Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Nierbekkenontstekint niet.
Bij een gewone niersteen zou je tijdelijk spaarzamer moeten drinken om de pijn te verminderen (meer vocht = meer stuwing = meer pijn. Eentje hebben ze moeten vergruizen. Dat viel op zich mee. Ik kreeg spuiten diclofenac omdat mijn maag de pillen weigerde.
Nierstenen doen idd flink pijn om het zacht uit te drukken. Ik kan me best voorstellen dat ooit iemand een moord pleegt door een niersteen.
Daphara schreef:Oh mij werd verteld minstens 3,5 liter te drinken, vooral voor het slapen gaan en ook midden in de nacht de wekker zetten om een glas water te drinken.
Dit om te voorkomen dat de urine te geconcentreerd wordt (met het risico op nog meer nierstenen)
Ik plas nu al sinds zaterdag met een zeefje er onder, maar nog geen steentje gezien. Zodra de eerste er uit is kan die getest worden op welk soort niersteen het is en dan eventueel ook het dieet aanpassen.
Ik hoop zo dat ik binnenkort de eerste er uit krijg, duurt me al veel te lang.
MaNdiii schreef:Hoe is het vandaag gegaan ts?
Ik heb vorig jaar 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met een niersteen. Ik kreeg een buscopan infuus wat wel echt hielp. De 2e dag gaven ze aan goed te drinken dat werd dus een ramp.
Naar huis kreeg ik tamsulosine, diclofenac en metoclopramide. Daarnaast mocht ik ook de morfine en buscopan nog gebruiken die ik op vrijdagnacht van de huisartsenpost had gekregen.
Een week later plaste ik hem uit. De teleurstelling was groot toen ik zag wat een vervelend klein stekelig steentje het was.
Mars schreef:Hé waardeloos TS, ik ken het van mijn man die nierstenen. En hij is géén aansteller en loopt door heel wat pijn heen. Maar bij zijn laatste niersteenaanval vond ik hem op de grond in de badkamer en gaf hij over van ellende.
Duurde ook maar eer hij het kwijt was.. mag je evt een kruik tegen je buik of rug? Ik weet van mijn blaasontstekingen dat dat weleens pijn verlicht.
Maar die zijn dan ook peanuts vergeleken met nierstenen
herr_balou schreef:Hoe gaat het nu?
Over nierstenen kan ik je niets vertellen, nierbekkenontsteking wel. Dat gaf heel nare scherpe pijn. Met de juiste AB ging het vrij snel beter. De AB die ik voorgeschreven had gekregen kon volgens de bijsluiter dodelijk zijn want een van de bijwerkingen was plotselinge dood.
MaNdiii schreef:Inmiddels de steen al uitgeplast?