Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek
joykel schreef:ik ga dit even volgen, bij mij soort gelijk probleem alleen dan bij mijn dochter ( 21). Al een tijd een hele lage bloeddruk, zelfs een auto ongeluk gehad wegens ineens weg vallen. Vele doktersbezoeken en bloedtesten later wordt gezegd dat er niks aan te doen is. Zij had alleen ijzertekort, al hele tijd.
frensje schreef:Lage bloeddruk kan heel vervelend zijn weet ik uit ervaring. Ik had niet de klachten die jouw man heeft. Ik was constant licht in mijn hoofd en duizelig.
Door anders adem te halen (ik had chronische hyperventilatie, je ademt dan constant te snel) ging het over. Op internet kan je veel vinden over chronische hyperventilatie. Misschien herkent je man hier wat in?
Ik at ook weinig zout. Inmiddels wat meer en ik doe geen dingen waarvan je bloeddruk omlaag kan gaan. Ik deed bijvoorbeeld koud afspoelen onder de douche. Dat schijnt je bloeddruk omlaag te brengen en daar ben ik dus meegestopt.
Sussie85 schreef:Al eens geprobeerd om zoethout te nemen?
De zoetstof in zoethout is glycyrrizinezuur. Dit is een stof die de bloeddruk verhoogt. Zowel van drop als van zoethout is dit effect beschreven en dit kan tot klinisch significante hypertensie leiden.
xLoki schreef:Hoi TS, heeft je man vooral last van de duizelingen bij het opstaan/gaan bewegen of ook in volledige rust? Mocht het dat eerste zijn, Google dan eens op ‘orthostatische hypotensie’. Dat is een veelvoorkomend verschijnsel, wat plotseling kan ontstaan, maar ook bij (voedings)tekorten of medicatiegebruik. Gebruikt je man toevallig medicatie? Bepaalde antidepressiva kunnen bijvoorbeeld deze klachten geven.
Wat bij orthostase nog wel eens wil helpen is flink strakke steunkousen of de benen zwachtelen, dat doen wij in het ziekenhuis ook met patiënten die steeds tegen de vlakte gaan. Daarnaast veel zoute producten nemen zoals bouillon.
En als je man heel duizelig/suf wordt, heeft hij dan een erg hoge hartslag? (Misschien een Fitbit/smartwatch te meten?), dan zou je nog kunnen denken aan POTS, daar kan je je ook goed beroerd van voelen.
ellepel schreef:is er ook gekeken naar zijn schildklier waardes?
een snelle schildklier kan ook lage bloeddruk geven.
vermoeidheid en meer symptomen van wat jij op noemt.
Gebruikers op dit forum: _Fleurtjuhh_, Chrizta, detos240, Eleeke, Hjartje, Lauss_, liedje89, MyWishMax, Nele80, nps, secricible, Selina en 30 bezoekers