Wij trainen bij een sportvereniging en 6 weken per jaar is er vakantie en dus geen les, vervanging of toegang tot de locatie. Dat zij vakantie nemen is uiteraard logisch maar er ontstond discussie over de (door)betaling van de contributie.
Wij betalen de vakantie gewoon door, we betalen per maand en daarmee ook twaalf maanden per jaar, of een maand nu vier of vijf lessen heeft, de prijs is gelijk per maand.
Van die twaalf maanden zijn er dus zes weken geen lessen. Één week in het voorjaar, drie weken in de zomer, één week met de herfstvakantie en twee weken met kerst. Dan komt er nog één week bij die bij ons onder vakantie valt maar waarbij onze trainer extern les geeft, ook dan hebben wij geen vervanging of openstelling waardoor hij in theorie die week dubbel verdiend.
Mensen die op maandag trainen hebben nog iets vaker uitval vanwege feestdagen, 2e paasdag, 2e Hemelvaart etc. Betalen hetzelfde bedrag.
Nou goed, dat uitgelegd hebbende, vanmiddag ontstond er dus discussie, wij betalen al jaren gewoon 12 maanden, dus óók vakantieperiodes, nooit over nagedacht omdat het voor ons normaal was.
Maar diegene waarmee we in discussie waren vond dit wel raar en vroeg zich hardop af of dit wettelijk überhaupt klopt of mag. Daar heb ik echt geen verstand van en maakt me verder ook eigenlijk niks uit.
Ik ben benieuwd wat Bokt vind, of er mensen zijn die hetzelfde hebben en of iemand toevallig weet hoe dit wettelijk zit.