Gezocht: goede orthodontist omgeving Heerenveen/wolvega/steenwijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PenP

Gezocht: goede orthodontist omgeving Heerenveen/wolvega/steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:37

Voor mijn dochter ben ik op zoek naar een vriendelijke orthodontist die een eerlijk advies geeft over de eventuele noodzaak voor een beugel. Dochterlief wil het liever geen beugel. Is wat mij betreft prima, zover ik kan beoordelen heeft ze alleen een iets scheve voortand. Maar eerst wil ik een eerlijk advies van iemand die niet bij iedereen een beugel aanraadt.

Wie heeft goede ervaringen in genoemde regio en omstreken?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:18

Heb geen tips voor een goede orthodontist in jullie omgeving maar wel een andere tip.

Als het alleen de voortand is die iets scheef staat kan je evt. vragen of daar een spalkje achter kan zodat deze niet verder scheef komt te staan.
Ik had namelijk ook alleen een scheve voortand en vond het ook niet nodig om een beugel te nemen.
Nu ben ik 35 en heb ik sinds 6 weken een beugel :P
Na mijn 30e is mijn voortand onwijs gaan verschuiven en zijn ook mijn kiezen gaan verplaatsen, alles ging steeds verder naar voren staan. Als ik eerder een spalkje had genomen dan was het nooit zo gaan verschuiven.

Ben erg blij dat ik nu toch een beugel heb, heb wel 6 witte blokjes boven zodat het minder erg opvalt.

Maureen95

Re: Gezocht: goede orthodontist omgeving Heerenveen/wolvega/steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:07

Omdat dit topic beter op MWS past heb ik hem daarheen verplaatst.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Gezocht: goede orthodontist omgeving Heerenveen/wolvega/steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:35

Iets buiten de regio die je aangeeft, maar ik heb hele goede ervaringen met de orthodontist in Drachten. Neemt er ook echt de tijd voor, als het niet kan zoals het moet, zoekt hij samen met je naar een oplossing. Bij mijn weten adviseert hij ook geen beugel als het niet nodig is, of als hij vind dat iets nodig is en jij wilt dat niet, dat hij dan met je overlegt waarom wel/niet en of er andere opties zijn (en wat de eventuele consequenties zijn. Zo zijn bij mij bijboorbeeld de spalkjes weer verwijderd omdat ik er helemaal gek van werd).
Orthodontiepraktijk Drachten is dat.