Rugtas voor volwassenen? Bokt fashion police?

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Telpeva

Rugtas voor volwassenen? Bokt fashion police?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-22 17:22

Jeetje, voel ik mij even een onzekere puber dat ik DIT online moet vragen :+

Oke, het feit is dat mijn rechterarm stuk is, het is onbekend of dat nog goed komt. Boodschappen doen is een ramp, ik kan per keer alleen maar kopen wat ik in 1x met mijn linkerhand/arm kan tillen en dat is weinig, het is eigenlijk gewoon ruk zeg maar :')
Nu kreeg ik het advies van mijn revalidatietherapeut om dan voor een boodschappentas op wieltjes te gaan die ik achter mij aan kan trekken, maar... Ik ben 35 jaar oud, geen 100? -O-
Toen begon ze over een rugtas... En dat lijkt mij al meer acceptabel. Maar pff... Welke dan?

Mijn gevoel voor mode en looks is ronduit slecht... Help me, wat vinden de fashionista's op bokt, wat moet ik nou? Met zo'n tas op wielen voel ik mij 100 jaar oud, met een rugtas voel ik mij 10 jaar oud. Wat zouden jullie doen, en if so, wat voor type tas, model, merk?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
Popcorn smiley: http://www.migaria.com/popcorn.gif

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:31

Ik zou voor comfort gaan :o dus of een boodschappen tas op wieltjes en dan met een over de top fout printje, en voor een rugtas naar de outdoor winkel.

Life begins at the end of your comfortzone.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:33

gaucho schreef:
Ik zou voor comfort gaan :o dus of een boodschappen tas op wieltjes en dan met een over de top fout printje, en voor een rugtas naar de outdoor winkel.

Trolley :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:34

Tuurlijk zijn er ook rugzakken voor volwassen! Om te wandelen heb je diverse rugzakken, denk bv aan een winkel als bever.
Veel succes met je herstel!

Bootsiebob

Ik gebruik wel zo‘n boodschappenkarretje (tas op wieltjes) en moet zeggen dat ik me eerst ook schaamde, maar steeds meer „jongere“ mensen ermee zie lopen.

In Zwitserland waar mijn familie woont, zie ik nóg meer jonge mensen ermee lopen, het is gewoon erg handig wanneer je zonder auto boodschappen gaat doen.
En je hebt best leuke, google maar eens moderne boodschappentrolley

Of je kunt misschien een tussenoplossing zoals deze proberen
https://koopje.com/products/easy-to-go- ... BxEALw_wcB

marleen_88

Doe wel en zie niet om

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:35

Boodschappentas op wieltjes, dan kan je tenminste genoeg meenemen. Rugzak wil je geen echt zware dingen in hebben en afhankelijk van waar de problemen in je rechterarm beginnen is rugzak lastiger tot gewoon niet mogelijk.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:36

Ik heb na mijn buikoperatie ook lang niks mogen sjouwen en fietsen ging nog niet. Toen heb ik ook lang een kar op wieltjes gehad. Ik vond het super handig. Ik mag nooit meer zware dingen tillen dus als ik lopend naar de winkel ga pak ik hem nog wel eens.

daffieduck83

Ik heb als dertiger een rugzak van Herschel voor naar orkest en naar studie. Daar past tenminste al mijn zooi (laptop, bladmuziek, instrument etc.) in. Hij is er in allerlei printjes. Boodschappen doe ik met de fiets, waarbij ik per winkel de boodschappen meteen in mijn fietstas stop.

Britta31

Krijg je een zware rugzak wel makkelijk met 1 arm op je rug :o?

Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

KiddeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:37

Ik zou ook gewoon zo'n karretje kopen eigenlijk. Die heb je ook in allerlei kleuren zie ik.

Met een rugtas moet je wel een grote kopen wil er wat in passen denk ik. Zo'n karretje vind ik er dan normaler uitzien dan een grote rugtas, dan lijkt het net of je op trektocht bent :+

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:39

De gemiddelde rugtas is wat klein voor lekker wat boodschappen. Gewoon een trolley nemen. Misschien word je wel een trendsetter. ;)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:40

Boodschappentas op wieltjes! Ik ga voor praktisch….
Mijn “oude-wijven-kar” gaat al jaren mee naar pretparken, de markt, kerstmarkten etc. Zo handig! En wat anderen vinden, heb ik niets mee te maken, ze mogen mening hebben maar dan ook mijn boodschappen sjouwen.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:40

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Britta31

Re: Rugtas voor volwassenen? Bokt fashion police?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:41

En een bolderkar?

Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:41

Boodschappentas op wieltjes! Echt ideaal. Ik zit een een enigszins vergelijkbare situatie, ik heb geen kracht in mijn linkerarm. Om een idee te geven: als ik met links een tas met twee zakken chips till, en met rechts een zak met aardappelen, dan eindig ik ermee dat ik én de chips én de aardappelen met rechts moet tillen.

Met rugzak draag je het gewicht *inderdaad* *D op je schouders/rug, dit kan met de boodschappen echt wel aantikken hoe zwaar het wordt, verkijk je daar niet op. Ik kan met een rugzak veel minder dragen dan ik in een boodschappenwagen kan trekken.

En waarom zou je die met 35 jaar niet kunnen hebben? Ik deed al voor m'n 30ste de boodschappen ermee :P Ik zou in dit geval echt proberen over het gevoel van 'hier ben ik nog te jong voor' heen te zetten, want echt, boodschappenwagen is ideaal.

