Kapper advies en mening gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Kapper advies en mening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 16:35

Ik hoop dat ik via deze weg de mening en advies van onafhankelijke kappers kan krijgen over mijn situatie omdat ik benieuwd ben naar wat zij te zeggen hebben. Daarnaast wil ook mijn verhaal doen en hoop dat het zo een beetje oplucht omdat ik toch best verdrietig ben. :\
Ik zit nu al een tijdje bij dezelfde kapper en hoewel hij het goed doet ga ik de laatste paar keren toch niet helemaal happy de deur uit. Ik heb nooit dat gevoel van "ik ben bij de kapper geweest wat zit mijn haar goed en wat voel ik me geweldig". Eigenlijk vind ik dat best wel jammer want ik gun mezelf dat wel.
Begrijp me niet verkeerd, mijn haar zit niet slecht als ik er geweest ben maar ik zou het best leuk vinden als mijn haar eens een keer uitgebreid gestyled wordt, b.v. een full blow out effect of dat hij er eens de krultal in zet om mij dat speciale gevoel te geven.
Voor de duidelijkheid, ik heb vandaag deze afspraak gehad:

"knippen, uitgebreid verzorgen en föhnen"
"Je krijgt een wasmassage, je haar wordt geknipt en uitgebreid in model gebracht met een fohn, stijltang en/of krultang."

Dit staat op de website en ik heb 49euro betaald. Er staan 60min voor deze behandeling ingepland en die tijd is er ook echt wel aan besteed. Ik heb ook wel eens gewoon droog knippen geboekt en zie eigenlijk nauwelijks verschil, behalve in de prijs. Overigens wordt mijn haar dan gewassen en droog geföhnd door een andere beginnende kapper in opleiding of misschien wel stagair. Ik krijg ook altijd het gevoel alsof mijn kapper niet echt enthousiast wordt als ik vraag om wat uitgebreider advies maar een beetje het idee alsof hij er gewoon niet zoveel mee kan en ook niet echt gemotiveerd is om wat te proberen qua stylen na het knippen.

Waarom ben ik dan teleurgesteld? Allereerst vond ik dat mijn kapper oorspronkelijk van mening was dat er te veel van af geknipt moest worden. Nadat ik aangaf dat ik dat te veel vond zei hij dat wil je niet dus dat gaan we dan gewoon niet doen. Daar was ik blij mee maar ik verwacht ook niet anders. Mijn laatste kappersbeurt was 31juli, bij een andere kapper i.v.m. drukte dat is dus ruim 10weken geleden. Dat is ook ongeveer het advies wat mijn kapper geeft voor knipbeurten.

Over mijn haar:
Ik heb eerder wat laagjes in mijn haar gehad en wil het nu (meer) op een lengte laten groeien zonder dat er ineens 10cm vanaf moet, mijn kapper weet dat.
Mijn haar valt ruim over mijn schouders, net iets boven/op mijn tepels en ik wil er eigenlijk nog ruim 5cm bij. Ik heb geen super volle bos haar, helaas ook nooit gehad. Mijn haar is van nature best sluik/steil met op sommige dagen een lichte slag er in. Ik zou mijn haar omschrijven als fijn haar, misschien dun maar wel veel, eerdere kappers bevestigden dit wel. Mijn huidige kapper vind het juist niet per se dun maar zegt "het is gewoon niet zo veel". Ik heb best gezond haar, ik verf het nooit, heel af en toe föhn ik het en sporadisch pak ik een krultang, dan altijd met beschermend product.

Mijn vraag aan jullie, wat is jullie advies/mening hier over? Moet ik op zoek gaan naar een andere kapper? Hoe vind ik die dan en hoeveel kansen moet ik die geven? Heb ik gewoon haar waar op deze lengte niet zoveel mee te doen valt? Zijn mijn wensen onmogelijk of verwachtingen te hoog? Ik snap dat er niet ineens een toverstaf voorbij zal komen en ik super dik, vol haar zal krijgen, de reden dat ik het meer op een lengte wil is omdat ik meer volume wil en ook een wat dikkere, vollere staart. Ik sta niet 1uur voor de spiegel, haal er een borstel doorheen, steek het soms op/vlecht het in. Overigens ben ik zelf gekomen met het idee om mijn haar op een lengte te laten groeien, niet mijn kapper. Ik wil mijn haar lang houden, ik heb het na een haar donatie van 30cm wel korter gehad maar was daar niet blij mee. Korter wil zeggen op/net iets over mijn schouders. Net iets langer dan een long bob.

