Ahhw, wat een naar en eenzaam gevoel moet dat zijn  
 . 
Volgens mij speelt er veel. Heb je zelf enig idee wat nu het grootste ding is waar je tegenaan hikt? Ik vind een depressie altijd een redelijk vage term die altijd nog wat specificatie behoeft. Want geen 1 depressie (of iets wat er op lijkt) is hetzelfde. 
Maar wat eigenlijk altijd het advies is om dingen te gaan dóén. Heb je enig idee waarom dat nu moeilijker gaat? Is dat lusteloosheid. Angst? Want ik denk dat dat wel een stapje is om te zetten.
Verder lees ik veel onzekerheid. Wat dat betreft is het altijd goed om naar bewijzen te zoeken die voor het tegendeel spreken. Maar als alles even mentaal helemaal niet lekker zit is dat moeilijk. 
Voorbeeldje waarom zou je 6 kg kwijt moeten als je geen overgewicht hebt en het je jezelf er alleen maar moeilijker mee maakt (Je wordt er dus ongelukkiger van, terwijl je het tegengestelde probeert te bereiken denk ik?.... Het gevoel dat je gelukkiger bent met 6 kg minder. Terwijl het resultaat voor nu: STRESS is.)
Zonder je gevoel te willen bagatelliseren, want ik snap hoe naar het is.
"Maar heb soms het gevoel dat ik altijd diegene ben die vraagt of iemand zin heeft om wat te doen. " 
maar dit is volgens mij een hele bekende voor véél mensen. Maar weet je, populaire mensen met een groot sociaal leven zijn óók vaak de mensen die veel initiatief nemen. Dus het zegt echt precies niets over jou!! Behalve dat een sociaal leven opbouwen/onderhouden een lastig taakje is en dat we daar allemaal doorgaans vrij laks in zijn. Laks. en bang voor afwijzing. Dat jij wel initiatief neemt zegt dus alleen maar dat je goed bezig bent en die cirkel doorbreekt.
Hoe dan ook. Moeilijke gevoelens... En als het niet over gaat en je hebt meer van dit soort belemmerende overtuigingen zou ik eens kijken of CGT je niet zou kunnen helpen. Voor nu vooral veel sterkte!!