Daglenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Daglenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 20:52

Al 27 jaar draag ik contactlenzen.
Destijds waren dat nog jaarlenzen, inmiddels al jaaaaaaren maandlenzen.
Nu zit ik te twijfelen over daglenzen.
Nadeel: duurder
Voordeel: geen reinigen meer, geen vloeistof meer halen.

Mijn idee was een dag of 4 a 5 lenzen en dan de rest een bril.
Ik heb nu maandlenzen van Hans anders, maar sta open voor elk merk/ opticien.

Hoe zijn jullie ervaringen?

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:06

Ik heb al jaren lenzen, ook via harde lenzen naar zachte maandlenzen en nu dus daglenzen.
Heb geen bril en ook nooit gehad.
Wel iets duurder,zeker als je bv een cilinder hebt of hele hoge sterkte maar nooit meer last van droge ogen, ontstekingen etc.
Bestel ze bij de opticien in ons dorp, die mijn ogen ook jaarlijks opmeet.
Mijn man heeft maandlenzen en dan dagenzen voor in de vakantie.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:08

Ik droeg altijd maandlenzen en ben rond het begin van de coronaperiode begonnen met daglenzen omdat ik de meeste dagen mijn bril droeg. Inmiddels ben ik weer een paar maanden terug overgestapt op maandlenzen. Opzich zijn daglenzen prima, maar ik merkte zelf dat ik last kreeg van mijn ogen bij het kijken naar beeldschermen, met name mijn telefoon (alsof mijn ogen moeite hadden met scherpstellen). Ook merkte ik dat ik minder snel naar mijn lenzen greep omdat ik me meer bewust was van de prijs per setje lenzen :+
Ik zou zelf zeggen, probeer is een setje en kijk hoe het bevalt :) laat je wel even meten en controleren bij een opticien.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:10

Ik heb al jaren daglenzen van hans anders. Vind de prijs nog wel mee vallen. Normaal €10,50 per maand per oog. Nu in de aanbieding voor €7,88.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:13

Ik heb ook daglenzen, maar doe er langer mee (gemiddeld 5/7 dagen). Ze raden het niet aan om er langer mee te doen, maar ik heb geen last meer van vermoeide of rode ogen, zelfs niet na 6 dagen terwijl ik met maandlenzen daar wel last van had. Bevalt dus prima.

Muze

Re: Daglenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 21:22

Ik heb twee maand geleden nog m’n ogen laten meten bij Hans Anders, omdat de maandlenzen die ik had uit het assortiment zijn.
Ik heb nu andere.
Op zich kan ik uiteraard een setje proberen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:34

Ik draag elke dag mijn lenzen dus maandlenzen kunnen voor mij wel uit. Toch kies ik voor vakanties wel voor daglenzen. Het gemak wat je er van hebt is echt heel fijn. Als ik mijn bril vaker zou dragen zou ik zeker voor daglenzen kiezen.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:36

Ruim 25 jaar lenzen. Maand lenzen voorheen inderdaad halfjaars lenzen maar die gingen uit de collectie, ik wilde ook graag dag lenzen maar ik heb nooit een merk gevonden die mij lekker zaten helaas.

Naast de lenzen draag ik zodra ik thuis ben wel een bril. Ik heb jaren geen bril gedragen omdat ik dat niet wilde. 5 jaar geleden toch weer een bril aangeschaft. Het heeft een tijd geduurd voor dat ik gewend was. Nu wil ik niet anders meer, zodra ik thuis kom is het lenzen uit, bril op. Geeft zoveel meer rust.

Ik koop mijn lenzen gewoon online. Niet meer via een Hans Anders, Eye Wish, Pearl, weet ik het. Online is zoveel goedkoper en net zo goed. Waarschijnlijk ben je hier ook voordeliger uit met daglenzen.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:46

Ik heb nu ook sinds kort daglenzen. Bevalt erg goed. Via een oog medisch centrum. Vind het erg duur maar heb geen vertrouwen meer in een 'gewone' opticien.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:49

Ik draag al jaren dag lenzen. Deze om precies te zijn: https://www.lensexpress.nl/product/vision-daily-comfort

Ik vind het ideaal dat ik niet elke avond meer hoef te denken aan schoon opbergen, schone vloeistof en alles wat er bij komt kijken. Ik was daar gewoon niet precies genoeg in.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 28-09-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:49

JJ4 schreef:
Ik heb ook daglenzen, maar doe er langer mee (gemiddeld 5/7 dagen). Ze raden het niet aan om er langer mee te doen, maar ik heb geen last meer van vermoeide of rode ogen, zelfs niet na 6 dagen terwijl ik met maandlenzen daar wel last van had. Bevalt dus prima.

Op het moment dat je last krijgt, ben je al te laat. Als je verstopte lenzen draagt, kun je last krijgen van vaatingroei. En dat is onomkeerbaar.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:50

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:56

Al 30 jaar lenzen. Sinds 10(?) jaar daglenzen. Bevalt prima. Lekker makkelijk en vooral heel fijn dat ik geen pijnlijke, droge ogen meer heb.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 22:21

Droge ogen heb ik inderdaad soms ook.
Ookal draag ik savonds altijd mijn bril ( en vaak op zondag ook wel de hele dag).
Dat kan dus minder worden met daglenzen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:22

Ik draag al 22 jaar lenzen. Jarenlang maand lenzen gedragen. Ik had geen bril en droeg de lenzen tot ze gingen prikken. Dat was een pak langer dan een maand.
Tijdje geen lenzen kunnen verdragen. En uiteindelijk overgestapt naar dag lenzen. Ik draag ongeveer 3 dagen per week mijn bril en de rest lenzen maar het varieert. Ik heb enkele proef setjes gekocht online en wat best voelde draag ik nog. Ik bestel bij 123optic.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:24

Ik heb daglenzen geprobeerd maar krijg er zulke droge ogen van. Ik moet steeds druppelen. Heb ze nu bijna nooit meer in, draag thuis de bril en op kantoor vaak niks.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:25

Er zit veel verschil in! Van 5 soorten verdroeg ik er maar eentje en die draag ik nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:28

yes, daglenzen. Zoveel beter!

had ten eerste vaak dat ik mijn lenzenbakje vergat met logeren etc. en dat was altijd een dure grap. Ten tweede heel veel irritatie, en tot slot heel vaak scheurtjes for some reason (wsl omdat ik door de irritatie te vaak in mijn ogen wreef).

Daglenzen zijn echt een verademing. Het is niet zo goed voor het milieu (verpakkingsmateriaal) maar ik draag liever een bril (doe ik ook regelmatig) dan dat ik ooit nig terug ga naar maandlenzen :o

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:33

Lieser schreef:
JJ4 schreef:

Op het moment dat je last krijgt, ben je al te laat. Als je verstopte lenzen draagt, kun je last krijgen van vaatingroei. En dat is onomkeerbaar.

Weet ik, mijn vriendin is opticien en daar sta ik onder controle. Maar zoals ik al zei, had ik met maandlenzen problemen, sinds de daglenzen niet meer. Vaatingroei is trouwens niet altijd onomkeerbaar.
Mijn ogen zijn in goede gezondheid, maar dank voor je bezorgdheid. :j