Beste elektrische tandenborstel

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Earth

Beste elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-22 16:10

DAg, ik moet van mijn tandarts aan een elektrische tandenborstel. Nu wil ik dat zelf ook wel weer, maar welke?
Kijk volgens velen is de Oral-B iO de allerrrrbeste, maar goed ik ga niet dat geld betalen voor een tandenborstel :') Dus ik ben op zoek naar een betaalbare versie. En wat is dan betaalbaar? €100.- is echt de max.
Ik wilde ook kijken naar testen zoals bij Consumentenbond, maar ik ben geen lid meer. Dus als iemand voor mij kunt kijken welke daar het beste uit de test komen graag :D

Ik heb vooral eentje nodig die heel zacht is, aangezien ik heel kwetsbaar tandvlees heb. Dus dat is het allerbelangrijkst. En duurzaam vind ik ook een grote plus. Ik hoef niet allemaal luxe snufjes, maar dat ik te hard duw is misschien wel goed voor mij :P
Enfin, kom maar door. Ik ben benieuwd.

Run forrest run!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:11

Je vraagt om de beste? Oral B iO.
Mijn gebit is er door opgeknapt. OK, ook door de behandelingen van de paradontoloog :j

LaDonna75

Re: Beste elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:15

Ik vind de Philips tandenborstels veel fijner dan de OralB. Het sonische gekriebel is even wennen, maar veel fijner in de mond dan het gebrom van de OralB. Vind ik ;)

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:18

Hier ook sonicare van Philips.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:22

Wij zijn op aanraden van de mondhygiënist overgegaan op Sonicare, veel fijner dan OralB.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:24

Mijn man heeft al een paar jaar Oral-B crossaction, hij moest wel want hij poetste zijn tandvlees weg, maar is tevreden hoor en ook niet zo achterlijk duur.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s verhuur, kijk op Instagram!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:27

Oral B. De basisversie heb je al voor 20 euro ofzo hoor.
Ik heb nu de roze, weet zo snel niet welke versie dat is. Niet de allergoedkoopste in ieder geval.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:33

Boombrush! Zweer er bij, 1x in de drie maanden opladen.
Ook op duurzaamheid scoren ze veel punten, dit omdat alles hergebruikt kan worden.
Als die kapot is kan je hem opsturen en vervangen ze het onderdeel ipv heel de tandenborstel

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:35

Ik heb nu ook de sonicare van Philips, stuk fijner (en stiller!) als de Oral B.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:38

Cilli96 schreef:
Ook op duurzaamheid scoren ze veel punten, dit omdat alles hergebruikt kan worden.
Als die kapot is kan je hem opsturen en vervangen ze het onderdeel ipv heel de tandenborstel

Als TS 19,95 euro al te duur vindt voor een tandenborstel dan is Boombrush helemaal geen optie.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:50

Suzanne F. schreef:
Cilli96 schreef:

Als TS 19,95 euro al te duur vindt voor een tandenborstel dan is Boombrush helemaal geen optie.

De borstel die ze te duur vindt, vind ik het goedkoopst op €96 dus hoe kom jij in vredesnaam bij 19,95?

Ik volg hier mee. Wij zijn ook opzoek naar een nieuwe. :+

Die boombrush, hoe zit dat met dat refill plan en recycle ding?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-22 17:03

Ik heb het over de nieuwste iO die ik vind voor €169.- :+

Ik ga eens kijken naar de Sonicare :)

Run forrest run!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:06

Etos heeft nu 1+1 gratis op de sonicare, verder kan je met je ING punten ook vaak korting krijgen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:06

Ik heb gewoon de goedkoopste oral B en ik kreeg twee weken geleden nog complimenten over mijn mondverzorging. Niet eens tandsteen achter mijn spalkjes (voor de derde keer op rij! zonder flossen en rossen).

Voor mij heeft een duurdere uitvoering niet eens toegevoegde waarde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:10

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:18

De meest eenvoudige van Oral B is prima.
Het gaat erom dat je hem gebruikt ;-) en ragers en/of stokers natuurlijk

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:56

Absoluut de boombrush

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:02

Ik heb een Oral B met een zachte stand en ook een zacht borsteltje. En hij geeft elke 30 sec een trilling zodat ik het weet als ik te snel ga. Alleen weet ik niet meer exact welk model, maar zeker niet de duurste variant.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:02

incaro schreef:
De meest eenvoudige van Oral B is prima.
Het gaat erom dat je hem gebruikt ;-) en ragers en/of stokers natuurlijk

Mee eens. In theorie kun je met de hand ook net zo goed poetsen als electrisch. Meeste mensen kunnen alleen niet goed poetsen en helaas weten veel nieteens hoe je een electrische goed gebruikt

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:16

Ik vind zelf de OralB pro 2000 (heet ook wel pro 2) het fijnst. Voldoet volgens mij precies aan je eisen. Niet zo duur, geen luxe snufjes, wel een lampje dat aangeeft als je te hard drukt, twee verschillende snelheden en een timer zodat je weet hoe lang je poetst. Ik vind hem ook net iets fijner poetsen dan de aller goedkoopste (de vitality), net wat meer kracht. En de vitality heeft geen poetsdruksensor

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:22

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:27

Advies van mijn tandarts is dat sonisch (zoals sonicare) aangeraden wordt voor kinderen, omdat dit het zachtste is. Maar qua poetsprestatie maakt draaiend of sonisch niet uit.
En de duurste is niet per se beter, dan zitten er snufjes op als koppeling naar een app. Maar poetst hetzelfde

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:42

Er is momenteel ook overal 50% korting op oral B. Voor mijn kinderen de pro 3 gekocht omdat hun vorige oud werd en te vaak moest worden opgeladen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:43

zonnebloem18 schreef:
Wij zijn op aanraden van de mondhygiënist overgegaan op Sonicare, veel fijner dan OralB.

Ik precies andersom. Bijzonder.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:48

Ayasha schreef:
Ik volg hier mee. Wij zijn ook opzoek naar een nieuwe. :+

Die boombrush, hoe zit dat met dat refill plan en recycle ding?

Je kan zelf aangeven of je eens per 2 of 3 maanden een nieuw borsteltje wilt hebben. Deze word dan opgestuurd naar je huisadres, automatisch dus je hoeft er niet aan te denken. Vlak voor deze periode word er 5 euro voor het borsteltje afgeschreven van je rekening.

Als je 4 borsteltjes hebt gespaard kan je deze gratis, via een speciaal envelopje dat je mee gestuurd krijgt, terugsturen. Deze worden dan gerecycled.

Bijna altijd heeft boombrush wel een kortingscode van 20 euro. Even op insta kijken onder de #boombrush en er is wel een influencer met een code.

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!