Eind september ging ik mijn baarmoedermond laten bevriezen in het ziekenhuis. Mijn vriend kon gelukkig mee, aangezien het 15min zou duren.
We kwamen in de kamer en er zaten 2 dokters/gynaecologen(?) En mijn eigen gynaecoloog kwam er ook bij. Dus zaten zij met z'n 3en. Eerst even gepraat en toen mocht ik me uitkleden en op de stoel gaan zitten. Ze zeiden opeens dat ze deze behandeling bijna nooit doen en dat ze daarom met z'n 3en waren. Ik zat al een tijdje op de stoel (met de eendenbek al erin

Maar daarna kon ik me aankleden. Even nog alles op een rijtje. 10 dagen geen bad/zwembad/seks en bij bloed bellen.
Alles prima, vriend en ik lopen richting de auto als ik zeg dat de pijn toch wel hevig begint te worden. (Vergelijkbaar met enorme menstruatiepijn) Maar dat was niet het ergste. Ik begon me steeds slapper te voelen en kreeg zwarte vlekken voor mijn ogen. Bij het restaurant vlakbij de parkeerautomaten zei ik dat ik moest zitten. Ik ben toen gaan zitten en ik herinner een vrouw die bezorgd naar ons toe kwam. Ze sprak tegen mijn vriend. "Je moet echt iemand halen want ziet er niet goed uit. Ze trekt helemaal wit weg" het volgende moment wat ik herinner staan er 3 artsen om me heen die me op de grond leggen en mijn benen omhoog tillen. Ik heb hierna 1 uur ongeveer op de revalidatie afdeling gelegen (op de gang, want geen plek)en mijn moeder kwam even langs. Mijn moeder werkt zelf in het ziekenhuis (hele andere afdeling) Maar zag dat het nu wel ok ging. Er werd namelijk ook gedacht aan eventuele opname door de artsen die mij hielpen maar dit was gelukkig niet nodig.
Mijn vriend duwde mij in een rolstoel naar de auto en kon gelukkig thuis verder werken. Ik heb eigenlijk alleen maar geslapen.
Ten eerste ben ik boos dat mij nooit is verteld dat ze geen tot weinig ervaring hadden met deze behandeling (behalve op de dag zelf). Als dit werd gezegd door mijn gynaecoloog dan had ik wellicht een andere keuze gemaakt of een ander ziekenhuis gekozen
Ten tweede vraag ik me af of dan die 10 dagen wel voldoende zijn? Op internet lees ik eigenlijk alleen maar 3 weken. Ik ga deze behandeling absoluut niet nog eens doen dus ik wil het wondje niet openmaken of wat dan ook.