gouden tip voor Blonde haarspoeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xritt

gouden tip voor Blonde haarspoeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-22 19:54

Zoals de titel als zeg;
Ik ben op zoek naar blonde haarspoeling. Ik ging eerst 4x per jaar naar de kapper om mijn haar blond te verven (High en lowlights) De kappers prijs is flink gestegen, ik schrok flink toen ik de vorige keer moest betalen. Nu doen vriendinnen van mijn om de zoveel weken hun eigen haar bijwerken dmv een kleur spoeling. Het voordeel bij hun is, is dat ze bruin en roodachtig haar hebben. Ik heb blond gekleurd haar. Bovenop is het vaak donkerder.
Nu zag ik van alles voorbij komen, spoeling, demi, semi en permanente kleuring.

Heeft iemand tips of ervaring voor een fijne makkelijke kleuring/spoeling. Geen permanente kleuring.
Mijn kleuring vervaagd best snel. Ik gebruik de shampoo van Goldwell.

annibel

Re: gouden tip voor Blonde haarspoeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:14

Ik zou zeker niet zelf gaan verven als je blond wil.. Grote kans dat het misgaat.
Ik ben ook blond en laat altijd veel highlights zetten, 1 keer per week was ik met zilver shampoo. Wel een goed merk van de kapper en dat werkt goed. Zo hou je je blonde kleur fris, helaas doet het niks voor de uitgroei

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:36

Het kan prima zelf.
Maar wel met goede spullen en weten wat je doet.
Ik kocht mijn verf of blondering altijd bij de kapperswinkel. Dus geen pakjes bij de drogist.

Maar als je niet weet hoe je het goed moet aanpakken zou ik toch echt naar de kapper gaan.
Je hoeft ook niet elke keer je hele haar in de high lights te zetten.
Als je alleen je uitgroei laat bij werken ben je goedkoper uit.

En eens informeren bij verschillende kappers doet ook wonderen.
Ik betaal bij mijn kapper voor highlights en knippen ongeveer 65 €
Maar de kapper bij mij in de buurt vraagt 150€

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:36

Ik ga bij de kappersgroothandel verf halen (blond 9.1 en/of 10.1) en verf mijn uitgroei meestal 1x per 8-10 weken bij. Ik ben van mezelf blond, maar wil het altijd een tintje lichter. Ik verf dus alleen mijn uitgroei, geen highlights of lowlights. Erg makkelijk om zelf te doen en zelfde spul als bij de kapper. Ik betaal voor 1 tube rond de €12,00, daar kan ik 3x mijn haar mee verven. Waterstofperoxide koop ik altijd een grote fles, kan ik wel 2 jaar mee doen.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:10

Als je donker(der) haar hebt kun je het wel donker kleuren zonder dat het een permanente kleur is, maar niet lichter. Lichter is altijd permanent.
Heb je een foto van je haar?
En ook een foto hoe je het zou willen?

Zelf koop ik wel gewoon een pakje verf van het kruidvat merk. Ik meng zelf meerdere kleuren als ik de juiste niet kan kopen, maar ik heb ooit, lang geleden, de kappersopleiding gedaan en mijn nichtje is een erg goede kapper, ik vraag haar ook advies.

Tja...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:02

Maar met highlights en lowlights krijg je toch bijna geen uitgroei? Ik in ieder geval niet. Zit je zo ver van je eigen kleur af dan? Wat is je basiskleur? Daar zou ik dan toch het dichtstbij blijven als je zelf niet wilt verven. Mijn ervaring is dat zelf verven met blond erg moeilijk is tenzij donkerder blond. Het lichtere blond wordt snel oranje of gelig. En als je pech hebt groen. Maar bij mij oranje en dat was echt niet mooi.
En mijn haar vond het niet leuk. Ik laat het nu alleen nog maar bij de kapper verven, 1 x per 6 maanden. En ik heb geen zichtbare uitgroei.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:32

Zelf verven wordt bijna altijd lelijk of nep blond. Als je dat mooi vind dan kan je het prima zelf kleuren. Hou je van natuurlijke blonde kleur, dan moet je er echt niet zelf mee gaan knoeien. Een beetje rond kijken naar de prijzen kan nog wel eens schelen. Zelf ben ik 8 jaar geleden gestopt met het kleuren van mijn haar na een zwaar mislukte actie bij de kapper. En eerlijk gezegd snap ik niet waarom ik al die jaren zo veel geld heb uitgegeven aan het kleuren. Maar dat scheelt natuurlijk per persoon.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:42

Ik gebruik het merk fudge als shampoo en conditioner. Ik heb altijd enorm veel highlights en de aanzet is wat donkerder. Hierdoor valt t niet op dat je uitgroei hebt. En ik was met de fudge. Die laat ik heel even intrekken en het is weer wat witter allemaal.

[o]

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-22 12:06

Thanx, voor de tips. Het gaat niet om zelf verven. Dus geen permanente verf.
Vriendinnen van mij gebruiken tussen de kleuringen door een soort spoeling. Dit is om de kleur wat aan te sterken en de uitgroei wordt hij ook iets minder zichtbaar door.
Ik ga dus niet zelf verven, dat gaat bij mij fout. Dan ben ik net de vrouwelijke Bassie :+

Ik zoek iets van een spoeling achting iets. Om de kleur te verhelderen en het blond meer kleur te geven.
Zoiets als dit
Afbeelding
Afbeelding

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:24

Dit lijkt heel goed te zijn, blijkbaar sloopt het je haar ook niet, maar ik heb het zelf niet geprobeerd. Ik blondeerde mijn haar vroeger tot ik allergisch werd, toen ik dit zag vond ik het jammer dat dat er toen nog niet was want blijkbaar is het ook niet irriterend voor je huid en de reviews zijn erg goed
https://difiaba.it/en/the-charcolite-collection/

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:30

Een spoeling maakt het haar niet lichter. Alleen verven met waterstofperoxide of blondeer doet dat.
Een spoeling kan het haar in het geheel wel weer wat opfrissen, maar een uitgroei of donker stuk bovenop werk je hier niet mee weg. Zeker met de grijstinten die je veel ziet, kun je er een 'shake' overheen laten zetten.

Je kunt de kapper wel vragen om alleen de bovenkant bij te werken met highlights, maar dan moet de de volgende keer toch wel weer je gehele haar doen ivm uitgroei die je ziet als je je haar in een staart doet of opsteekt.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
KNHS BLM jury

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie