depressie??

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11744
Geregistreerd: 30-07-04

depressie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 15:25

Ik heb altijd wel een wat laagbeeld van mijzelf gehad, deze is afgelopen jaren echt verbeterd naar dat ik er wel mag zijn en minder laagbeeld.

wel heb ik last van pms klachten sinds ik gestopt ben met anticonceptie, voel ik me weer het onzeker meisje van 16.

Ik heb al heel wat coachingen gehad, en vorig jaar had ik veel zelf vertrouwen. Ook via de huisarts bij een psygoloog geweest edmr gehad enz. De paarden coachingen hebben mij het meest geholpen afgelopen jaren.

Ik geloof in het universum en hun levenslessen en dat je soms dingen opnieuw mag voelen en ervaren om het te verwerken. Maar dit duurt nu wel erg lang.

ik voel me alleen, maar wil eigenlijk ook niet echt afspreken. Ik wil dingen ondernemen (met trailer weg) met mijn paarden maar ik doe het niet. Elke keer verzin ik wel een excuus om niet te gaan. Op stal strain ik ze wel gewoon en rijden ook. Wedstrijden ben ik mee gestopt toen mijn oudere haf atrose kreeg en met mijn jonge haf wil ik volgens voorjaar/zomer een keer gaan starten.

ik voel me gesteund door mijn vriend maar soms ook niet. Ik maak het mezelf zo moeilijk.. ik wil afvallen maar mijn mindset zegt dat kan jij niet.. heeft toch geen zin want zo slecht eet je niet, en zo veel snoep je niet. Het is niet dat ik te dik ben maar wil gewoon 6 kg kwijt

En ga zo maar door. Ik doe veel voor andere (vroeger cijferde ik mezelf weg dat doe ik nu niet meer) Iedereen leeft zijn eigen leven en dat is oke. Maar heb soms het gevoel dat ik altijd diegene ben die vraagt of iemand zin heeft om wat te doen. En het is niet dat ik elke dag of week bij ze aanklop.

nu twijfel ik, ga ik weer paarden coaching doen.. of naar de huisarts hier mee. Ik zit mezelf zo in de weg. En dit is al een jaar aan de gang met ups en downs. Nu ben ik ook echt een mooi weer mens dus de omslag naar donkere dagen heeft ook zeker inpact hier op.


Ik heb vooral het gevoel dat ik niet 'gezien' wordt. Dat ik altijd maar achter de feiten aan loopt met alles.

Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:25

Ahhw, wat een naar en eenzaam gevoel moet dat zijn :(:) .


Volgens mij speelt er veel. Heb je zelf enig idee wat nu het grootste ding is waar je tegenaan hikt? Ik vind een depressie altijd een redelijk vage term die altijd nog wat specificatie behoeft. Want geen 1 depressie (of iets wat er op lijkt) is hetzelfde.
Maar wat eigenlijk altijd het advies is om dingen te gaan dóén. Heb je enig idee waarom dat nu moeilijker gaat? Is dat lusteloosheid. Angst? Want ik denk dat dat wel een stapje is om te zetten.

Verder lees ik veel onzekerheid. Wat dat betreft is het altijd goed om naar bewijzen te zoeken die voor het tegendeel spreken. Maar als alles even mentaal helemaal niet lekker zit is dat moeilijk.

Voorbeeldje waarom zou je 6 kg kwijt moeten als je geen overgewicht hebt en het je jezelf er alleen maar moeilijker mee maakt (Je wordt er dus ongelukkiger van, terwijl je het tegengestelde probeert te bereiken denk ik?.... Het gevoel dat je gelukkiger bent met 6 kg minder. Terwijl het resultaat voor nu: STRESS is.)

Zonder je gevoel te willen bagatelliseren, want ik snap hoe naar het is.

"Maar heb soms het gevoel dat ik altijd diegene ben die vraagt of iemand zin heeft om wat te doen. "
maar dit is volgens mij een hele bekende voor véél mensen. Maar weet je, populaire mensen met een groot sociaal leven zijn óók vaak de mensen die veel initiatief nemen. Dus het zegt echt precies niets over jou!! Behalve dat een sociaal leven opbouwen/onderhouden een lastig taakje is en dat we daar allemaal doorgaans vrij laks in zijn. Laks. en bang voor afwijzing. Dat jij wel initiatief neemt zegt dus alleen maar dat je goed bezig bent en die cirkel doorbreekt.

Hoe dan ook. Moeilijke gevoelens... En als het niet over gaat en je hebt meer van dit soort belemmerende overtuigingen zou ik eens kijken of CGT je niet zou kunnen helpen. Voor nu vooral veel sterkte!!

plutolover

Berichten: 11744
Geregistreerd: 30-07-04

Re: depressie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 09:55

Dank je wel

Ik ben jaren lang in angst geleefd. Dat is als stuk minder sinds ik gestopt ben met hormonen (anticonceptie) alleen nu door hormonen weer last van m’n zelf beeld

En Ind als die 6 kilo eraf is ben ik niet gelijk gelukkig. Ik ga ook huisarts hierover bellen.

Ik heb wel een pilletje wat ik kan slikken en dat helpt ook echt, (via huisarts verkregen) alleen weet ik dat je er verslaafd aan kan raken en je mag niet auto mee rijden (daarom neem in voor het slapen of als ik alles gedaan heb en niet weg meer moet) maar ik wil dat pilletje niet elke dag

Het is geen anti depressievia weet ff de naam niet.