Dé oplossing tegen donkere kringen onder de ogen

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Kelly_ann

Dé oplossing tegen donkere kringen onder de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 08:19

Ik heb altijd al een dunne huid gehad onder de ogen, en daarmee ook al snel donkere kringen.

Momenteel wat stress en dan is het nog een slagje erger :o

Ik heb al een paar crémes, en van die maskertjes maar ik heb niet het idee dat die veel doen. Even met koud water deppen in de ochtend werkt eigenlijk nog het beste.
Ook ben ik niet goed met concealer en dat soort dingen, want dan moet je gelijk je hele gezicht gaan doen met foundation enz. toch?

Maar, wie weet gebruik ik wel de verkeerde producten? Iemand nog goede tips?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

SolarHertog

Re: Dé oplossing tegen donkere kringen onder de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:22

ik volg graag! krijg soms opmerkingen dat ik mascara onder m'n ogen heb...

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:24

Je kunt wel concealer gebruiken zonder foundation, maar dan moet je wel echt de goede kleur en textuur hebben. De concealer moet dan niet te mat en te dekkend zijn, want dan gaat het opvallen. Eventueel bestaat er ook nog colour correcting met bijvoorbeeld een rode corrector, die je onder je concealer gebruikt. Het rood neutraliseert de blauwe/groene ondertoon onder je ogen.

Als ik jou was zou ik eens een visagist oid laten meekijken welke producten voor jou geschikt kunnen zijn.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:25

Concealer kun je gewoon gebruiken zonder foundation, dat doen veel mensen (waaronder ik)! Catrice en Essence hebben fijne budget concealers als je het een keer wil proberen (deze bijvoorbeeld https://www.notino.nl/catrice/camouflag ... 2hEALw_wcB). Het is alleen even zoeken naar de goede kleur. Zelf gebruik ik altijd deze https://www.douglas.nl/nl/p/3001001564? ... 5FEALw_wcB. Je kan ook gewoon advies vragen bij een Douglas bijvoorbeeld. :)

Doe ik trouwens ook altijd gewoon met mijn vingers (deppen, niet vegen).
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 06-10-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:27

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:29

2-5 jaar is niet permanent :+

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:30

Ik heb een consealer rood en eentje groen van make upp studio die vind ik daar fijn voor. Ik heb daar heel weinig van nodig. Werkt ook goed voor rode plekjes.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:48

Qimm schreef:
2-5 jaar is niet permanent :+

Als je eens in de zoveel jaar bij blijft vullen wel :D

Je hoeft iig niet iedere dag concealer te smeren :Y)

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:54

Ik lees ook even mee. Ik heb ook sinds een aantal jaren net iets te duidelijke wallen := Als ik buitenshuis moet werken dan doe ik er ook een laagje concealer op en dan nog wat poeder er overheen, maar dan moet ik meteen mijn hele gezicht ermee doen omdat het anders weer te veel opvalt (ik krijg nogal snel een rood hoofd als ik hard aan het werk ben, en dan zou ik ineens lichte wallen hebben :') )
Ik ben vooral benieuwd of er trucs zijn om het echt minder te maken, zoals nachtcremepjes of maskers oid, zonder gebruik van make-up.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:14

Ik lees mee.
Sinds enkele jaren heb ik dit ook.
Huid onder mijn ogen is ingevallen en blauw maar ook dun geworden.
Opmerkelijk is;enkele weken geleden had ik een ontsteking in mijn kaak met als gevolgd dat mijn rechterwang opgezwollen was.De huid onder mijn oog ook maar het blauwe was weg.Mijn oog aan die kant zag er toen stukken beter uit.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 09:52

listiglistje schreef:
wil je er permanent vanaf dan kan ik je een traangootfiller adviseren, deze blijft wel 2 tot 5 jaar zitten.

Dat is dan wel nogal ff een investering... ervaringen mee?
Ik vind 2 jaar ook vrij kort, 5 jaar klinkt al beter :o

Voor de concealer mensen, blijft dat een beetje zitten? ik heb al moeite om oogschaduw mooi te houden een hele dag :=

Geen fantastische oogcrèmes die fantastisch effect bereiken????

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:13

Ik zou een keertje naar een mac-counter gaan bij de douglas en om advies vragen.

Ik vind de mineralize concealer heel mooi, omdat die een beetje met je huid versmelt maar dat is niet de allerdekendste. Meestal proberen ze het meteen uit en kun je het resultaat zien en weet je of het wat voor je is :j .

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:25

Ik ben nog steeds fan van aambeienzalf tegen wallen, maar heb ook wel eens gelezen dat het niet wordt aangeraden. Heb het zelf vooral na een nacht slecht slapen, dus gebruik het zelden, voor regelmatig gebruik misschien minder aan te raden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:28

Aambeienzalf helpt niet hoor, trekt vocht uit je huid dus echt goed is het ook niet.

