Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 16:34

Ik kon even geen andere titel bedenken en "mis" is een groot woord maar weet even niet anders te benoemen.
Eind september ging ik mijn baarmoedermond laten bevriezen in het ziekenhuis. Mijn vriend kon gelukkig mee, aangezien het 15min zou duren.
We kwamen in de kamer en er zaten 2 dokters/gynaecologen(?) En mijn eigen gynaecoloog kwam er ook bij. Dus zaten zij met z'n 3en. Eerst even gepraat en toen mocht ik me uitkleden en op de stoel gaan zitten. Ze zeiden opeens dat ze deze behandeling bijna nooit doen en dat ze daarom met z'n 3en waren. Ik zat al een tijdje op de stoel (met de eendenbek al erin :Y) ) toen er werd gezegd dat ze niet wisten hoe het apparaat aan moest. Dit vond ik apart. Ze bleven even proberen tot ze tot de conclusie kwamen dat ze het niet wisten en er een 4e gynaecoloog bij gingen halen. Daar zit je dan met de benen wijd. De 4e gynaecoloog kreeg het apparaat aan en de behandeling kon beginnen. Mijn gynaecoloog zei dat ze 1x 2min gingen proberen. De behandeling zelf viel reuze mee. Had het veel erger verwacht. Het duurde wel een tijd voor dat "ding" uit mij kon want het zat vast door het vriezen :brr: ze zeiden nog als grap dat ik dan dat apparaat mee kon nemen naar huis als het bleef zitten.
Maar daarna kon ik me aankleden. Even nog alles op een rijtje. 10 dagen geen bad/zwembad/seks en bij bloed bellen.
Alles prima, vriend en ik lopen richting de auto als ik zeg dat de pijn toch wel hevig begint te worden. (Vergelijkbaar met enorme menstruatiepijn) Maar dat was niet het ergste. Ik begon me steeds slapper te voelen en kreeg zwarte vlekken voor mijn ogen. Bij het restaurant vlakbij de parkeerautomaten zei ik dat ik moest zitten. Ik ben toen gaan zitten en ik herinner een vrouw die bezorgd naar ons toe kwam. Ze sprak tegen mijn vriend. "Je moet echt iemand halen want ziet er niet goed uit. Ze trekt helemaal wit weg" het volgende moment wat ik herinner staan er 3 artsen om me heen die me op de grond leggen en mijn benen omhoog tillen. Ik heb hierna 1 uur ongeveer op de revalidatie afdeling gelegen (op de gang, want geen plek)en mijn moeder kwam even langs. Mijn moeder werkt zelf in het ziekenhuis (hele andere afdeling) Maar zag dat het nu wel ok ging. Er werd namelijk ook gedacht aan eventuele opname door de artsen die mij hielpen maar dit was gelukkig niet nodig.
Mijn vriend duwde mij in een rolstoel naar de auto en kon gelukkig thuis verder werken. Ik heb eigenlijk alleen maar geslapen.

Ten eerste ben ik boos dat mij nooit is verteld dat ze geen tot weinig ervaring hadden met deze behandeling (behalve op de dag zelf). Als dit werd gezegd door mijn gynaecoloog dan had ik wellicht een andere keuze gemaakt of een ander ziekenhuis gekozen

Ten tweede vraag ik me af of dan die 10 dagen wel voldoende zijn? Op internet lees ik eigenlijk alleen maar 3 weken. Ik ga deze behandeling absoluut niet nog eens doen dus ik wil het wondje niet openmaken of wat dan ook.

karrij
Berichten: 1089
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:43

Joh wat een verhaal zeg en inderdaad ken ik ook het gevoel als je daar zo , laten we het kwetsbaar noemen, erbij ligt.

Heb je nog contact gehad met je gynacoloog?

Sterkte

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 16:49

karrij schreef:
Joh wat een verhaal zeg en inderdaad ken ik ook het gevoel als je daar zo , laten we het kwetsbaar noemen, erbij ligt.

Heb je nog contact gehad met je gynacoloog?

