Fijne haarborstel voor dik langer haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:29

Afbeelding

Foto plaatsen lukt niet echt, geen idee waarom niet

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 09:06

Oh die is wel erg huge inderdaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:08

Mij lijkt dat formaat dan weer ideaal :oo. Ik ben benieuwd donderdag.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:10

Wat is er zo fijn aan die borstel? :D Mijn interesse is gewekt.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:15

Sem_ schreef:
Wat is er zo fijn aan die borstel? :D Mijn interesse is gewekt.

Ik heb heel veel en klitterig haar. Met deze borstel ga je er bijna pijnloos doorheen. Heel fijn.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:18

Toch lijkt die borstel van de Bol.com er heel veel op maar dan goedkoper. Is ook zo’n model en ook open. Ik vind het een topborstel en ik las hier dat meerdere hem aanraadden.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 23-10-22 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 09:18

Hebben jullie ook nog goede shampoo en conditioner tips dan, toevallig?
( ik wil wel proefdiervrij en liefst niet al te chemisch..)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:20

Ik gebruik Loving Blends, tevreden mee, maar ik lees graag mee over andere opties :D.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:27

Suzanne F. schreef:
Toch lijkt die borstel van de Bol.com er heel veel op maar dan goedkoper. Is ook zo’n model en ook open. Ik vind het een topborstel en ik las hier dat meerdere hem aanraadden.

Ja je hebt heel veel borstels die er op lijken, zal ook best werken.

Maar mijn kapster gebruikt deze altijd dus ik wilde geen andere nadat ik had gevoeld hoe fijn het was.

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:28

Muze schreef:
Hebben jullie ook nog goede shampoo en conditioner tips dan, toevallig?
( ik wil wel proefdiervrij en liefst niet al te chemisch..)


Altijd moeilijk, wat voor de 1 goed werkt pakt bij een ander heel anders uit. Er misschien kun je kijken naar sites die proefverpakkingen aanbiedt.

Ik heb zelf CG producten. Was 2x per week en borstel mijn haar alleen als het nat is.


Spoiler:
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:33

Ik heb wel vaker borstels geprobeerd die op een duurdere lijken en die waren toch meestal minder fijn. Wel nylon haren bijvoorbeeld waardoor het enorm statisch werd. Of kortere/hardere tanden.

Mijn Olivia borstel is qua kop even groot als mijn hand denk ik. Fijn formaat. Ik kan niet zo goed inschatten of dat kleiner is al de foto.

Qua shampoo en conditioner gebruik ik Shea moisture. Duur maar veel minder van nodig, minder klitten, minder vaak wassen en gezonder haar. Ik gebruik masker 1 keer per week. Conditioner is niet helemaal de ideale voor mijn haar maar dat masker wel. Eigenlijk te duur voor mij, maar haar ging echt kapot met de budget merken en ik kreeg het niet uitgeborsteld meer. Koop het nu in de aanbieding en doe er vele malen langer mee als die budgetmerken, zelfs de shampoo gaat minimaal 3 keer zo lang mee.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:54

Afbeelding

Er zijn 3 formaten van de Olivia Garden.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:10

Sem_ schreef:
Wat is er zo fijn aan die borstel? :D Mijn interesse is gewekt.


De borstel doet geen pijn als je klitten hebt, maar borstelt wel al je klitten eruit!

Ik heb lang dik haar en kreeg best vaak tranen in mijn ogen als ik mijn haar borstelde. Daarnaast heb ik ook een gevoelige hoofdhuid. Een tangle teezer vind ik niet fijn in de hand en ik vond altijd dat dat de klitten oppervlakkig eruit haalde, maar dat eronder nog wel klitten zaten. De Olivia Fingerbrush haalt ook alle klitten eruit en is gewoon pijnloos. Ik wil nooit meer anders.

Ik heb het middelste formaat en vind hem ook niet gek duur. Volgens mij € 15,00 voor betaald.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:15

Precies dezelfde ervaring hier! Zo makkelijk en geen pluis haha. Tangle teezer haalde echt niet alles eruit, tenzij ik echt plukje voor plukje bezig was en dan half uur aan het borstelen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:38

Storm schreef:
[ [url=m/yM9MVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zijn 3 formaten van de Olivia Garden.


Ik heb de middelste.
Top borstel! Omdat de stelen waar de pinnen aan zitten los zitten (ipv vast zoals die goedkopere van bol) kunnen ze om je hoofd bewegen met kammen. Super fijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:38

Ik heb ook een Olivia Garden borstel gekocht :D. Het middelste formaat. Hij glijdt door m'n haar en m'n haar blijft zacht en wordt niet pluizig.

Tot nu toe happy :D.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:43

DiantaM schreef:
De Olivia Garden borstel. Is bij de meeste kapsalons te verkrijgen


Ik heb deze toevallig gisteren gekocht. Heel tevreden van!

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:11

Ik heb 'm ook voor mijn dochter gekocht. Het was altijd drama om haar haren te borstelen maar deze borstel maakt veel verschil!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:14

Toevallig kwam ik dit topic tegen.

Ik heb ook de Olivia borstel besteld, ben erg benieuwd. Nu heb ik totaal geen moeilijk haar, vrijwel nooit klitten maar wel een hele gevoelige hoofdhuid. Gebruik nu een simpele borstel en merk dat er toch veel afbreekt.

Dit kan ook komen doordat ik Andrelon gebruik als shampoo, waar ik ook vanaf wil stappen. Maar wat dan? Er is zo veel op de markt...

