Zorgverzekering 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 21:00

Omdat over enkele dagen de nieuwe premies voor 2023 komen dacht ik dat het weer handig zou zijn om elkaar tips te geven en elkaar te helpen om te kiezen voor een nieuwe zorgverzekering.
Ga jij of blijf jij bij je huidige zorgverzekering?
Waar ben jij specifiek naar opzoek?
Wat vind jij belangrijk qua vergoedingen en ga je voor de basis in de simpelste vorm? (Bij de simpelste vorm wordt vaak het ziekenhuis voor 100% vergoed, alleen wanneer ze geen contracten hebben wordt er maar iets van 70% vergoed).

Ik trap af:
Huidige verzekering CZ met jongerenpolis. Belangrijk vind ik fysio en tandzorg.(wordt wss een duur jaar qua tandzorg)
Wat zoek ik: ca 500 of meer aan tandzorg en fysio.

Succes allemaal met puzzelen!

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:10

De beste verzekering die wij hadden was Zilveren Kruis maar een paar jaar terug wilde ik graag het ER in termijnen betalen en dat kon niet en ze waren erg duur.
Ik ben toen naar DSW gegaan, ook omdat de tandarts bij de premie inzit en ben er eeg tevreden over dus denk dat wij daarbij blijven.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:14

Ik zit nu bij Ditzo en wil graag wat anders. Ik vindt ze erg fijn want kan ER in termijnen betalen. Maar ik wil graag chiropractie en dat vergoeden ze niet.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:15

Ik blijf bij menzis. Niet perse de goedkoopste, maar ik heb veel ziekenhuis zorg nodig en veel kosten daarvan, van menzis weet ik dat dat allemaal goed geregeld is en dat ik er geen omkijken naar heb. Daarbij vind ik het eigen risico gespreid betalen erg fijn en declareren gaat ook makkelijk en snel terug betaald.
Ik vind het een te groot risico om over te stappen

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:22

Wij betalen ook het ER in termijnen, vind ik wel fijn.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:22

VGZ wil bij de vergoeding van spiraaltjes alleen maar een ander merk vergoeden. Het nadeel daarvan is dat de huisartsen dat spiraaltje niet willen zetten omdat zij het risico te groot achten om het verkeerd te doen omdat de plaatsing niet hetzelfde gaat. Dan moet het of in het ziekenhuis (met ER), of je moet het zelf betalen. Voor mensen die in aanmerking zouden komen voor de vergoeding van een spiraal iets om in de gaten te houden.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 21:43

desi92 schreef:
Ik blijf bij menzis. Niet perse de goedkoopste, maar ik heb veel ziekenhuis zorg nodig en veel kosten daarvan, van menzis weet ik dat dat allemaal goed geregeld is en dat ik er geen omkijken naar heb. Daarbij vind ik het eigen risico gespreid betalen erg fijn en declareren gaat ook makkelijk en snel terug betaald.
Ik vind het een te groot risico om over te stappen

Ik kwam bij menzis dit jaar 7 euro goedkoper uit. Deze ga ik in de gaten houden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:54

Shadow0 schreef:
VGZ wil bij de vergoeding van spiraaltjes alleen maar een ander merk vergoeden. Het nadeel daarvan is dat de huisartsen dat spiraaltje niet willen zetten omdat zij het risico te groot achten om het verkeerd te doen omdat de plaatsing niet hetzelfde gaat. Dan moet het of in het ziekenhuis (met ER), of je moet het zelf betalen. Voor mensen die in aanmerking zouden komen voor de vergoeding van een spiraal iets om in de gaten te houden.



Volgens mij zijn er meer verzekeraars die alleen nog het alternatief van de mirena willen vergoeden. De eerstelijnszorg is iig hard bezig om dit ongedaan te krijgen maar het is nog niet duidelijk of dit gaat lukken.
Het alternatief is idd een onding om in te brengen.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:58

Hoe werkt dat overstappen ook al weer? Lang niet gedaan. Moet je zelf opzeggen of doet de nieuwe verzekeraar dat? (net als bij energie dus, of niet?)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 22:00

mysa schreef:
Hoe werkt dat overstappen ook al weer? Lang niet gedaan. Moet je zelf opzeggen of doet de nieuwe verzekeraar dat? (net als bij energie dus, of niet?)

Je zorgverzekering wordt als het goed is bij de oude opgezegd. Ik ben ook al een aantal jaren niet meer overgestapt

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:00

Ik lees mee. Ik ben nu heeel erg basis verzekerd en moet echt aanvullend gaan nemen voor psycholoog en fysio :+

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:41

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van Ditzo naar DSW. Zij hebben te prijzen ook allang bekend gemaakt en ik blijf ook komend jaar weer plakken.

