Zorgverzekering 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:39

Tink89 schreef:
Ik heb eindelijk een lijstje van 3 opties gemaakt. Maar bij twee van de drie staat dat ze nog in onderhandeling zijn met mijn ziekenhuizen. En die gebruik ik voor mezelf en de kinderen sowieso komend jaar en ik wil vooral voor de kinderen niet wisselen....

Hoe gaan jullie daarmee om? Erop gokken dat het rondkomt?


Mijn verzekering heeft gelukkig wel afspraken gemaakt met de ziekenhuizen hier in de buurt.

Maar nog niet met alle Nederlandse ziekenhuizen. Maar er staat op de site wel een tekst met de garantie dat ook zorg afgenomen in ziekenhuizen waar nog geen contract mee is gesloten gegarandeerd 100% wordt vergoed. Dan zou ik het wel aandurven. Anders zou ik het niet aandurven. Ziekenhuiszorg is zo ontzettend kostbaar.

Verder in het algemeen: we moeten af van de marktwerking in de zorg. De overheid heeft het ook op dit terrein niet meer in de hand. Belachelijk dat op 30 december nog altijd onduidelijkheid bij de bevolking leeft over al dan niet gecontracteerde zorg. En dat partijen niet tevreden zijn over het systeem.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 09:55

Tink89 schreef:
Ik heb eindelijk een lijstje van 3 opties gemaakt. Maar bij twee van de drie staat dat ze nog in onderhandeling zijn met mijn ziekenhuizen. En die gebruik ik voor mezelf en de kinderen sowieso komend jaar en ik wil vooral voor de kinderen niet wisselen....

Hoe gaan jullie daarmee om? Erop gokken dat het rondkomt?


Als je het zeker wilt weten moet je voor een restitutiepolis kiezen, dan kun je sowieso overal terecht.
In dit topic staat ergens een lijst met echte restitutiepolissen (even de zoekfunctie gebruiken), dit zijn nog maar 6 verzekeraars en de premie ligt rond de 150 euro per maand.

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:34

Mijn oude zorgverzekering heeft geld afgeschreven. Mijn nieuwe zegt de oude voor mij op. Dat staat op de site.(Ben redelijk laat overgestapt dus snap dat het nog niet verwerkt kan zijn.)
Maar nu vraag ik mij af kan ik de automatische incasso van mijn oude ongedaan maken of moet ik ergens op wachten . Het is nogal wat geld .

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:11

Krijg je vanzelf terug. En je incasso stopt ook vanzelf. Bij mij heeft de oude ook al geïncasseerd en dat krijg ik na 10 dagen weer terug. De nieuwe incasseert deze maand 2x. Raar eigenlijk dat ze niet allemaal hetzelfde doen

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:22

Ik zag dat dit wellicht nog dit jaar maar misschien volgend jaar in werking gaat..

https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... o-per-keer

Zelf kan ik er nog niet uit of het nu wel of niet gunstig dan wel ongunstig is.. Is het iets waar je dan volgend jaar ook weer rekening mee gaat houden .. En zou je minder snel naar een zorgverlener gaan?

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:00

Dat was gisteren of eergisteren op het nieuws inderdaad. Zoals ze bij RTL zeiden is het gunstig als je weinig zorg nodig hebt.
Je eigen risico van (laten we standaard zeggen) €385 blijft gewoon staan. Stel ik ga naar het ziekenhuis en krijg een rekening van €1000 dan betaal ik dus mijn eigen risico, maar dan maar maximaal €150. Ik ga nog een keer naar het ziekenhuis, zelfde verhaal betaal weer €150 en de derde keer betaal ik dus €85, want dan is mijn eigen risico op.