Ik denk dat ik Olaplex ga proberen, ik lees er echt heel veel goede verhalen over. Ik hoop dat mijn haar dan weer wat mooier word.

Ik was het nu zo min mogelijk, ongeveer 2-3x per week, met andrelon dus. Daarna een conditener van GlissKur erin, en dan drogen aan de lucht.

Dus ben benieuwd wat een andere 'routine' voor mijn haar kan betekenen!

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:28

Toch weet ik niet of dat door de Andrelon komt hoor. Mijn dochter gebruikt altijd Andrelon en heeft lang dik haar tot aan haar billen. Ik heb Olaplex geprobeerd en Moroccanoil en Kerastase maar het blijft dun en breekt snel af. Ik slik haarvitamines bij maar het doet allemaal niks.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:50

Olaplex vind ik wel erg gehyped en duur. Er zijn nog wel veel andere merken die fijn zijn en goed werken.

Ik merk teouwens wel erg veel verschil tussen andrelon en de shea moisture wat ik nu gebruik. Sowieso shampoo zonder sulfaten geloof ik werkt hier vele malen beter. Weet even niet meer goed het precies heet. Maar wat ik nu gebruik is duurder dan andrelon, maar ik doe er vele malen langer mee, hoef minder vaak te wassen en het is veel gezonder. Minder klitten, minder haarverlies of breuk.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:57

Menino schreef:
ik heb deze, die gebruik ik onder de douche als er cremespoeling in zit.

https://www.bol.com/nl/nl/p/flex-dry-bl ... oductImage

Ze gaan alleen wel snel kapot, en ik heb een ali dupe die echt precies hetzelfde is, en niet binnen een half jaar door 2'en breekt := 't zijn wel de fijnste borstels die ik ooit gehad heb.

Droog borstel ik mijn haar niet meer met een borstel maar alleen nog maar hiermee:

https://www.bol.com/nl/nl/p/remington-a ... oductImage


Kan het iedereen aanraden.

Ter illustratie: Ik heb een extreem volle bos met relatief dun kwetsbaar haar met slag en een enkele krul (Zegmaar, de kapper doet altijd verven met zijn 2'en of 3'en omdat het anders nooit binnen de tijd afkomt). In mijn nek heb ik kroeshaar / krullen, en bovenop stijl en het is allemaal erg fragiel maar erg veel en volumieus. Dit lijkt er erg op (links):

[ Afbeelding ]

En het is een erg uitdagend haartype :') 't gaat pas goed sinds ik niet meer droog borstel. Want anders loop ik er altijd bij zoals die linkerchick :') .

Ik heb deze krulborstel gisteren voor m'n verjaardag cadeau gekregen, ben erg benieuwd of ik ermee uit de voeten kan! Ik ben nogal onhandig met m'n eigen haar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Fijne haarborstel voor dik langer haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:15

Maar hoe wordt de Olaplex gebruikt?

Ik heb er echt knappe resultaten mee gezien. Die mensen gingen eerst naar de salon voor de 1 en 2 behandeling, thuis konden ze dan verder met 0 en 3. Na 1 behandeling in de salon was er al goed verschil te zien en te voelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:16

Roosch schreef:
Menino schreef:
ik heb deze, die gebruik ik onder de douche als er cremespoeling in zit.

https://www.bol.com/nl/nl/p/flex-dry-bl ... oductImage

Ze gaan alleen wel snel kapot, en ik heb een ali dupe die echt precies hetzelfde is, en niet binnen een half jaar door 2'en breekt := 't zijn wel de fijnste borstels die ik ooit gehad heb.

Droog borstel ik mijn haar niet meer met een borstel maar alleen nog maar hiermee:

https://www.bol.com/nl/nl/p/remington-a ... oductImage


Kan het iedereen aanraden.

Ter illustratie: Ik heb een extreem volle bos met relatief dun kwetsbaar haar met slag en een enkele krul (Zegmaar, de kapper doet altijd verven met zijn 2'en of 3'en omdat het anders nooit binnen de tijd afkomt). In mijn nek heb ik kroeshaar / krullen, en bovenop stijl en het is allemaal erg fragiel maar erg veel en volumieus. Dit lijkt er erg op (links):

[ Afbeelding ]

En het is een erg uitdagend haartype :') 't gaat pas goed sinds ik niet meer droog borstel. Want anders loop ik er altijd bij zoals die linkerchick :') .

Ik heb deze krulborstel gisteren voor m'n verjaardag cadeau gekregen, ben erg benieuwd of ik ermee uit de voeten kan! Ik ben nogal onhandig met m'n eigen haar.

Mijn belangrijkste tip, gebruik m alleen op bijna droog haar :=.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:18

MyWishMax schreef:
Olaplex vind ik wel erg gehyped en duur. Er zijn nog wel veel andere merken die fijn zijn en goed werken.

Ik merk teouwens wel erg veel verschil tussen andrelon en de shea moisture wat ik nu gebruik. Sowieso shampoo zonder sulfaten geloof ik werkt hier vele malen beter. Weet even niet meer goed het precies heet. Maar wat ik nu gebruik is duurder dan andrelon, maar ik doe er vele malen langer mee, hoef minder vaak te wassen en het is veel gezonder. Minder klitten, minder haarverlies of breuk.


Wat zijn onder andere goede merken zonder al die toegevoegde dingen?
Ik kom er op internet niet meer uit...