Ik zit nu al een tijdje bij dezelfde kapper en hoewel hij het goed doet ga ik de laatste paar keren toch niet helemaal happy de deur uit. Ik heb nooit dat gevoel van "ik ben bij de kapper geweest wat zit mijn haar goed en wat voel ik me geweldig". Eigenlijk vind ik dat best wel jammer want ik gun mezelf dat wel.
Begrijp me niet verkeerd, mijn haar zit niet slecht als ik er geweest ben maar ik zou het best leuk vinden als mijn haar eens een keer uitgebreid gestyled wordt, b.v. een full blow out effect of dat hij er eens de krultal in zet om mij dat speciale gevoel te geven.
Voor de duidelijkheid, ik heb vandaag deze afspraak gehad:
"knippen, uitgebreid verzorgen en föhnen"
"Je krijgt een wasmassage, je haar wordt geknipt en uitgebreid in model gebracht met een fohn, stijltang en/of krultang."
Dit staat op de website en ik heb 49euro betaald. Er staan 60min voor deze behandeling ingepland en die tijd is er ook echt wel aan besteed. Ik heb ook wel eens gewoon droog knippen geboekt en zie eigenlijk nauwelijks verschil, behalve in de prijs. Overigens wordt mijn haar dan gewassen en droog geföhnd door een andere beginnende kapper in opleiding of misschien wel stagair. Ik krijg ook altijd het gevoel alsof mijn kapper niet echt enthousiast wordt als ik vraag om wat uitgebreider advies maar een beetje het idee alsof hij er gewoon niet zoveel mee kan en ook niet echt gemotiveerd is om wat te proberen qua stylen na het knippen.
Waarom ben ik dan teleurgesteld? Allereerst vond ik dat mijn kapper oorspronkelijk van mening was dat er te veel van af geknipt moest worden. Nadat ik aangaf dat ik dat te veel vond zei hij dat wil je niet dus dat gaan we dan gewoon niet doen. Daar was ik blij mee maar ik verwacht ook niet anders. Mijn laatste kappersbeurt was 31juli, bij een andere kapper i.v.m. drukte dat is dus ruim 10weken geleden. Dat is ook ongeveer het advies wat mijn kapper geeft voor knipbeurten.
Over mijn haar:
Ik heb eerder wat laagjes in mijn haar gehad en wil het nu (meer) op een lengte laten groeien zonder dat er ineens 10cm vanaf moet, mijn kapper weet dat.
Mijn haar valt ruim over mijn schouders, net iets boven/op mijn tepels en ik wil er eigenlijk nog ruim 5cm bij. Ik heb geen super volle bos haar, helaas ook nooit gehad. Mijn haar is van nature best sluik/steil met op sommige dagen een lichte slag er in. Ik zou mijn haar omschrijven als fijn haar, misschien dun maar wel veel, eerdere kappers bevestigden dit wel. Mijn huidige kapper vind het juist niet per se dun maar zegt "het is gewoon niet zo veel". Ik heb best gezond haar, ik verf het nooit, heel af en toe föhn ik het en sporadisch pak ik een krultang, dan altijd met beschermend product.
Mijn vraag aan jullie, wat is jullie advies/mening hier over? Moet ik op zoek gaan naar een andere kapper? Hoe vind ik die dan en hoeveel kansen moet ik die geven? Heb ik gewoon haar waar op deze lengte niet zoveel mee te doen valt? Zijn mijn wensen onmogelijk of verwachtingen te hoog? Ik snap dat er niet ineens een toverstaf voorbij zal komen en ik super dik, vol haar zal krijgen, de reden dat ik het meer op een lengte wil is omdat ik meer volume wil en ook een wat dikkere, vollere staart. Ik sta niet 1uur voor de spiegel, haal er een borstel doorheen, steek het soms op/vlecht het in. Overigens ben ik zelf gekomen met het idee om mijn haar op een lengte te laten groeien, niet mijn kapper. Ik wil mijn haar lang houden, ik heb het na een haar donatie van 30cm wel korter gehad maar was daar niet blij mee. Korter wil zeggen op/net iets over mijn schouders. Net iets langer dan een long bob.
Overigens ben ik al eens bij andere kappers geweest:
1 gaf aan er ook niet veel mee te kunnen, want het is fijn/dun en ik woon daar ook niet meer.
2 was een thuiskapper welke niet heel slecht was maar ook niet bijzonder goed, beetje zelfde als nu.
3 de kapper waar ik het heel tevreden mee was, helaas is zij naar het buitenland verhuisd. Hier ging ik wel ongeveer iedere 8weken heen zodat er niet heel veel af hoefde. Ik ben wel eens naar de salon geweest waar zij opgeleid is en die waren ook goed, wel iets minder dan zij maar wel vrij duur, zie 5.
4 een kapper waar ik huilend van thuis kwam, eenmaal thuis zag ik dat het nog dunner zag en snel sliertig.
5 de salon waar mijn beste kapper opgeleid is omdat ik echt niet tevreden was met de andere knipbeurt.
6 een kapper welke goed maar niet bijzonder was, ik ben daar weg omdat zij haar salon ging sluiten i.v.m. haar depressie.
7mijn huidige kapper.
8 ik ben ook wel eens bij COSMO kappers geweest voor een touch up. Dat bevalt me altijd wel goed. Ik heb wel eens overwogen om daar ook mijn haar te laten knippen maar vind ze wel enorm duur. Eigenlijk te duur en een tijd had ik dat geld gewoon niet. Nu zou ik het (af en toe) kunnen betalen.
Respect als je alles gelezen hebt. Het is niet mijn bedoeling om iemand af te branden of zwart te maken, ook niet mijn huidige kapper. Ik hoop op begrip en eerlijke meningen en adviezen.