Vooral fijn dat de tandarts al in het aanvullende pakket zit. Alleen daarmee heb ik de kosten er elkaar al uit en dan ga ik ook nog regelmatig naar de fysio.

Alles wordt snel betaald en ook zorgverleners zijn erg positief over DSW, dat zegt ook een hoop.

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:43

Ik lees mee. Zit nu bij De Friesland. Op zich tevreden, alleen niet met de app. Wat een rotapp. Totaal niet handig in gebruik en sommige dingen zijn ook niet te zien erin. Ik ben vorig jaar overgestapt omdat deze goedkoper was dan waar ik daarvoor zat. En dat zal de reden ook zijn als ik overstap, goedkoper is altijd fijn

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:02

Ik heb Zekur, toch een vd goedkopere. En dan basis maar komend jaar wellicht toch wat meer aanvullend nemen, hopelijk valt de prijs dan nog mee

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:04

Ik denk dat ik bij OHRA blijf. Restitutiepolis is voor mij de belangrijkste reden, maar wel even kijken of ze dat niet verder gaan uitkleden.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:04

Ik blijf waar ik ben omdat ik niet over durf te stappen. Maar ik vind het echt wel erg duur worden, ik betaal nu voor 3 personen ruim €500,- en dat wordt dus nog meer. Iemand een idee wat we kunnen verwachten qua stijging?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:10

Wij zitten al jaren bij DSW, uit principe. Het is de beste verzekeraar en ik ben zorgverlener dus weiger bij een uitknijper te verzekeren.
Maar wat een geld voor komend jaar en we willen eigenlijk allebei aanvullend :\

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:13

Ik heb al een paar jaar de standaard erbij, heb ik toch iets van fysio enzo maar zie dat het volgend jaar 324 euro wordt voor ons samen :x

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:22

Ik was altijd een overstapper. Ik zit nu 2 jaar bij DSW en ik blijf weer plakken. Hun pakketten zijn goed, uitbetaling is snel en ook zorgverleners reageren positief als je bij DSW zit.

Mijn aanvullende pakket haal ik er elk jaar wel uit met mijn fysio, tandarts en bezoek aan ceasar therapie. Niet de goedkoopste verzekeraar maar ik heb er tot nu toe wel het beste gevoel bij. Ik vind het ook fijn dat de ceasar en fysio behandelingen niet uit dezelfde pot komen maar een apart aantal vergoedingen hebben. Zo kan ik van beide voldoende gebruik maken.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:48

Ik zit ook al jaren bij DSW en blijf er ook.
Premie basisverzekering + Top aanvulling gaat naar 2166 euro voor 2023 (180 euro per maand). En dan nog 375 eigen risico.

Aan de ene kant een enorm bedrag, aan de andere kant kost ik de verzekering de totale jaarpremie + eigen risico ongeveer per maand (als er geen gekke dingen gebeuren) dus ik durf ook niet te klagen.
Dit jaar zullen de kosten ruim 50.000 zijn en voor volgend jaar staat er ook weer genoeg op de planning dus ik zou ze beter een lief kerstkaartje kunnen sturen...

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:56

ik zit voor dit jaar bij VinkVink, daarvoor bij Besured en ook een jaartje CZ (woon en werk nog niet zoo lang in NL)
Zit nu te denken om via mijn werk aan te sluiten voor zorgverzekering, geloof dat dat Zilveren Kruis is? Moet ik nakijken.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:58

Ik blijf bij IZZ maar wil een stap lager in de aanvullende verzekering.
Tot dit voorjaar werd premie automatisch van mijn salaris ingehouden, en heb ik me er heel makkelijk niet zo in verdiept. Nu wel, en zie ik dat wel heel veel van de aanvullende verzekering voor mij niet van toepassing is.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:56

Wij zitten al een aantal jaar bij de DSW maar denken nu toch om over te stappen. Word steeds duurder en niet alles word vergoed.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 01:02

Ik stap ieder jaar over. Dit jaar cz via leuke deal van ing bv voor 1 euro per maand anticonceptie vergoed)Ik ben bang dat ik weer mag zoeken vorig jaar hadden meerdere al Paradontoloog eruit gehaald of 75% ipv eerder de 100%.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 02:48

ONVZ, al jaren de beste verzekering. Het is niet voor niets dat de artsen zelf daar ook verzekerd zijn via de VVAA.