Sterkte


Ikzelf niet. De 3 artsen die me hadden geholpen toen ik flauw was gevallen, gaven aan dat mijn vriend naar de afdeling moest om daar een bedje te regelen en te zeggen wat er was gebeurd. Maar ze hadden daar geen plek dus werden we naar revalidatie gestuurd. Ik weet dus niet of mijn gynaecoloog er nu vanaf weet.
Ik heb ook geen afspraken staan verder.

maj0

Berichten: 6677
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:59

jeetje

Ik zou dan toch even een afspraak maken met je gynaecoloog desnoods een bel afspraak dat je het wel even kunt voorleggen.

hopelijk voel je je nu weer wat beter. Heb ook nog nooit gehoord van baarmoedermond bevriezen waarvoor hebben ze dat gedaan dan als ik vragen mag?

Kookaburra

Berichten: 5558
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:02

Absoluut contact opnemen met, minstens, je eigen gyn. Dit is echt niet oke.

Yessy

Berichten: 23065
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:23

Wat een bizar verhaal joh, ik dacht dat dit gewoon routinezorg was in elk ziekenhuis. Dat het nog even moet ontdooien voordat het los kan is heel normaal, dat je na de behandeling bijna out gaat niet. Maar misschien was een combinatie van de spanning (doordat je het gevoel had dat ze geen idee hadden wat ze deden) en de krampen van de behandeling? Hadden ze wel gezegd dat je van tevoren pijnstillers moest innemen? Ik denk dat 10 dagen op zich prima is, mits je dan geen klachten meer hebt (bruinverlies of vochtverlies).

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 17:35

Het bevriezen was omdat ik snel bloed verlies. De gynaecoloog nam een uitstrijkje en dat bloedde best wel. Daarom adviseerde ze deze behandeling.

Ik had gevraagd of ik van te voren iets moest doen of nemen maar ze zeiden van niet.

Ik verlies wel echt nog veel helder vocht. Gelukkig geen bloed. Zit al aan het 3e pak maandverband :+

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 17:38

Yessy schreef:
Wat een bizar verhaal joh, ik dacht dat dit gewoon routinezorg was in elk ziekenhuis. Dat het nog even moet ontdooien voordat het los kan is heel normaal, dat je na de behandeling bijna out gaat niet. Maar misschien was een combinatie van de spanning (doordat je het gevoel had dat ze geen idee hadden wat ze deden) en de krampen van de behandeling? Hadden ze wel gezegd dat je van tevoren pijnstillers moest innemen? Ik denk dat 10 dagen op zich prima is, mits je dan geen klachten meer hebt (bruinverlies of vochtverlies).


De spanning viel eigenlijk heel erg mee. Als ik spanning ervaar dan word ik psychisch misselijk, hier heb ik ook medicatie voor. Maar in het ziekenhuis was ik dus niet misselijk.
Behalve net voor het flauwvallen, toen wel een aantal keer moeten kokhalzen. Zit je daar in het restaurant :+ heb wel medelijden met de mensen die daar zaten

Yessy

Berichten: 23065
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:43

Ach je was in het ziekenhuis, daar heb je soms - ook in de restaurants - zulke situaties :) Ik hoop dat je je snel weer helemaal goed voelt en dat het niet terugkomt in de toekomst.

Zit je nu aan de 10 dagen en verlies je nog steeds zoveel vocht? Dan is het misschien wel goed om even te bellen voor advies. Nouja, maandag dan want nu ga je behalve voor spoed niemand meer aan de lijn krijgen.

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 17:47

Yessy schreef:
Ach je was in het ziekenhuis, daar heb je soms - ook in de restaurants - zulke situaties :) Ik hoop dat je je snel weer helemaal goed voelt en dat het niet terugkomt in de toekomst.

Zit je nu aan de 10 dagen en verlies je nog steeds zoveel vocht? Dan is het misschien wel goed om even te bellen voor advies. Nouja, maandag dan want nu ga je behalve voor spoed niemand meer aan de lijn krijgen.


Dat is waar :o
28 september was de behandeling. Ik verlies echt nog veel ja. 3e pak is ook bijna op. Gelukkig heeft mijn vriend geen moeite met maandverband kopen _/-\o_

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:50

dalena schreef:
Het bevriezen was omdat ik snel bloed verlies. De gynaecoloog nam een uitstrijkje en dat bloedde best wel. Daarom adviseerde ze deze behandeling.

