Pijnscheut knie

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Reneegorka

Pijnscheut knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-22 20:42

Hoi!

Ik heb maandag een afspraak bij de fysio maar ben heeeeel benieuwd of mensen zich hierin herkennen.
Ik zit 8,5 maand in m’n revalidatie van een voorste kruisband en gescheurde meniscus. Maandag heb ik mij verstapt met een zijpas en zakken en ging er een snelle pijnscheut door m’n knie, na dit uitgelopen te hebben, heb ik hier geen last van gehad.
Eergister voor het eerst sinds 1 jaar weer gepasst en geschoten op goal, nu heb ik sinds gister plotseling vocht in m’n knie en soms een mini irritatie pijntje in m’n binnenkant knie. (Buigen zonder gewicht erop gaat probleemloos, hurken met gewicht doet licht pijn maar dat kan ook door het vocht komen)
Is er hier een fysio of iemand met een gelijke situatie die dit herkent?

Liefs,

zonnebloem18

Re: Pijnscheut knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:04

Ik vrees dat het weer je meniscus is. Dat voelde bij mij exact zo.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:42

Ik heb vorig jaar een zware knie operatie gehad. En als ik in mijn revalidatie te veel deed was mijn knie gelijk dik en overbelast. Ik zou het advies maandag van de fysio mee nemen en rustig aan doen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:04

Ik gok je meniscus.
Maar ik ben geen dokter.

Ik zou je behandelend arts vragen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:51

Ben ook geopereerd aan m'n meniscus en het blijft een zwakke plek bij mij. Ik heb vorig weekend teveel gedaan (na week ziek = stilzitten = ook meer last van m'n knie ben ik teveel gaan wandelen en fietsen achter elkaar) en nu met hurken weer een lichte pijnscheut en wat vocht einde dag. Dat is steeds als ik teveel heb gedaan, en soms nog aftasten wat wel en niet kan. Inmiddels 2 jaar na m'n operatie.

Het kan een terugval zijn, gewoon wat over belast. En een teken dat wat je hebt gedaan gewoon echt nog teveel is voor je knie. Ik hoop voor je dat het niet nieuwe ellende is. Sterkte!

Daantjuh88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 23:03

Ook voorste kruisband gescheurd en meniscus, als ik teveel doe krijg ik ook van die pijnscheuten aan de binnenkant vd knie. Er is een topic op bokt met allemaal klantjes van kruisbanden en meniscus operaties, misschien weten die meer.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 23:40

Ik heb dezelfde blessure :+ gok net als de andere op de meniscus. Die pijn komt echt van binnen en kan soms best lang duren voordat het goed geheeld is.

Lugano VDS (LaromexContenderxCapitol)
Zazcha Dulee Satt (JazzxHillHawkxDuden)
Kentucky SDO (FairytalexJazzxHill Hawk)
Celano SDO

Freek&DJ&Daisy&Lily&Bumblebee de shettenbende

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 00:05

Ik herken het ook. Kruisband en miniscus ingescheurd gehad 10 jaar terug. Gelukkig kwam dat goed met rust en fysio. Maar bij overbelasting, lang reizen of een bepaalde beweging dan kunnen die steken weer terug komen. Het blijft toch een zwakkere plek.

Toen ik nog voetbalde voelde ik hem ook vaak in het begin van het seizoen. Maar daar hielp tapen wel tegen

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 00:12

Is je quadriceps goed ontwikkeld? Zit er blokkade in de rug waardoor de zenuw van de quadriceps de ontwikkeling niet goed is geweest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:07

Hier ook meniscus probleempjes, het gaat nu beter. Maar ik doe dan ook helemaal niks.
Mijn moeder heeft ook een gescheurde meniscus en die blijft ook telkens opspelen. Het schijnt dat een meniscus ook niet kan helen omdat er geen bloed doorheen loopt ofzo.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Reneegorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-22 09:00

Suzanne F. schreef:
Hier ook meniscus probleempjes, het gaat nu beter. Maar ik doe dan ook helemaal niks.
Mijn moeder heeft ook een gescheurde meniscus en die blijft ook telkens opspelen. Het schijnt dat een meniscus ook niet kan helen omdat er geen bloed doorheen loopt ofzo.

Mijn meniscus is gehecht en m’n voorste kruisband gemaakt van m’n quadriceps. Ik hóóp dat het gewoon even net wat teveel is geweest, maar deze reacties helpen wel ontzettend goed

Reneegorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-22 09:01

DuFraize schreef:
Is je quadriceps goed ontwikkeld? Zit er blokkade in de rug waardoor de zenuw van de quadriceps de ontwikkeling niet goed is geweest.

Mijn VKB is gemaakt van een pees uit m’n quadriceps, die zijn dus ook iets zwakker dan het andere been. De chirurg zei dat dit wel ongeveer 2 jaar kan duren voordat die massa helemaal weer terug is.

Reneegorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-22 09:02

Daantjuh88 schreef:
Ook voorste kruisband gescheurd en meniscus, als ik teveel doe krijg ik ook van die pijnscheuten aan de binnenkant vd knie. Er is een topic op bokt met allemaal klantjes van kruisbanden en meniscus operaties, misschien weten die meer.

Klopt! Voordat ik dit opende had ik de zoekfunctie gebruikt, maar dat ging voornamelijk over wie er nog geopereerd moest worden etc, en kon helaas niks vinden over deze klacht van een meniscus of soortgelijke situatie

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:09

Suzanne F. schreef:

Menicus is kraakbeen en dat wordt niet doorbloed.
Kraakbeen kun je alleen voeden en herstellen via beweging (denk 'hoefmechanisme' : gewicht er op, 'spons wordt uitgeknepen', gewicht er af, voeding kan toestromen, enz.).

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie