Vaak verslikken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2667
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:29

moonsparkle schreef:
@jojoleine ik was vandaag bij de mdl(maag darm leverarts) en die heeft me weer verwezen naar kno

Nu ben ik wel heel benieuwd of jij dit misschien eerder hebt gehoord? En zou logopedie mij ook kunnen helpen?


Ik heb dit nog nooit gehoord, vandaar dat ik dit topic interessant vind. Als het aan de ademhaling ligt of als er aspiratie (dan loopt er onmerkbaar al een heel klein beetje van de voedselbolus in de luchtpijp, voordat er wordt geslikt) is wel, denk ik. Hoewel ik moet zeggen dat dat niet mijn richting is :o. Als er sprake is van één van deze dingen, zal de kno arts ze kunnen zien.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Vaak verslikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 21:06

Ik heb voor zover ik weet nooit een tia gehad :')
Maar zonder gekheid, laatst verslikte ik me weer en toen zei mn man ook echt 'dit is niet goed hoor' :')

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:14

TS, ik heb heel lang ook deze klachten gehad. Kon op een gegeven moment ook echt geen hap wegkrijgen zonder me te verslikken, dus alles ging de blender in. Ik liep in die tijd voor mijn knie bij een fysio en die hoorde me aan, heeft er 5 behandelingen kraken tegenaan gegooid en toen was het zo goed als verholpen.
Nu is het wel steeds teruggekomen, maar sinds ik niet meer +/- 70 uur per week werk en er weer rust in mijn lijf is, heb ik er nagenoeg geen last meer van.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:46

jojoleinee schreef:
moonsparkle schreef:
@jojoleine ik was vandaag bij de mdl(maag darm leverarts) en die heeft me weer verwezen naar kno

Nu ben ik wel heel benieuwd of jij dit misschien eerder hebt gehoord? En zou logopedie mij ook kunnen helpen?


Ik heb dit nog nooit gehoord, vandaar dat ik dit topic interessant vind. Als het aan de ademhaling ligt of als er aspiratie (dan loopt er onmerkbaar al een heel klein beetje van de voedselbolus in de luchtpijp, voordat er wordt geslikt) is wel, denk ik. Hoewel ik moet zeggen dat dat niet mijn richting is :o. Als er sprake is van één van deze dingen, zal de kno arts ze kunnen zien.


Bedankt voor je reactie, de huisarts en mdl adviseerde ook om naar een logopedie te gaan, maar toen de huisarts destijds voor me belde met een logopedist gaven die ook aan het niet eerder te hebben gehoord en om eerst verder onderzoek te doen

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:47

Earth schreef:
Ik heb voor zover ik weet nooit een tia gehad :')
Maar zonder gekheid, laatst verslikte ik me weer en toen zei mn man ook echt 'dit is niet goed hoor' :')


Heb je nog verder onderzoek gedaan voor jezelf?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 23:09

moonsparkle schreef:
Heb je nog verder onderzoek gedaan voor jezelf?


Nee, ik vergeet dat soms gewoon omdat het voor mij zo normaal is. Maar het zal bij mij denk ik vooral te maken hebben met spanning. Maar woensdag moet ik naar de osteopaat en dan leg ik het even voor. :)

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:21

Jusi schreef:
Ik ben logopedist in deze hoek ;) aangezien het verslikken overdag voornamelijk bij eten en drinken voorkomt, zou ik zeker even een logopedist vragen om het slikken bij eten en drinken te beoordelen.


Hier nog een logopedist in die hoek en volledig mee eens!
Dagelijks verslikken is niet normaal en ik zou naast aanvullend onderzoek zeker een observatie door een logopedist laten doen.