccinatie.

Keandra
Berichten: 1175
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:27

Is puur toeval dat er covid rond jou circuleerde en dat je het opgeraapt hebt.
In de vaccins tegen covid zitten geen actieve of zelfs dode virussen in, dus daarvan kun je het totaal niet hebben.

Punz

Berichten: 8647
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:28

Ik denk eerlijk gezegd dat een arts dit beter weet dan een willekeurige bokker.
Misschien een second opinion vragen bij een andere arts als je je eigen huisarts niet vertrouwd?

Het kan natuurlijk best he.. dat je vlak voor je vaccinatie besmet bent geraakt en dat je dat nu dus ( toevallig) na je vaccinatie positief test

daantjuhhh

Berichten: 27234
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 10:35

Nou ja ik vermoed inderdaad dat ik Corona heb gekregen net rond het vaccin. En dat het toeval is.

Maar er wordt heel stellig door een vriendin wat anders beweert. En zij heeft wel praktijk ervaring.
Daarom wilde ik gewoon zeker weten dat dat niet kan. Wat ik zelf ook al dacht

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18175
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:47

Tja, 1 woning. vermoedelijk allemaal tegelijk gevaccineerd. Als dan net op dat moment covid rond gaat..... ja, dan worden ze net allemaal ziek na hun vaccinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:56

Lalidan schreef:
Tja, 1 woning. vermoedelijk allemaal tegelijk gevaccineerd. Als dan net op dat moment covid rond gaat..... ja, dan worden ze net allemaal ziek na hun vaccinatie.


Precies wat ik ook dacht, ik denk echt dat het toeval is en je op hetzelfde moment of net ervoor via een andere weg corona hebt opgelopen.

Suliko

Berichten: 4444
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:58

Ik denk dat het puur toeval is. Waarschijnlijk ben je al eerder besmet geraakt, want je hebt altijd nog een incubatietijd van een aantal dagen voor je klachten krijgt.
Wat wel kan zijn is dat je weerstand een klein hikje kreeg door de vaccinatie, waardoor de klachten opeens meer naar boven zijn gekomen.

Corona krijgen door de vaccinatie is simpelweg niet mogelijk. Stel dit zou wel zo zijn (hypothetisch) zou je ook niet direct na de prik klachten ontwikkelen, maar pas later.

Daarnaast werkt een vaccinatie pas na 2 tot 4 weken, dus binnen die tijd kan je ook nog makkelijk besmet raken. Maar zoals ik al zei, waarschijnlijk ben je een aantal dagen voor de vaccinatie al besmet geraakt.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:01

De incubatie tijd van COVID is langer dan een dag. Dus waarschijnlijk ben je eerder besmet geraakt. Veel mensen hebben recent ook de griep vaccinatie gekregen. Hoe voorzichtig je ook bent je hebt concentraties van patiënten. En dus kans op besmettingen,
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 11-11-22 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Siesjuh
Berichten: 1686
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:06

Nee, van de vaccinatie an sich krijg je geen corona. Wel kan het zijn dat door de vaccinatie je afweersysteem even een dip heeft waardoor de corona binnen heeft kunnen dringen. Net zoals je van kou an sich niet ziek wordt, maar het wel je afweer een optater kan geven zodat virussen meer kans hebben.
Maar, corona heeft een incubatietijd, dus de kans dat je al besmet was voor de vaccinatie is zeer aannemelijk.
Hoe dan ook is het poedersuiker...

StillAngel

Berichten: 6167
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:09

Nee, zal niet van het vaccin komen. Wel kan het zijn dat je weerstand door het vaccin even extra heeft moeten werken/een stootje heeft gehad en je hierdoor dus wat meer vatbaar was voor corona.

Suliko

Berichten: 4444
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:20

StillAngel schreef:
Nee, zal niet van het vaccin komen. Wel kan het zijn dat je weerstand door het vaccin even extra heeft moeten werken/een stootje heeft gehad en je hierdoor dus wat meer vatbaar was voor corona.


Vanwege de incubatietijd moet TS eerder dan de vaccinatie al besmet zijn, het kan dus niet zijn dat ze vatbaarder was. Wat wel mogelijk is, is dat de klachten meer naar boven kwamen door de dip.

daantjuhhh

Berichten: 27234
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 11:22

Dinsdag met de hele afdeling samen geweest (80) man. Ik vermoed dat ik het daar heb opgelopen

prompter

Berichten: 11802
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:25

Dat zal dan vermoedelijk de oorzaak zijn daantjuhh, want in het vaccin van Pfizer is echt niets van het virus te vinden. Wel balen, ik hoop dat je je snel beter voelt!

Suliko

Berichten: 4444
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:27

daantjuhhh schreef:
Dinsdag met de hele afdeling samen geweest (80) man. Ik vermoed dat ik het daar heb opgelopen


Dat klinkt zeker aannemelijk. Als er meer mensen positief zijn van die dag kan je er al helemaal van uitgaan.
Veel mensen hebben corona en hebben dat niet, of pas heel laat, door. Met deze mildere variant test je gewoon snel negatief. Aantal weken terug zat ik ook te kwakkelen, test negatief, en was enkel een beetje duf en moe, geen actieve klachten. Dus ben gewoon gaan werken (in de keuken…), volgende dag voelde ik me echt zwaar beroerd en testte ik wel positief. Gelukkig hoestte en snotterde ik niet, maar ben alsnog bang dat ik veel mensen heb besmet. :o

xKatinkii
Berichten: 95
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:55

Helaas heb je gewoon corona als je test positief is.

Ik heb 2 weken geleden op vrijdag eind van de middag m'n vaccinatie gehaald, vrijdagavond was ik wat meh, test gedaan, negatief, zaterdagochtend keelpijn, test negatief, zondagavond nog een test (zou dinsdag op vakantie) en die was positief. 2e test zondagavond ook, maandagochtend weer en woensdagochtend pcr test voor de verzekering ook.

Ggd ook nog gebeld, je kan echt niet door je vaccinatie positief testen, hoe graag ik dat ook wou.

Gewoon flinke pech. Ik hoop dat je er niet heel ziek en snel weer beter wordt!

Storm

Berichten: 20932
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Positief na Corona vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 15:55

Ik heb bij de GGD gewerkt op een priklocatie. Dit is helaas toeval, van de prik krijg je geen corona omdat er niet met virusdeeltjes geënt wordt.
Beterschap!

Tanya
Berichten: 10085
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:18

Nee dat kan niet. Wat die vriendin zegt is niet waar :')

daantjuhhh

Berichten: 27234
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 01:09

Nou een paar dagen echt goed ziek geweest.
39,5 graden koorts. Rillen. Hoofdpijn. Spierpijn, zere huid. Ben ik nu weer aan de betere kant en knap ik langzaam weer iets op.