Overigens ben ik al eens bij andere kappers geweest:
1 gaf aan er ook niet veel mee te kunnen, want het is fijn/dun en ik woon daar ook niet meer.
2 was een thuiskapper welke niet heel slecht was maar ook niet bijzonder goed, beetje zelfde als nu.
3 de kapper waar ik het heel tevreden mee was, helaas is zij naar het buitenland verhuisd. Hier ging ik wel ongeveer iedere 8weken heen zodat er niet heel veel af hoefde. Ik ben wel eens naar de salon geweest waar zij opgeleid is en die waren ook goed, wel iets minder dan zij maar wel vrij duur, zie 5.
4 een kapper waar ik huilend van thuis kwam, eenmaal thuis zag ik dat het nog dunner zag en snel sliertig.
5 de salon waar mijn beste kapper opgeleid is omdat ik echt niet tevreden was met de andere knipbeurt.
6 een kapper welke goed maar niet bijzonder was, ik ben daar weg omdat zij haar salon ging sluiten i.v.m. haar depressie.
7mijn huidige kapper.
8 ik ben ook wel eens bij COSMO kappers geweest voor een touch up. Dat bevalt me altijd wel goed. Ik heb wel eens overwogen om daar ook mijn haar te laten knippen maar vind ze wel enorm duur. Eigenlijk te duur en een tijd had ik dat geld gewoon niet. Nu zou ik het (af en toe) kunnen betalen.

Respect als je alles gelezen hebt. Het is niet mijn bedoeling om iemand af te branden of zwart te maken, ook niet mijn huidige kapper. Ik hoop op begrip en eerlijke meningen en adviezen.

Shetloveerrr

Re: Kapper advies en mening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:42

Ik begrijp het geloof ik niet helemaal, je hebt betaald voor een behandeling waarin in model brengen met fohn/stijltang/krultang inbegrepen zit maar die zijn niet gebruikt? Kun je hier dan niet naar vragen? Of is het wel gebruikt maar vond je het niet mooi?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:47

Ik ben echt nog nooit helemaal tevreden bij een kapper weg gegaan, welke kapper ik ook naar toe ga.
Misschien ligt het aan mezelf dat ik niet goed genoeg uitleg wat ik wil.
Nu laat ik mijn dochter er maar een stukje vanaf knippen en dat gaat eigenlijk nog goed ook. :D
Vervelend voor je dat je niet happy bent, ik heb helaas geen tips.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:48

Oh herkenbaar dit verhaal !
Bij de kapper geweest en teleurgesteld veels te veel af en kleur is waardeloos en 185 euro lichter. Wat van gezegd maar werd met allerlei smoesjes etc afgedaan.

Ben naar de kapperswinkel gegaan goed advies gekregen goede haarverf gekocht en meteen shampo masker etc. Haren leuk zelf gekleurd en glanst weer en is weer aan groeien.
Ik ga niet meer naar de kapper behalve voor knippen rest verf ik met goede verf zelf wel . Scheelt mij bakken geld en zoveel frustratie.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 16:58

Shetloveerrr schreef:
Ik begrijp het geloof ik niet helemaal, je hebt betaald voor een behandeling waarin in model brengen met fohn/stijltang/krultang inbegrepen zit maar die zijn niet gebruikt? Kun je hier dan niet naar vragen? Of is het wel gebruikt maar vond je het niet mooi?