Ik had gevraagd of ik van te voren iets moest doen of nemen maar ze zeiden van niet.

Ik verlies wel echt nog veel helder vocht. Gelukkig geen bloed. Zit al aan het 3e pak maandverband :+


Ik heb deze behandeling ook gehad, jaren geleden dat wel.
Zelf werd ik ook niet goed, kreeg ik ontzettende kramp en heb ik de rest van de dag en nacht geslapen.
De weken erna idd vocht verlies, dat is na een week of 2 gestopt.

Slordig dat jouw artsen slecht voorbereid waren.
Sterkte.

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 17:56

marleen_88 schreef:
dalena schreef:
Het bevriezen was omdat ik snel bloed verlies. De gynaecoloog nam een uitstrijkje en dat bloedde best wel. Daarom adviseerde ze deze behandeling.

Ik had gevraagd of ik van te voren iets moest doen of nemen maar ze zeiden van niet.

Ik verlies wel echt nog veel helder vocht. Gelukkig geen bloed. Zit al aan het 3e pak maandverband :+


Ik heb deze behandeling ook gehad, jaren geleden dat wel.
Zelf werd ik ook niet goed, kreeg ik ontzettende kramp en heb ik de rest van de dag en nacht geslapen.
De weken erna idd vocht verlies, dat is na een week of 2 gestopt.

Slordig dat jouw artsen slecht voorbereid waren.
Sterkte.


Kwam dat door spanning of de behandeling? Ik heb dus zelf geen idee. Zoals ik al zei, word ik normaal misselijk bij spanning. Maar ik kan niet goed bedenken waarom ik dan flauw kon vallen. Is het dan de kou? :') Ik zeg ook maar wat

Oskarrino
Berichten: 871
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:01

Jeetje wat is dit onprofessioneel.

Ik werk op OK en wij zijn heel strikt met wat wij communiceren naar een patiënt of naar collega's. Iemand (meerdere dus!!) Waren niet bekwaam genoeg om het apparaat te bedienen, ik ken het zelf niet, maar wie weet watvoor complicaties het had kunnen veroorzaken.

Ik zou zeker dit uitleggen naar je gyn, hoe het ook voor jou voelde. Leuk die grapjes die ze maken, maar voor jou kan ik mij voorstellen dat dit niet oké voelt.

Verder geen ervaringen met deze behandeling maar in ieder geval een goed herstel gewenst :knuffel:

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:26

Ik herinner me dat ik 6 weken niet in bad mocht en geen seks. Vast vriezen had ik ook en ik was zelf ook nogal overdonderd over het gebrek aan voorbereiding en communicatie. Dacht ook dat het niets zou voorstellen maar was al met al best een dingetje .

marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:35

Dit is echt niet goed gegaan, maar had je geen twijfels toen ze aan gaven bepaalde dingen niet te weten. Mag toch hopen dat ze deze behandeling niet meer uit voeren voor dat ze veel meer verstand van zaken hebben.

Juut

Berichten: 6919
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:50

Wauw...noot aan zelf: navragen hoe regulier een behandeling is, en hoe bekend behandeld arts er mee is...

Idd belangrijk dat je zelf contact opneemt met je gynacoloog, en beterschap! :(:)

juval

Berichten: 13560
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:55

jeetje, wat een nare en rare ervaring zeg. veel sterkte, ik hoop dat de klachten snel stoppen.

hoe staat deze arts(en) in de zorgkaart?

troi
Berichten: 17076
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:58

En niet zo slecht om dit te melden bij de klachtenfunctionaris elk ziekenhuis heeft er 1. Niet om 'wraak' te nemen maar voor een stukje bewustwording. Dat lijken ze nodig te hebben..

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 19:07

Ik wil er wel iets mee doen ja. Mijn gynaecoloog vind ik ook niks. Ik kwam voor een inwendige echo. Maar ze duwt ineens zonder iets te zeggen een eendenbek naar binnen en nam een uitstrijkje. Dit was niet de afspraak! Ik was eigenlijk te beduusd om iets te zeggen. Mijn vriend mocht ook niet mee in de kamer die keer.
Heb dit wel tegen mijn moeder gezegd en die gaf toen al aan te wisselen.. had ik dat maar gedaan.

