Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Geen officiële migraine, want te vaak aanvallen en reageert niet op medicatie. Maar wel uiteindelijk in revalidatie traject een psycholoog gehad, ja. Geen effect van de psycholoog. De rest van revalidatie was nuttiger, zorgen dat ik niet overbelast op een dag dus niet te veel prikkels.
De ergotherapie was dus nuttiger.
tengeltje11 schreef:Zijn er mensen die dus al aangeklopt hebben bij een psycholoog of soortgelijke therapeut in de hoop hun hoofdpijn of migraine beter te krijgen?
Al jaren migraine, neuroloog kan enkel medicatie geven, osteopaat biedt soms wat verlichting, en die opperde om eens een andere weg in te gaan.
Acupunctuur staat nu op de agenda en omdat spanning opbouwen er ook wel mee gelinkt wordt opperde hij dat een psycholoog mss ook het migraine niveau naar beneden kan helpenW
Zelf had ik er nog niet aan gedacht, maar ergens kan het mss wel helpen, want bv bij lange autoritten heb ik altijd felle hoofdpijn(veel prikkels, overal druk op de weg en ergens bouw ik dan een druk op die hoofdpijn geeft of in de hand werkt).
Dus vandaag ga ik er ook achteraan, baadt het niet, schaadt het niet.
Maar hier al mensen die richting uit gegaan? Zo ja, met welk resultaat?
mirtedl schreef:Ik kan geen antwoord geven op je gestelde vraag maar wellicht toch een tip...
ik heb heel veel baat van mijn daith piercing. Het is geen wetenschappelijk bewijs voor maar is een drukpunt en zijn flink aantal mensen waarbij dit helpt.
Mijn migraine zit (of zat want sinds de 8 maanden dat ik deze piercing heb heb ik maar 1 hele flinke migraine aanval gehad) vaak links en daarom dit mn daith ook links.
Veel succes met de weg naar verbetering, helaas is er nog steeds veel onbegrip voor.
Elke aanval zou in theorie de laatste kunnen zijn
tengeltje11 schreef:Sinds een maand neem ik al magnesium en visolie bij voor die spierspanning, maar mijn darmen reageren er extreem op, krijg krampen en moet veel te vaak naar het grote toilet. Nu via de osteopaat nog een andere soort magnesium gekregen, die nog even proberen, maar in die maand dat ik het nam, had ik niet minder hoofdpijn, dus dat alleen zal het niet worden.
Qua voeding, al heel wat dingen uitgesloten, maar niets gaf verandering, dus sluit in dat ook uit als hoofdoorzaak.
Gebruikers op dit forum: amaniblauw, DearDarling, DieL_Zor, Facebook, Geerten, Hermelijn, Kincses, marinke182, Mighty05, Patriesje, Pierus, Sanne_zepp, TinusB, Unicorn79, xSannee en 40 bezoekers