Die filler lijkt me wel wat, iemand daar ervaring mee.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:04

Kelly_ann schreef:
listiglistje schreef:
wil je er permanent vanaf dan kan ik je een traangootfiller adviseren, deze blijft wel 2 tot 5 jaar zitten.

Dat is dan wel nogal ff een investering... ervaringen mee?
Ik vind 2 jaar ook vrij kort, 5 jaar klinkt al beter :o

Voor de concealer mensen, blijft dat een beetje zitten? ik heb al moeite om oogschaduw mooi te houden een hele dag :=

Geen fantastische oogcrèmes die fantastisch effect bereiken????

Valt mee, ik heb 350 euro destijds betaald en zit er nu 4 jaar in en zit nog goed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:25

Het ligt eraan wat de reden is dat je donkere kringen hebt. Is dat echt een slappe huid of ‘diepe kringen’?
Want bij diepe kringen helpt een traangootfiller echt top. Blijft bij mij ook al jaren zitten. Een van de beste investeringen ooit. Als je echt zakjes hebt hangen door een slappe huid dan werkt dit niet. Dan zal je een onderooglidcorrectie moeten laten doen om dit weg te krijgen.
Qua make up helpt een lichte concealer goed. Je hoeft niet over je hele gezicht foundation te doen. Gewoon alleen onder je ogen en op de plekken waar wat donkere rimpels zijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:14

Hier een laagje concealer er over heen en dat helpt goed. Als je alleen onder je ogen doet en een juiste kleur heb zie je er niets van behalve dat je donkere kringen weg zijn. :)

Niet perfect is ook goed

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:22

Wow, een traangootfiller is mooi, dat wil ik ook!
Hoe zit het met de veiligheid? :o

Zelf heb ik een bril en de randen zitten precies op m’n wallen dus vallen ze minder op. Ook dmv een kleurenanalyse laten bepalen welke kleuren mij het mooiste staan, dan vallen de lelijke dingen ook minder op.

[o]

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:52

Touche Eclat van YSL is een goede concealer voor donkere kringen...

Verder idd traangoot fillers laten zetten.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:22

Ik lees mee. Ik heb hetzelde probleem. Toen ik nog veel op kantoor werkte eigenlijk altijd wel iemand die vroeg of ik moe was en of 't wel goed ging. Het duurt bij mij echt een tijd om uit te vouwen en bij te trekken. Ik slaap ook niet optimaal, dat helpt niet.

Merkte laatst wel dat een bril idd een en ander ook maskeert, dus misschien toch eens naar de opticien (bril heb ik wss nodig maar altijd uitgesteld).

Ik lees mee met 't topic voor tips.

Overigens naar die link gekeken, ziet er mooi uit. Maar sommige sites hebben echt slechte fotoshop gedaana. Hier kan je aan de schaduw en mond goed zien dat de na foto even nog wat extra is bewerkt qua contrast.

Afbeelding

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:31

Cremes gaan niet werken, daar verdwijnen de donkere kringen echt niet van. Was dat maar waar dan kocht ik het meteen.
Traangootfiller heb ik geen ervaring mee, ga ik mezelf eens in verdiepen.
Ik gebruik nu de concealer en foundation van mintenz, is minerale make up. Daarbij doe ik alleen mijn donkere kringen en dat ziet er echt goed uit, mits je de goede kleur kiest.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 04:49

Ik ga mij ook eens verdiepen in die traangootfilter...daar heb ik nog nooit van gehoord. En ik heb ook wallen onder mijn ogen waar ik mij zwaar aan erger...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:53

Ik lees ook even mee, ik heb al heel lang altijd donkere wallen onder mijn ogen. Enige tijd dat het minder opvalt is in de zomer, als ik een beetje bruin ben. In de winter ben ik het spook van de opera en zie je het wel heel erg en ga ik de deur niet uit zonder een concealerstick.

Het effect van die traangootfillers lijkt heel mooi, maar het idee van een naald in je gezicht, brrrrr... := Plus dat het vrij prijzig is.

Heeft iemand ervaring met Remescar? Werkt dat echt?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:10

Traangoot filler doet absoluut geen zeer, gebeurd met canule, 4 kleine prikjes.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:28

Je moet ook erachter komen of het komt door de dunne huid, of dat je huid verkleurd is. Bij mensen met een donkerdere huidskleur is het vaak het laatste. Traangoot filler is natuurlijk een goede oplossing, maar ik kwam ook laatst tegen dat dit wel risico's heeft.

Verder kan ik concealer aanraden. Ik gebruik zelf de mac studio fix concealer, 25 euro en ik doe er ong. een jaar mee. Werkt prima. Mocht je echt hardnekkige kringen hebben, kan je daaronder nog een colourcorrector gebruiken