En jazeker had ik twijfels toen ze niet eens wisten hoe dat ding aan moest maar op dat moment wist ik eigenlijk niet wat ik moest doen. Staan 3 vrouwen om je heen (en dan nog een 4e) en je zit daar met je benen wijd.

Moet wel zeggen dat ik, op de waterige afscheiding na, nu nergens last meer van heb. De krampen waren ook vrij snel weg. Maar zijn wel heel erg hevig geweest.

Ik weet alleen niet goed hoe ik dit ga aanpakken daar. Denk met mijn moeder die ook werkt in hetzelfde ziekenhuis.

verootjoo
Berichten: 35781
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:28

Ik zou het zeker we bespreken, het helpt voor je eigen verwerking dat je er nog een keer met de betrokkene over spreekt en hopelijk leren ze er dan van voor anderen.
Prima dat zij niks raars meer vinden van andermans poenani’s, maar je ligt daar mega kwetsbaar te zijn, respect is op z’n plaats.

Zelf een keer met bloedprikken op een ziekenhuis afdeling gehad dat ze twee coassistenten op me af stuurden die er een potje van maakten. Lukte ze niet, daarna kwam er wel een verpleegkundige die het kon, maar sindsdien heb ik ook weinig vertrouwen in medisch personeel dus als ik ergens voor naar het zkh moet en ik voel dat ze twijfelen of het niet kunnen vraag ik gelijk of er iemand is die het zeker weten wel kan of ik kom een andere keer wel terug :+
Superbrutaal om ongegeneerd en overduidelijk te oefenen op kwetsbare patiënten.

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:32

dalena schreef:
marleen_88 schreef:
Ik heb deze behandeling ook gehad, jaren geleden dat wel.
Zelf werd ik ook niet goed, kreeg ik ontzettende kramp en heb ik de rest van de dag en nacht geslapen.
De weken erna idd vocht verlies, dat is na een week of 2 gestopt.

Slordig dat jouw artsen slecht voorbereid waren.
Sterkte.


Kwam dat door spanning of de behandeling? Ik heb dus zelf geen idee. Zoals ik al zei, word ik normaal misselijk bij spanning. Maar ik kan niet goed bedenken waarom ik dan flauw kon vallen. Is het dan de kou? :') Ik zeg ook maar wat


Ik denk ook een samenloop van alles. Ik had ook echt wel pijn weet ik nog.

Jouw gyneacoloog klinkt als een martelaar.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:58

Wat onprofessioneel van die artsen zeg, jemig! Het lijkt wel alsof ze het protocol gewoon niet hebben doorgenomen, of dat dat er niet eens is. Juist als je zoiets nog nooit hebt gedaan of bijna nooit doet, zou ik voor de zekerheid de patiënt nog even laten nablijven ter observatie.
Ik zou het op z'n minst bespreken met de arts(en). Waarschijnlijk kan je ook via de poli wel iets regelen, of het nou een telefonisch consult is of een polibezoek.

Sterkte, TS, dit soort ervaringen gun je niemand. :knuffel:

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 20:22

marley93 schreef:
Wat onprofessioneel van die artsen zeg, jemig! Het lijkt wel alsof ze het protocol gewoon niet hebben doorgenomen, of dat dat er niet eens is. Juist als je zoiets nog nooit hebt gedaan of bijna nooit doet, zou ik voor de zekerheid de patiënt nog even laten nablijven ter observatie.
Ik zou het op z'n minst bespreken met de arts(en). Waarschijnlijk kan je ook via de poli wel iets regelen, of het nou een telefonisch consult is of een polibezoek.

Sterkte, TS, dit soort ervaringen gun je niemand. :knuffel:


Ik ga hier inderdaad achteraan. Of ik nu flauw ben gevallen door de behandeling of niet, hoe alles is gebeurd is niet ok. Dit gun je niemand!
Helaas heb ik nu griep/verkoudheid maar zodra ik beter ben, ga ik dit wel bespreken

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:49

Ik zit in soort gelijke situatie maar ook weer niet…
Weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet

_Mir
Berichten: 1387
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:55

Sowieso een klacht indienen daar