Het is met een föhn en een platte borstel door iemand anders droog gestyled dus in theorie is er een föhn gebruikt. Hij zei toen wel "als er niet nog iets anders is wat ik voor je kan doen dan is dit de rekening". Toen was ik wel al uit de kapper stoel en was hij dus al "klaar".
Voordat hij begon heb ik wel tegen hem gezegd dat hij er best "een beetje een blow out effect/draai aan mocht geven of de krultang pakken, dus leef je uit". Dat gaan we doen zei hij. Daarom heb ik later niet nog gevraagd of hij er wat meer mee ging doen, ik voelde me bezwaard.
Degenen die mijn haar dus geföhnd/gestyled heeft is dus nog in opleiding. Ik merk dat ook aan hem wat hij moet er nog handigheid in krijgen, die jongen doet ook gewoon zijn best en ik merk dat hij ook heel voorzichtig is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:07

Moet je ook echt elke 8-10 weken naar de kapper of doe je dat omdat de kapper dat zegt? Anders zou je ook wat minder vaak kunnen gaan en dan naar de Cosmo kapper als je dat wel goed bevalt?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:16

De discussie over dun/dik/veel/weinig haar is toch niet zo ingewikkeld? Of wil jij soms iets anders horen dan het eigenlijk is? Want heel eerlijk gezegd krijg ik een beetje het gevoel dat jij graag een volle bos haar wilt, terwijl je dat simpelweg niet hebt. Dikke kans dat het er beter uit ziet met lagen en/of korter, maar daar wil je niet aan.
Met andere woorden: je lijkt me een lastige klant die slecht luistert.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:27

Ben je ontevreden over de snit én de behandeling?
Een full blow out of iets speciaal met krullen heeft meestal een andere prijs dan het standaard föhnen. Voor 49 euro denk ik dat je veel waarde hebt gekregen. Dus als je een feestelijker kapsel wilt zou ik daarnaar informeren.
Uiteraard kan je wel aangeven teleurgesteld te zijn als ze eerst zeggen iets te zullen doen en dat vervolgens niet doen.

Qua snit: dat is wel een lastige ja. Je haar kun je niet helemaal veranderen natuurlijk.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:31

Ik heb zelf ook "fijn" haar en laat het daarom nooit in laagjes knippen. Ik heb het ook half lang en laat de voorkant iets korter knipper dan de achterkant zodat het mooier valt.

Vroeger had ik allerlei foto's van kapsels maar die bleken niet geschikt voor mijn type haar.

Ik vind dat de kapper jou een kapsel zou moeten kunnen aanmeten wat past bij jouw type haar en bij de vorm van je hoofd past.

Ik ga 1x per kwartaal en de laatste 2 jaar hetzelfde kapsel. Ik laat het daar niet wassen, behalve als hrt op mijn wasdag valt, maar föhnen oid doe ik nooit.

Misschien is wat jij in je hoofd hebt niet mogelijk met jouw type haar, maar dan mogen ze dat wel eerlijk zeggen.

Ik zou een andere kapper overwegen. Al laat ik het alleen maar knippen, ik ga altijd blij en tevreden de deur uit.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:36

Ik snap je probleem niet zo goed?
Ik heb ook dun, slap haar. Kan moeilijk van de kapper verwachten dat die het omtovert tot een volle bos volume. Dat zul je echt zelf moeten doen met de juiste producten.

Je wilt er niet teveel af, dus verwacht dan ook niet dat "wauw ik kom van de kapper af" gevoel als je haar in hetzelfde model blijft.

En een blow out / krullen is iets heel anders dan weer droog en beetje in model föhnen.
Dat staat vaak ook als aparte optie bij het boeken. Logisch dat hij dat niet zomaar doet want dat kost meer tijd.

Als je niet tevreden bent, zoek een ander? Die misschien meer tips geeft of net wat meer tijd besteed aan 'de afwerking'.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 17:42

Achterom schreef:
De discussie over dun/dik/veel/weinig haar is toch niet zo ingewikkeld? Of wil jij soms iets anders horen dan het eigenlijk is? Want heel eerlijk gezegd krijg ik een beetje het gevoel dat jij graag een volle bos haar wilt, terwijl je dat simpelweg niet hebt. Dikke kans dat het er beter uit ziet met lagen en/of korter, maar daar wil je niet aan.
Met andere woorden: je lijkt me een lastige klant die slecht luistert.