En idd ook naar een goede, stevige rugzak die ook echt lekker draag kijken. Ook hier kun je voor minder zware boodschappen/inkopen heel veel plezier aan hebben als je een arm niet kunt gebruiken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:01

Britta31 schreef:
En een bolderkar?

Ja, daar dacht ik ook al aan. :D

I like it when the Earth rotates.
It really makes my day.

https://hondenbescherming.nl/opvang/hondenopvangcentrum/ Steun de Hondenbescherming met de bouw van het eerste prikkelarme asiel in Nederland.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:01

Ach joh wat kan jou het schelen wat je meeneemt naar de supermarkt. Ik zou mij niet zo druk maken over wat anderen misschien wel niet denken/vinden. Waarschijnlijk valt het de meeste niet eens op aangezien veel mensen vooral met zichzelf bezig zijn. Ik zou dus voor comfort gaan.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:03

Echt ik zou gewoon gaan voor een trolley!
Ik heb er ook een voor de boodschappen, ik mankeer niks Haha

my haflinger horse lucydan!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:10

Ik heb ook een trolley voor de boodschappen.
Lopen genoeg jonge mensen met zo’n trolley in mij buurt.

Let wel op da je goede (grote) wielen erop hebt zitten.

[o]

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:12

Ik ben bijna net zo oud als jij en ik heb zo'n 'ding op wieltjes'. Plan is om het ding een keer leuk aan te kleden, maar ben er tot nu toe te lui voor geweest.
Ik kan uit ervaring zeggen dat er echt niemand raar kijkt als ik er boodschappen mee doe en er past zo veel meer in dan in een rugzak.
Ik heb er 1 van de kruidvat, was iets met dan een 10tje om het uit te proberen. Ik heb ook een 'goede' maar die moet nog goed worden schoongemaakt.

Mocht je toch voor de rugzak gaan, neem dan een goede met voldoende ondersteuning. Je rug gaat je dankbaar zijn :))
Laatst bijgewerkt door meintje op 29-10-22 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Een negatieve houding is als een lekke band; je komt er nergens mee tenzij je hem vervangt.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:12

Ik zou ook voor een trolley gaan, lekker fout printje en gewoon je boodschappen doen. Maling hebben aan wat andere mensen denken. En ik zou eventueel ook een rugzak nemen voor als je eens wat veel boodschappen denkt te hebben, of voor alle lichte- kleine boodschappen in te doen. Gemak dient de mens.. Overigens hier in Zweden die ze jonge mensen (twintigers) ook met een trolley lopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:16

nou ik heb niks van reacties gelezen maar een boodschappentas met wieltjes is hartstikke makkelijk en hoef je echt geen 100 voor te zijn.
wil je even dat idee uit je hoofd halen?
ik ken heel veel mensen die jong zijn en er eentje hebben, ik gebruik voor het werk ook vaak eentje.
dus even niet voor anderen gaan denken graag en koop gewoon zo een ding.

en anders bestel je je boodschappen en laat je het bezorgen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:17

Ik zou allereerst de boodschappen thuis laten bezorgen. Dat scheelt al een boel, belast je ook niet per ongeluk je andere arm.

Verder vind ik rugzakken geweldig dus ikzelf zou hoe dan ook een rugzak nemen, mijn assocatie is zeker niet '10' maar vooral: eigenlijk altijd handig. Ik gebruik een rugzak voor alles, heerlijk. En er zijn veeeeel rugzakken, chique, neutraal, stoer. Ik zou er 1 kiezen met fijne schouderbanden, en 1 die groot genoeg is, vooral ook een beetje diepte. In platte laptoprugzakken kun je veel minder kwijt vanwege de vorm.

En daarnaast... lekker een karretje. En iedere keer bedenken hoe fijn het is dat je geen extra pijn krijgt bij de boodschappen, en hoe handig het is dat we het wiel hebben uitgevonden. En niemand hoeft daar wat van te vinden, als ze dat wel doen dan zoeken ze het lekker uit. Boodschappen en de mening van willekeurige voorbijgangers zijn het niet waard om nodeloos energie aan te verspillen. (Het is ook interessant trouwens hoe we dat soort dingen anders bekijken in verschillende situaties - rolkoffers zijn op vliegvelden en rond de trein zo gewoon... ook bij jonge mensen. Waarom zou dat voor boodschappen anders zijn? Zelfde principe: een karretje is handig om dingen te verplaatsen.)
Mocht je in de gelegenheid zijn om bij winkels uit te proberen: ik zou letten op wielen die groot genoeg zijn zodat ze geen herrie maken (het grote nadeel van rolkoffertjes voor op reis, dat geratel!), en of het handiger is om een drie- of vierwiel te nemen, want bij twee wielen moet je meer opvangen met je arm en dat trekt je ook scheef. Karretjes met meer wielen kunnen op zichzelf rollen en die hoef je alleen maar te sturen, niet op te vangen. Misschien dat het niet uitmaakt hoor, maar als je toch gaat zoeken kun je net zo goed kijken wat het meest comfortabel is voor jou.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:22

Met een neutrale rugtas kan je nooit mis gaan hoor. Gewoon een Eastpak o.I.d. Maar daar past ook niet erg veel in. Als je voor fashion wil kan je kijken naar kapten&son, Fjallraven Kanken of The North Face ofzo.

Maar echt, maak het jezelf makkelijk en neem gewoon iets mee wat rolt. Ik ben nog 10 jaar jonger, en het zal me geen worst uitmaken wat ik mee heb naar de winkel :+

De mode is tegenwoordig meer comfortabel dan ‘hip’. Dus trek je joggingpak aan, neem een trolley mee en je bent helemaal up to date :))

I am because you were