Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
kiki1976 schreef:Oke een beetje een vage titel.
Het volgende, mijn dochter is heel gevoelig voor mensen die energie van haar vragen.
In haar omgeving zijn mensen die onbewust energie van haar slurpen en hierdoor is ze zelf met grote regelmaat enorm moe.
Ze heeft moeite dit te blokkeren, het lukt vaak niet.
Let wel deze mensen zijn het zich zelf niet bewust dat ze dit doen, maar zijn wel personen die dicht bij haar staan.
Iemand tips
kiki1976 schreef:Mijn dochter is 18
In dit geval gaat tegen degene nee zeggen niet, want degene doet het onbewust.
Er zijn geen woorden bij zeg maar.
Weet niet hoe ik het uit moet leggen. Het is net of degene jouw als powerbank gebruikt om zijn/haar eigen accu weer op te laden. Door een onzichtbaar draadje haha
Sizzle schreef:Moet je dochter perse met die persoon in contact zijn?
Is het alleen maar die ene persoon of is ze algemeen snel over de emmer in sociale situaties?
absque_dubio schreef:Heel herkenbaar. Ik lees mee.
Kan je voorbeelden geven van momenten/situaties?
Elisa2 schreef:kiki1976 schreef:Mijn dochter is 18
Weet niet hoe ik het uit moet leggen. Het is net of degene jouw als powerbank gebruikt om zijn/haar eigen accu weer op te laden. Door een onzichtbaar draadje haha
Ik heb dit ook, inmiddels weet ik dat wat echt helpt is je eigen ruimte volledig innemen zodat een ander energetisch niet kan inhaken zeg maar. Maar..ik vind het nog behoorlijk lastig. De kunst is zelf zo 100 % aanwezig te zijn in je eigen energie en, wensen, verlangens etc. dat je dus je eigen energie bij jezelf houdt en in je eigen lichaam ipv bij de ander wat vaak gebeurd als je emphatisch bent. En ik vermoedt dat jouw dochter dat ook is.
kiki1976 schreef:Mijn dochter is 18
kiki1976 schreef:Iemand die dichtbij haar staat.
Gelukkig een hobby en uitlaatklep, maar helaas is ze daar nu vaak te moe voor
superpony schreef:kiki1976 schreef:Iemand die dichtbij haar staat.
Gelukkig een hobby en uitlaatklep, maar helaas is ze daar nu vaak te moe voor
Maar wanneer is ze te moe? Die ene dag dat ze die persoon ziet? Of elke dag nu?
En wat als ze wel haar hobby en sport uitoefent? Merkt ze niet dat ze daar kan opladen?
Ik denk als ze in de negatieve spiraal blijft hangen het steeds erger kan worden. Wanneer ze weer meer tijd en energie heeft voor de positieve dingen, zou dat weer de overhand moeten nemen.