Misschien dat het niet helemaal duidelijk was maar ik verwacht dus niet ineens een heel ander model of een super volle bos. Omdat langer haar nu eenmaal wat minder snel vol is als je niet gezegend ben met een dikke bos heb ik dat geaccepteerd maar door dit soort reacties voel ik mij dus regelmatig bezwaard en inderdaad een lastige klant ben.
Wat ik dan anders zou willen? Dat een kapper iets meer zijn/haar best doet om mijn haar mooi af te stylen als ik de duurste behandeling geboekt heb. Is het b.v. zoveel gevraagd om b.v. eens 1x een krultang te pakken en mij zo het gevoel te geven dat mijn behandeling ook de moeite waard is?

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 17:47

poes schreef:
Ben je ontevreden over de snit én de behandeling?
Een full blow out of iets speciaal met krullen heeft meestal een andere prijs dan het standaard föhnen. Voor 49 euro denk ik dat je veel waarde hebt gekregen. Dus als je een feestelijker kapsel wilt zou ik daarnaar informeren.
Uiteraard kan je wel aangeven teleurgesteld te zijn als ze eerst zeggen iets te zullen doen en dat vervolgens niet doen.

Qua snit: dat is wel een lastige ja. Je haar kun je niet helemaal veranderen natuurlijk.

Ik ben denk ik meer teleurgesteld over de afwerking van de behandeling. Overigens is dit de duurste behandeling die op de site aangeboden wordt. Dan verwacht ik ook dat hier wel de meeste service qua stylen/krullen en afwerking of iets bij in zit want het wordt ergens anders niet apart vermeld.
Full blow out staat niet op de site en misschien bieden ze dat ook niet specifiek aan maar volgens mij is het wel een bekende term die bij iedereen een duidelijk beeld oproept.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:49

Ik denk dat je teveel verwacht voor het prijsniveau van je kapper. Ik verwacht ook een luxe ervaring en dat ik in de watten word gelegd en met een prachtige gestylede bos haar naar buiten kom. MAAR daar betaal ik de prijs ook voor.

Kijk eens rond op de Instagram of Facebook pagina’s van kappers in je omgeving. Als je daar kapsels ziet die je aan staan, dan daar eens een afspraak boeken. En dan dus ook de afweging maken of je daar meer geld voor wilt betalen. Dan kan je ook prima eens in de 12/14 weken gaan, maar wel de luxere ervaring.

Edit: even de prijs opgezocht. Een blow dry (wassen en föhnen) is bij mijn kapper 55 euro. Dan is het nog niet geknipt. Een coupe knippen is 29 euro.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:57

Ik vind zo’n luxe behandeling enkel de moeite als ik die dag nog een feest heb. Want het is de dag erna toch weg. De meeste kappers bieden dit wel aan als je ernaar vraagt. Maar de normale behandeling is voor zover ik weet enkel beetje in model föhnen. Dat vind je hier al zeker niet meer voor 49 euro met wassen en knippen, laat staan extra.
Ik ga zelf naar een krullenkapper en tik al 90 euro af voor wassen, knippen en krullen in model leggen. En daar kom ik ook niet met een mega kapsel buiten.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 17:59

linoleum schreef:
Ik denk dat je teveel verwacht voor het prijsniveau van je kapper. Ik verwacht ook een luxe ervaring en dat ik in de watten word gelegd en met een prachtige gestylede bos haar naar buiten kom. MAAR daar betaal ik de prijs ook voor.

Kijk eens rond op de Instagram of Facebook pagina’s van kappers in je omgeving. Als je daar kapsels ziet die je aan staan, dan daar eens een afspraak boeken. En dan dus ook de afweging maken of je daar meer geld voor wilt betalen. Dan kan je ook prima eens in de 12/14 weken gaan, maar wel de luxere ervaring.

Mag ik vragen hoeveel jij kwijt bent aan een kappersbeurt en wat er dan allemaal mee gedaan wordt? En heb je kort, half lang of lang haar?
Overigens is dit wel de duurste behandeling die mijn kapper aanbiedt. Full blow out of extra föhnen of krullen staat niet op de website vermeld. Dus in feite betaal ik al voor de hoogste service die mijn kapper aanbiedt.
Als ik kijk op de insta+fb van mijn huidige kapper kijk dan valt me wel op dat het bijna alleen maar klanten zijn met kort of half lang haar zijn. Foto's van klanten met haar van mijn lengte zie ik eigenlijk niet.
In het lookbook van b.v. Cosmo staan die er wel aanzienlijk meer tussen. Misschien dat ik dan inderdaad toch op zoek moet naar een ander.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:00

Heb het al toegevoegd in de edit van m’n post! Ik heb zelf lang haar.

En dat het de duurste behandeling is van je kapper zegt weinig. Het duurste gerecht van de snackbar is ook hele andere kwaliteit dan goedkoopste gerecht bij De Librije.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:03

Jij moet je er natuurlijk goed bij voelen e TS. Als het niet is wat je zoekt zou ik enkele andere kappers proberen. Voor wat jij wil zou ik snel rekenen op 100 euro.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:19

Ik verplaats dit topic naar MWS. Daar past het beter

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:23

De prijs van de kapper zegt ook niet alles. Een dure kapper is lang niet altijd beter.
Een bij de persoon passende coupe knippen is nog altijd meer waard dan alle haarlak en fohnen bij elkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:24

E4D schreef:
Wat ik dan anders zou willen? Dat een kapper iets meer zijn/haar best doet om mijn haar mooi af te stylen als ik de duurste behandeling geboekt heb. Is het b.v. zoveel gevraagd om b.v. eens 1x een krultang te pakken en mij zo het gevoel te geven dat mijn behandeling ook de moeite waard is?

Een kapper kan niet ruiken wat jij wil, spreek je je wensen ook concreet uit?
Een 'doe wat je wil' bij aankomst is iets anders dan dat jij precies aangeeft wat je wil.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:26

Ik vind iedereen wel hard hoor

Ik ging altijd naar een kapper die rond de €30 koste. Daarvoor werd het aan het einde ook geföhnd en werd er met de stijl of krul tang iets gedaan. Hoefde ik niet extra om te vragen of te betalen

Ik verwacht ook weg te gaan met een coupe waarbij ik me mooi voel

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:34

Voor mij klinkt het ook alsof je iets onrealistisch verwacht, maar ik herken je gevoel wel. De kapper is voor veel mensen (iig voor mij), een verwen moment voor jezelf en het is jammer als je daarna niet blij vertrekt.
Ik zou gewoon een beetje rond blijven shoppen tot je iemand vind waar je een klik mee vind.
Wat je voor 49 euro mag verwachten vind ik lastig een uitspraak over te doen. Ik ben bijna 60 euro kwijt aan alleen knippen en heb van mijzelf al teveel volume, dus weiger de fohn.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:46

Ik denk dat dit niet de match is met de kapper.
Maar ik denk dat het ook een beetje gebrek is aan communicatie.
Bij mij word op het einde gevraagt hoe moet het gedaan worden? Krullen of stijl.
Maar jij kan ook voor ze beginnen met fohnen aangeven . Hé vandaag mag de afwerking in krul.
Je hebt een mond gekregen om hem te gebruiken.
Van het moment dat je betaald hebt ben je akkoord met de geleverde dienst( is mijn mening).

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:53

Als je niet tevreden bent dan moet je doorzoeken naar een andere kapper.

Hoe ziet je haar er nu dan uit? (Als antwoord op je vraag of je veel kanten uit kunt met jouw type haar).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:03

Met langer haar krijg je niet meer volume en ook geen vollere staart. Eerder het tegenovergestelde. Als dat jouw idee is, dan vrees ik toch dat je geen realistisch beeld hebt van wat er met jouw haar mogelijk is. Wat ook wel eens kan maken dat jij wil dat een kapper iets doet wat niet eens bij de kapper op komt, omdat hij/zij weet dat het zinloos is.

Ik heb denk ik ongeveer hetzelfde soort haar als jij een min of meer dezelfde lengte. Dat kan je föhnen wat je wilt, en ook de krultang doorheen halen wat je wilt, vijf seconden later hangt het gewoon weer naar beneden. Dus geen kapper die dat gaat proberen. Wel maakt mijn kapper er altijd een mooie vlecht in, zodat ik toch met een kapsel buiten kom wat ik normaal nooit heb.

Dus ik vraag me af of je niet iets verwacht wat niet gerealiseerd kan worden en denk dat er ook nog wel alvast te behalen valt uit van tevoren duidelijk door te spreken met de kapper wat je graag wilt. Maar net als mijn voorgangers ben ik nu wel nieuwsgierig naar foto's.